We logeerden in een B&B, en hebben getraind volgens de Roedelmethode.
Het was heerlijk om weer met Benco aan de slag te gaan!
De eerste ochtend was veel theorie. Het duizelde me bijna, en (gelukkig) gingen we na de lunch naar buiten. Benco had zich al die tijd keurig gedragen en had lekker liggen slapen, maar nu moest ‘ie aan de bak met een gedragstest.
We liepen bergje-op en bergje-af. Je hóórde Benco’s hersens bijna kraken. En volgens mij kan Benco alles verstaan, want als Arjen zei ‘Benco gaat vast zus of zo doen” dan deed Benco dat ook.
Ik genoot van het werken samen met Benco, en moest soms erg lachen om zijn slimmigheden.
De theorie van de ochtend kwam voorbij!
Er kwamen dingen naar voren die ik al dacht of wist van Benco, maar het was fijn ze te horen! Door de geboorte van onze dochter heeft hij zich taken toebedeeld die hij eigenlijk niet aan kan. En nu is het tijd om ze weer af te staan!
Om half 4 waren we allebei erg moe en reden we weer terug naar het Bed en Breakfast waar we logeerden.
De volgende morgen gingen we vol energie verder! Tijdens de thee lag Benco braaf opgerold te slapen. Gijs interpreteerde dat als “hij ligt wel ontspannen” maar Arjen had een andere visie: “Benco denkt: als ik nu rustig blijf liggen dan hoeven we niet aan de slag.”
Na de thee lijnde ik Benco aan en hij danste bijna naar de auto. Toen bleek dat we voorbij liepen hoorde je ‘m bijna zuchten

We hebben heerlijk gewerkt! Ik genoot van Benco’s trukendoos, en hij van de aandacht en de grenzen die hij kreeg. Voor thuis kregen we huiswerk waar we mee aan de slag gaan.
Ik ging naar huis met antwoorden, maar ook met veel vragen. Gelukkig heb ik thuis de boeken, en mag ik altijd mailen.
Ik vond het súper!
het Bed&breakfast, Chez Maranoa, was trouwens ook super!