Stom kussentje!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Stom kussentje!

Ongelezen bericht door Roos »

Zo langzamerhand ben ik wat radeloos over dit kussen van Sam, ik vet (uierzalf/sudocreme) het 2 x daags goed in maar het lijkt maar niet beter te willen worden. Hij loopt inmiddels weer normaal itt eerder deze week, maar dit kan toch nooit fijn voor hem zijn? Iemand enig idee hoe dit weer goed op de rit te krijgen?

Afbeelding
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Ik schrok me rot toen Kismo naast de fiets in eens mank ging lopen (we fietsen altijd 5 - 10 minuten naar het bos) dus ik ben gaan kijken, was er een soort rond cirkeltje te zien op de onderkant waar de 'nieuwe' laag doorheen kwam. Ik hoopte een beetje dat het hierdoor kwam dus de dagen erna ben ik met de auto naar het bos gegaan en daar liep hij veel op het gras, dus het lag echt daaraan. Waardoor komt dat eigenlijk? Ik hoopte dat het vanzelf weer overgaat.. Zijn voorpoten zien er hetzelfde uit als bij Sam, Charlie heeft nergens last van.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Roos

Akelig is dat he? Ik denk dat het bij Sam door het afzetten bij het water komt, hij springt er altijd met een rotgang in en ik denk dat dat hem niet altijd even goed bekomt. De rest van zijn kussentjes zijn aardig glad, maar deze erg ruw met kloven :( Maar het kan ook net zo goed door het lopen op het fietspad/straat komen, zeg het maar, ik weet het echt niet :?
Roos

Dat ronde cirkeltje heb ik pas ergens op BP (dacht ik) gezien, kan ook het HF zijn geweest, dat leek erg op een eeltpit. Ik weet niet meer precies hoe of wat omdat dat van Sam er verder niet op lijkt :wink:
Ik ben nu ook maar begonnen met vers schapenvet, misschien dat dat iets van binnenuit kan doen, lijkt mij toch de kortste klap dat het lichaam het zelf weer hersteld.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ja dat cirkeltje zat bij de ene voorpoot, maar het is nu gladgesleten. De buitenste rand van de buitenlaag laat nu een beetje los en er zit wel wat onder. Ik heb dat nog nooit gezien, ook bij vorige honden niet, dus dat zal dan wel het water zijn. Misschien dat de kussentjes week worden van het water en op die manier makkelijk beschadigen met rennen op de ondergrond, steentjes etc? Als het een eeltpitachtig iets is, gaat dat vanzelf over?
Groetjes, Linette
Roos

Ik zou het niet weten, ik heb daar van de week voor het eerst iets over gelezen. Maar ik denk dat je dat snel genoeg aan Kismo merkt :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik kan het niet heel goed zien op de foto, zitten er ook bultjes op zijn kussentje of zie ik dat verkeerd? Ruwe kussentjes heeft Keo eigenlijk altijd wel, maar hij heeft er geen last van (alleen in de winter door strooizout)
Hopelijk knapt je knul snel op!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Nee dit is echt ruwigheid met kloven. Aangezien de rest gewoon zacht is neem ik aan dat het niet bij Sam hoort, et zou idd anders zijn als alle poten zo waren.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Als Noah zijn kussentje beschadigd is (sneetjes oid) smeer ik het in met honingzalf, maar dat doe ik eigenlijk alleen als het echt beschadigd is.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik zou eerlijk gezegd stoppen met beide cremes, heb het idee dat deze vet lijken maar uiteindelijk uitdrogen (net als vaseline). Zou liever honingzalf gebruiken. Dat werkt voor Bob met alles!

Sterkte
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Roos

Ik denk dat jij weleens gelijk zou kunnen hebben toscak, ik heb hem vanmiddag met mijn eigen klovencreme van gehwol ingesmeerd. Bij mij helpt dat als een trein dus waarom bij hem niet. Ik zal in ieder geval wel honingcreme gaan aanschaffen, daar hoor ik veel meer over :wink:
Roos

Wonderbaarlijk, de kloven zijn bijna dicht en het ziet (en voelt) er stukken beter uit dan gisteren, nog een dagje gehwol en hij is weer nieuw. Heb ik ook weer wat geleerd :)

Afbeelding
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Roos schreef:Ik denk dat jij weleens gelijk zou kunnen hebben toscak, ik heb hem vanmiddag met mijn eigen klovencreme van gehwol ingesmeerd. Bij mij helpt dat als een trein dus waarom bij hem niet. Ik zal in ieder geval wel honingcreme gaan aanschaffen, daar hoor ik veel meer over :wink:
Super dat het er goed uitziet :klasse:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Gehwol heb ik weleens op gesmeerd als bescherming tegen strooizout in de winter, maar goed dat was omdat ik niks beters had. Goed om te weten dat het juist werkt! Dank voor de tip :)
Groetjes, Linette
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Honingzalf werkt echt overal voor. :klasse:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie