Hij lust geen paardenvlees??!!

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hij lust geen paardenvlees??!!

Ongelezen bericht door Monique »

Een tijdje geleden zijn wij overgestapt van Eukanuba naar Farmfood (4 dagen in de week de brok en 3 dagen kvv).
Dit omdat wij toch nog zoekende zijn naar een oplossing van het jeukprobleem. Met name in de lente/zomer krabt Rudy veel.

Omdat het lijkt dat hij minder krabt als hij vers vlees krijgt wilden we dat vaker gaan geven maar Farmfood heeft maar 2 soorten dus we hebben Haaksbarf gekocht om te kijken hoe dat gaat.
Lekker een rol paardenvlees uit de vriezer gehaald en dit vanmorgen aan Rudy gegeven.
Nou, dat viel NIET in de smaak!! :confused:
Hij probeerde een hapje, spuugde dat weer uit op de grond en ging heel zielig voor zijn bak zitten: Vrouwtje!! Geef me eten!! :?
Nog een paar hapjes proberen: hetzelfde resultaat met als gevolg een grote smeerboel in de keuken en een zielig kijkend hondje.

Dit verbaasde mij enorm, Rudy, een echte lab, die dus niet eet!!
We hebben hem maar brokjes gegeven, die hij trouwens zielstevreden opat. Heeft iemand hier ooit eerder van gehoord? Zou het merk niet in de smaak vallen of is het het paardenvlees?
Welk goed merk, met genoeg variatie, zouden we wel kunnen proberen?
Afbeelding

Bedankt Monika!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ja, hier ook. Bob lust geen HB paard. Zelfde verhaal, heel de keuken onder uitgespuugde stukje :confused:
Hij lust uberhaupt geen paard. Ik heb dit dan ook 2 jaar niet gevoerd, afgelopen half jaar weer eens geprobeerd en gemengd met een andere smaak en dat gaat nu echt heel goed! Vroeger at hij zelfs niet als het gemengd was.

Ik geef toch paard om aan genoeg variatie te komen.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

O gelukkig dat je het herkent, ik weet al veel langer dat onze hond een "speciaal geval" is hahaha, maar ik vond dit toch heel bijzonder.
Ik zei al: ze zeggen altijd dat de baas op de hond gaat lijken maar in ons geval is het andersom :wink: , ik eet nl ook geen paard (vind ik zielig....)
Maar de andere smaken van Haaksbarf eet Bob wel met smaak??
Afbeelding

Bedankt Monika!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roxy krijgt paard van Tammenga en dat vindt ze lekker. Anders probeer je die eens en ben je nog goedkoper uit ook.
Tammenga is lekker grof gemalen, niet van die smurrie.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Monique schreef:O gelukkig dat je het herkent, ik weet al veel langer dat onze hond een "speciaal geval" is hahaha, maar ik vond dit toch heel bijzonder.
Ik zei al: ze zeggen altijd dat de baas op de hond gaat lijken maar in ons geval is het andersom :wink: , ik eet nl ook geen paard (vind ik zielig....)
Maar de andere smaken van Haaksbarf eet Bob wel met smaak??
Behalve konijn (die wordt ook gemixt) eet hij wel alle smaken. Maar ook konijn lust hij nergens anders van, ook niet BARF.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Paard smaakt een beetje zoetig, ik weet nog dat Max dat ook absoluut niet bliefte. Flow eet alles, zij is een kleine kliko. :D
Als je het toch per se wilt geven kun je proberen het te mengen met pens of verstoppen in een groentemix.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik geef Flits wel eens gewoon een stuk paardenvlees, dat vindt ie lekker. Dus ik gok dat hij ook wel paardenmix lust.
Hij vindt vaak dingen niet lekker wanneer er (te) veel orgaan door zit en dan maakt het vrij weinig uit van welke diersoort dat is. Ik weet niet of dat ook het geval is bij de haaksbarf met paard (dat er veel orgaan door zit)?
Ik geef Flits mixen van kiezebrink met regelmatig barfdagen tussendoor. Maar ik hoef hem geen karkassen met de organen er nog in voor te schotelen want dat eet hij dus echt niet. Zo heeft elke hond denk ik iets. Flits is juist dol op konijn en paard terwijl ik hier ook lees dat er weer honden zijn die dat juist vies vinden. Dus volgens mij verschilt het echt per hond wat ze wel en niet lusten.
Ik gok dat Rudy een pens lap ook wel lekker vindt :D Kun je ook eens proberen 1x in de week :)
Maar je hoeft als je KVV geeft niet perse van 1 merk te geven hoor. Het is niet zo als met brokken. Je kunt prima afwisselen (is zelfs beter zeggen sommigen dacht ik..) en dus gewoon wat verschillende KVV merken uitproberen. Dan komt je er snel genoeg achter wat je hond lekker vindt :D
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Ze vinden hier alles lekker en ik geef in ieder geval de volgende diersoorten: lam, rund, kip, ree, konijn, paard, geit, zalm(kop), sardien en eend. Paard heb ik een keer gekocht omdat het rundvlees niet op voorraad was en ik echt wat spiervlees moest hebben. Ging er allemaal met smaak in.

