als je echt bij een vereniging gaat trainen die eist dat alle honden geent zijn dan kan het meestal geen kwaad om zo vroeg te beginnen. je laat um immers ook buiten uit en snuffelen aan andere honden enzo, en daarvan weet je niet eens of ze wel geent zijn.
Ja ik ga bij een vereniging. daar moet je bij de eerste les ook je entingsboekje meenemen.
Dus wat dat betreft zit het wel goed.
En idd je loopt er ook mee buiten.
Ondanks advies van zowel dierenarts als fokker zijn we toch met 9 weken begonnen. Dit omdat je toch ook al in de eerste 3 weken spelenderwijs begint met 'trainen' (voor zover je dit trainen kunt noemen haha). Met kleine dingen waar je tegenaan loopt of onzeker over bent kun je daar terecht.
En ook bij ons werd er goed gecontroleerd op entingen.
Ik ben in ieder geval blij dat we het gedaan hebben.
Ja ik was toch een beetje aan het twijfelen bij 9 weken of 12 weken.
We gaan morgen ook weer naar de pups kijken en dan vraag ik bij hun ook wel even na wat zij adviseren.
maar ik was ook benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
Wij zijn ook met 10 weken begonnen, al kun je bij de betreffende hondenschool ook al terecht wanneer je pup nog maar 8 weken is, zolang hij of zij de pupenting maar heeft gehad.
Als je zeker wilt weten wanneer je mag beginnen kun je het beste de school even bellen. Bij onze kc mogen de puppen al zonder entingen trainen, omdat de grotere honden de entingen wel al hebben gehad. En als de baasjes dan willen trainen, dan mag dat. Op dit moment traint er een gupje mee van 7 weken, dus nog niet geent.