Het verhaal vinden jullie terug in dit topic;
viewtopic.php?t=80561" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondertussen is er het e.e.a. gebeurt. De diagnose die de pathaloog had gesteld, bleek achteraf niet te kloppen. Nadat het weefsel was opgestuurd voor nader onderzoek o.a. om te zien of de omgeving schoon was, kwam er een heel andere diagnose. Een heel verhaal heb ik doorgestuurd gekregen. Alleen het laatste gedeelte uit dit epistel zal ik hier neerzetten (mocht er iemand belangstelling hebben in het hele verhaal, dan stuur ik dat graag toe).
Aan de ene kant enorm blij dat het geen sarcoom bleek te zijn, aan de andere kant de boosheid en verdriet om deze toch wel heel andere diagnose. Nog overwogen om hier werk van te maken. Maar we wilden verder en genieten van deze jongen, dus hebben we het achter ons gelaten en zijn we verder gegaan in de wetenschap dat het een heftige allergische reactie is geweest. We hadden gehoopt dat het hierbij zou blijven maar helaas is de allergie terug. Het vreemde is, dat het zich concentreert op gelijkwaardige plekken. Was het eerst op de borst (en rondom de lip, dat had ik nog niet geschreven), zit het nu aan beide kanten op de elleboog en op hak van beide achterpoten (één is in ontwikkeling). En nu de vraag.....Waar komt het vandaan. Is het een atopische reactie, hij heeft ook last van zijn oren (gehad), prutogen en een ietwat verkleurde huid. Hij heeft geen noemenswaardige jeuk aan de plekken. Het zijn bultjes die beginnen met haarverlies, daarna opkomen en vervolgens rood worden. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat na de operatie en 3 weken !! AB en iedere week bij de DA, mijn energie, maar ook mijn portemonnee aardig is geslonken. Heb bij de vorige eigenaar geprobeert info in te winnen of hij daar ook last had van allergie, maar helaas krijg ik geen reactie. Nu heb ik stille hoop dat iemand hier of iemand die dit leest, deze allergie herkent.
Cooper heeft er vooralsnog geen last van, maar normaal is het natuurlijk niet. Onze 2e hond met een allergie
Ik kan mij niet voorstellen dat het een voedselallergie is. Toen wij Cooper kregen zat hij op brok. Om voor hem niet gelijk alles te veranderen, heeft hij bij ons nog ca. één week op brok gestaan alvorens wij hem hebben overgezet op vers. Hoe denken jullie hier over ?
Het vetgedrukte en schuingeschreven stukje boven de foto's, is van de patholoog.
Een mogelijke differentiaal diagnose is een immuun-gemedieerde ontsteking van de dermis omdat dit histologisch beeld morfologische overeenkomsten vertoont met steriele granuloom en pyogranuloom syndroom. . Definitieve diagnose: . Op basis van al deze overwegingen wil ik nu de diagnose als volgt formuleren: ventrale borstwand: multinodulair tot confluerende chronische granulomateuze tot pyogranulomateuze dermatitis met destructie van haarfollikels; oorzaak onduidelijk op basis van routine histologisch onderzoek maar een immuun-gemedieerde huidaandoening is niet uitgesloten.