Wie kan mij op weg helpen.....

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Wie kan mij op weg helpen.....

Ongelezen bericht door rimanime »

Toen Cooper 2 dagen bij ons was, ontdekte ik bulten onder zijn borst. De ongerustheid was gelijk daar. Omdat wij geen mensen zijn die afwachten, zijn we gelijk naar de DA gegaan.

Het verhaal vinden jullie terug in dit topic;

viewtopic.php?t=80561" onclick="window.open(this.href);return false;

Ondertussen is er het e.e.a. gebeurt. De diagnose die de pathaloog had gesteld, bleek achteraf niet te kloppen. Nadat het weefsel was opgestuurd voor nader onderzoek o.a. om te zien of de omgeving schoon was, kwam er een heel andere diagnose. Een heel verhaal heb ik doorgestuurd gekregen. Alleen het laatste gedeelte uit dit epistel zal ik hier neerzetten (mocht er iemand belangstelling hebben in het hele verhaal, dan stuur ik dat graag toe).

Aan de ene kant enorm blij dat het geen sarcoom bleek te zijn, aan de andere kant de boosheid en verdriet om deze toch wel heel andere diagnose. Nog overwogen om hier werk van te maken. Maar we wilden verder en genieten van deze jongen, dus hebben we het achter ons gelaten en zijn we verder gegaan in de wetenschap dat het een heftige allergische reactie is geweest. We hadden gehoopt dat het hierbij zou blijven maar helaas is de allergie terug. Het vreemde is, dat het zich concentreert op gelijkwaardige plekken. Was het eerst op de borst (en rondom de lip, dat had ik nog niet geschreven), zit het nu aan beide kanten op de elleboog en op hak van beide achterpoten (één is in ontwikkeling). En nu de vraag.....Waar komt het vandaan. Is het een atopische reactie, hij heeft ook last van zijn oren (gehad), prutogen en een ietwat verkleurde huid. Hij heeft geen noemenswaardige jeuk aan de plekken. Het zijn bultjes die beginnen met haarverlies, daarna opkomen en vervolgens rood worden. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat na de operatie en 3 weken !! AB en iedere week bij de DA, mijn energie, maar ook mijn portemonnee aardig is geslonken. Heb bij de vorige eigenaar geprobeert info in te winnen of hij daar ook last had van allergie, maar helaas krijg ik geen reactie. Nu heb ik stille hoop dat iemand hier of iemand die dit leest, deze allergie herkent.

Cooper heeft er vooralsnog geen last van, maar normaal is het natuurlijk niet. Onze 2e hond met een allergie :( Helaas, doordat wij snel naar de DA gegaan zijn, kunnen we hem niet meer verzekeren voor allergie en oren. Balen......

Ik kan mij niet voorstellen dat het een voedselallergie is. Toen wij Cooper kregen zat hij op brok. Om voor hem niet gelijk alles te veranderen, heeft hij bij ons nog ca. één week op brok gestaan alvorens wij hem hebben overgezet op vers. Hoe denken jullie hier over ?

Het vetgedrukte en schuingeschreven stukje boven de foto's, is van de patholoog.

Een mogelijke differentiaal diagnose is een immuun-gemedieerde ontsteking van de dermis omdat dit histologisch beeld morfologische overeenkomsten vertoont met steriele granuloom en pyogranuloom syndroom. . Definitieve diagnose: . Op basis van al deze overwegingen wil ik nu de diagnose als volgt formuleren: ventrale borstwand: multinodulair tot confluerende chronische granulomateuze tot pyogranulomateuze dermatitis met destructie van haarfollikels; oorzaak onduidelijk op basis van routine histologisch onderzoek maar een immuun-gemedieerde huidaandoening is niet uitgesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Geen idee wat het is , wens je ook sterkte met er achter te komen om het tegen te gaan en voorkomen . Knuffel voor cooper :braaf:
each day is a gift
rimanime
Speurneus
Speurneus

Cissy schreef:Geen idee wat het is , wens je ook sterkte met er achter te komen om het tegen te gaan en voorkomen . Knuffel voor cooper :braaf:
Dank Cis....
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Verdorie, een 2e hond met allergie is niet niets ...
Gelukkig heeft Cooper er niet al teveel last van in de zin van jeuk !!