Ik wilde ze ook een keer een hazenkarkas laten proberen (enkele keer voor de afwisseling), maar die had de leverancier niet meer. Ze had wel fazanten in de aanbieding, dus ik had er 8 meegekregen, het ging per 3 kg dacht ik. Het was het achterlijf oid van de fazant incl. darmen enzo. Niet te vreten vonden ze hier allebei. Ze hebben er een tijd op geknaagd, maar ze lieten de helft liggen en je zag gewoon dat ze het niks vonden. Ik heb de darmpjes met inhoud eruit gehaald en dat ding afgespoeld maar dat maakte niets uit. Misschien dat het te vaak ontdooid is geweest dat het daarom niet echt goed meer was, nou ja ik ga het risico niet meer nemen in ieder geval.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Soms hebben ze voorkeur....Lola lust geen kwartel en parelhoen en is ook geen liefhebber van haas. Het laatste eet ze in ieder geval wel op, hetzij met lange tanden. Cooper vindt alles een feest :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Haasje schreef:Ze vinden hier alles lekker en ik geef in ieder geval de volgende diersoorten: lam, rund, kip, ree, konijn, paard, geit, zalm(kop), sardien en eend. Paard heb ik een keer gekocht omdat het rundvlees niet op voorraad was en ik echt wat spiervlees moest hebben. Ging er allemaal met smaak in.

Ik wilde ze ook een keer een hazenkarkas laten proberen (enkele keer voor de afwisseling), maar die had de leverancier niet meer. Ze had wel fazanten in de aanbieding, dus ik had er 8 meegekregen, het ging per 3 kg dacht ik. Het was het achterlijf oid van de fazant incl. darmen enzo. Niet te vreten vonden ze hier allebei. Ze hebben er een tijd op geknaagd, maar ze lieten de helft liggen en je zag gewoon dat ze het niks vonden. Ik heb de darmpjes met inhoud eruit gehaald en dat ding afgespoeld maar dat maakte niets uit. Misschien dat het te vaak ontdooid is geweest dat het daarom niet echt goed meer was, nou ja ik ga het risico niet meer nemen in ieder geval.
Flits vindt fazant(karkas) ook niet te eten haha. Dus kan ook gewoon zijn dat je honden het niet lekker vinden..hier in ieder geval ook geen fazant.
Honden hebben er vaak geen moeite mee als het vlees al wat verder heen is..
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fazant vinden veel honden niet lekker, net als duif en kwartel. Tam of wild (konijn/eend bv) schijnt ook nogal eens een probleem te zijn. Sam lust werkelijk waar alles maar Dewi heeft genoeg dingen die zij niet lekker vindt, ga ik ook niet moeilijk over doen trouwens. Dingen die ik niet lust eet ik ook niet, dus ik zou niet weten waarom zij wel :wink:
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

lucievd schreef:
Haasje schreef:Ze vinden hier alles lekker en ik geef in ieder geval de volgende diersoorten: lam, rund, kip, ree, konijn, paard, geit, zalm(kop), sardien en eend. Paard heb ik een keer gekocht omdat het rundvlees niet op voorraad was en ik echt wat spiervlees moest hebben. Ging er allemaal met smaak in.

Flits vindt fazant(karkas) ook niet te eten haha. Dus kan ook gewoon zijn dat je honden het niet lekker vinden..hier in ieder geval ook geen fazant.
Honden hebben er vaak geen moeite mee als het vlees al wat verder heen is..
Dan ligt het dus wel aan de fazantkarkas! Ik ben benieuwd wat het dan precies is waardoor ze het niet lekker vinden want voor de rest gaat alles er gewoon in.

Nou ja, om nog even in te gaan op het onderwerp: als het om 1 soort vlees gaat is het op zich geen ramp toch? En als je per se paard wil geven kun je ook paardenvlees proberen in de niet gemixte barf vorm zeg maar? Ik heb geen ervaring met kvv trouwens.
Groetjes, Linette
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bedankt voor jullie reacties! :)
Tuurlijk is het geen ramp als het om 1 soort vlees gaat, ik was alleen helemaal verbaasd. Rudy eet normaal gesproken echt alles, ook die dingen waarvan ik liever niet heb dat 'ie ze eet 8)
Vandaar mijn vraag.

Ik ben al een tijdje zoekende naar een goede kvv, dacht deze nu gevonden te hebben en dan eet hij het niet :?
Hij blijft me gewoon verrassen die hond :D
Maar we gaan stug door met onze zoektocht!
Afbeelding

Bedankt Monika!
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ja ik ben erachter waarom ze fazant (en nu ook al wilde eend) niet lusten!
Op barfplaats kreeg ik de volgende reactie:

Wild is vaak sterker van smaak dan gefokte dieren zoals kip en tamme eend. Er zijn veel honden die dit moeten leren eten.

Een dagje vasten , marineren in pens, of malen en inmengen met andere diersoorten wil vaak helpen

Ik zal de bron er wel even bij vermelden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 006.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben hier heel blij mee (zoals je in het topic kunt lezen) want ik heb nog geen hert, haas of ander wild gegeven, alleen af en toe wat biologische dingen. Dussss morgen worden ze blij gemaakt met wilde eend :D .
Groetjes, Linette
Plaats reactie