Ik kan je niet verder helpen, misschien een holistische dierenarts ?
Sterkte en geef die kanjer maar een dikke knuffel
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou willen dat ik je duidelijkheid kon geven maar hier heb ik ook geen pasklaar antwoord op.
Ik zal mijn oren en ogen openhouden.
In de hondenwereld hoor je nog wel eens wat.

Sterkte :groteknuffel:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat een zorgen om jullie nieuwe ventje Rinske.
Ik kan je er helaas niet verder mee helpen.
Als ik het goed begrijp zijn het plekken op plaatsen die je als contact/drukpunten kunt benoemen, plekken die ergens op rusten/drukken als hij ligt?
Borst, lip, poten?

't Is jammer dat ik niet alle thermen goed begrijp in het stuk van de patholoog.

Sterkte en hopelijk kan iemand anders je wel verder helpen.
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wij zijn toen yunah erge allergie had , lees kapotte huid , bossen aren vlogen eruit , kale plekken en vreselijke jeuk ,, naar Monique van t hof gegaan yunah kreeg een kuur met oa celzouten en is goed gekomen , kijk op wwwpraktijkbenji.nl ze helpt ook mensen en paarden maar ook honden ... Door oa. urine en haar testen misschien een idee ??
each day is a gift
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ik herken de plekken wel van Bo :wink:

Bo had ze naar aanleiding van een allergie. Likte er ook veelvuldig aan helaas :(
Bo liep het iedere keer op na het zwemmen in water waar een bepaalde soort alg in zat. Mijnheer had alleen helaas bananen in zijn oren :? Waardoor het zeker in de zomer er zo uitzag (soms nog erger).
Rest van de symptomen had Bo niet, alleen dus deze plekken, ook op de contactplaatsen inderdaad. Bij bo is het ooit begonnen op de contactplaatsen en tussen de voetzooltjes in. Hier zijn we toen wel gelijk de eerste keer mee naar de dierenarts geweest (was toen we bij @relaxrex in Rotterdam zijn wezen wandelen, gelukkig bleef zij rustiger dan mij want ik schrok mij wezenloos de 1e keer).
Zelf probeerde ik er op tijd bij te zijn, vaseline in te smeren, Bo er van te weerhouden er aan te likken (hoe meer hij er aan zat hoe vervelender het er uit begon te zien), hielp dit niet dan in te smeren met hormoonzalf maar dat deed ik pas op het allerlaatste moment.

Ik herken het dus als allergie. Welke allergie bij Cooper speelt durf ik natuurlijk niet te zeggen, want het kan ook een totaal andere zijn dan bij Bo.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:Ik zou willen dat ik je duidelijkheid kon geven maar hier heb ik ook geen pasklaar antwoord op.
Ik zal mijn oren en ogen openhouden.
In de hondenwereld hoor je nog wel eens wat.

Sterkte :groteknuffel:
Dank Lien.......ik heb het verslag ook doorgestuurd aan de NLV in de hoop dat zij deze allergie zijn tegenkomen of herkennen. Ook telefonisch contact gehad. Helaas tot op heden geen resultaat.
Afbeelding

rimanime
Speurneus
Speurneus

Bowie schreef:Als ik het goed begrijp zijn het plekken op plaatsen die je als contact/drukpunten kunt benoemen, plekken die ergens op rusten/drukken als hij ligt?
Borst, lip, poten?

Daar heb je zeker een punt Monika

't Is jammer dat ik niet alle thermen goed begrijp in het stuk van de patholoog.

Ik ook niet hoor Monika :D Heb een zus die in het ziekenhuis werkt en een huisarts in de kennissenkring. Het enige wat zij konden vertellen. Allergie......Kan van alles komen. Dat is meestal zo met een allergie en gelijk het moeilijke er van.

Sterkte en hopelijk kan iemand anders je wel verder helpen.
Afbeelding

rimanime
Speurneus
Speurneus

Cissy schreef:Wij zijn toen yunah erge allergie had , lees kapotte huid , bossen aren vlogen eruit , kale plekken en vreselijke jeuk ,, naar Monique van t hof gegaan yunah kreeg een kuur met oa celzouten en is goed gekomen , kijk op wwwpraktijkbenji.nl ze helpt ook mensen en paarden maar ook honden ... Door oa. urine en haar testen misschien een idee ??
Cis, buiten de "normale" DA loop ik bij Anneke Schellingerhout Holistisch Arts in Heemskerk. Ik sta open voor alles, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik met Lola van alles heb geprobeert en uiteindelijk resultaat heb gehad met desensibilisatie via de dermatoloog en nu uiteindelijk met om de dag een 1/2 dag predsnison a 2,5 mg dat zij lekker in haar vel zit.
Maar hou de optie zeker open. Dank :)
Afbeelding

rimanime
Speurneus
Speurneus

Tammie schreef:Ik herken de plekken wel van Bo :wink:

Bo had ze naar aanleiding van een allergie. Likte er ook veelvuldig aan helaas :(
Bo liep het iedere keer op na het zwemmen in water waar een bepaalde soort alg in zat. Mijnheer had alleen helaas bananen in zijn oren :? Waardoor het zeker in de zomer er zo uitzag (soms nog erger).
Rest van de symptomen had Bo niet, alleen dus deze plekken, ook op de contactplaatsen inderdaad. Bij bo is het ooit begonnen op de contactplaatsen en tussen de voetzooltjes in. Hier zijn we toen wel gelijk de eerste keer mee naar de dierenarts geweest (was toen we bij @relaxrex in Rotterdam zijn wezen wandelen, gelukkig bleef zij rustiger dan mij want ik schrok mij wezenloos de 1e keer).
Zelf probeerde ik er op tijd bij te zijn, vaseline in te smeren, Bo er van te weerhouden er aan te likken (hoe meer hij er aan zat hoe vervelender het er uit begon te zien), hielp dit niet dan in te smeren met hormoonzalf maar dat deed ik pas op het allerlaatste moment.

Ik herken het dus als allergie. Welke allergie bij Cooper speelt durf ik natuurlijk niet te zeggen, want het kan ook een totaal andere zijn dan bij Bo.
Heb je toevallig nog een foto ?
Afbeelding

nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

indy heeft deze plekjes ook gehad op zijn ellebogen. Tenminste als ik de foto goed inschat. Waarschijnlijk was het bij jullie hond wel heftiger.
Met name toen we van bench zijn gewisseld, werd het erger. Eerst lag hij op een kunststofbodem (hij wilde nooit op een kussen liggen), maar toen we een zinken bench kochten werd het erger in een korte tijd (lees: kale plekjes die zich uitbreidde). Omdat ik het wel heel toevallig vond dat het erger was geworden na de vervanging van zijn bench kwam, heb ik mijn eigen deken in zijn bench gelegd. Wonder boven wonder liet hij die wel liggen. Binnen een week was het over..... Nu ligt hij op een gezondheidskussen die precies in de bench past. De zinken bench is er weer uit en hij is terug in zijn oude bench; de kunststof lade hebben we verwijderd en hij ligt nu alleen op het kussen.
Geen idee of het ook echt daarmee te maken had, of dat het toeval is geweest!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik zou zelf contact gaan zoeken met Tannetje Koning of een andere holistische en vers voerende dierenarts. Puur op gevoel denk ik dat het niet van voer komt maar eerder gezocht moet worden in een mijt of plant-allergie. Ik heb dit soort plekken ooit gezien bij een lab die allergisch bleek te zijn voor grassen en voor bepaalde pollen. Ook na zwemmen was het altijd raak. Ze is er ruim 14 mee geworden, maar het was een vervelende situatie voor baasjes en dier.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

rimanime schreef:
Cissy schreef:Wij zijn toen yunah erge allergie had , lees kapotte huid , bossen aren vlogen eruit , kale plekken en vreselijke jeuk ,, naar Monique van t hof gegaan yunah kreeg een kuur met oa celzouten en is goed gekomen , kijk op wwwpraktijkbenji.nl ze helpt ook mensen en paarden maar ook honden ... Door oa. urine en haar testen misschien een idee ??
Cis, buiten de "normale" DA loop ik bij Anneke Schellingerhout Holistisch Arts in Heemskerk. Ik sta open voor alles, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik met Lola van alles heb geprobeert en uiteindelijk resultaat heb gehad met desensibilisatie via de dermatoloog en nu uiteindelijk met om de dag een 1/2 dag predsnison a 2,5 mg dat zij lekker in haar vel zit.
Maar hou de optie zeker open. Dank :)
Nogmaals sterkte meid ..
each day is a gift
Plaats reactie