Boost voor de vacht/huid
-
-kim-
- Speurneus

Boost voor de vacht/huid
Bear heeft een allergische reactie gehad op iets, aangezien het de eerste keer was is niet onderzocht waarvan, maar hij rent heel graag door hoog gras en onkruid en daar lijkt het van te komen. Ook haart hij extreem op het moment, mede door de irritatie die hij heeft/had.
Wekelijks krijgt hij een flinke zalmkop (iets anders van vis eet hij niet) paar keer per week een eitje, maar aangezien hij op het moment zo slecht in zijn vacht zit wil ik er zalmolie/visolie bij gaan geven voor hem even een boost te geven.
Nu zag ik bij zooplus Nutrivet, iemand daar ervaring mee ?
Wekelijks krijgt hij een flinke zalmkop (iets anders van vis eet hij niet) paar keer per week een eitje, maar aangezien hij op het moment zo slecht in zijn vacht zit wil ik er zalmolie/visolie bij gaan geven voor hem even een boost te geven.
Nu zag ik bij zooplus Nutrivet, iemand daar ervaring mee ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ook voor visolie geldt dat het een commerciële business is. Er zijn zoveel soorten en in zoveel prijzen. Als je een goede olie wilt hebben, dan betaal je ervoor. Die goedkope soorten zijn helaas niet goed en dan kun je net zo goed niks geven.
Doils is een van de duurdere, maar is erg goed. En zo zijn er nog meer die goed zijn. Maar het is een dure grap.
Ik hoop dat je iets vindt voor Bear zijn probleem. Maar eigenlijk zou alleen goede voeding voldoende moeten zijn om de vacht/huid mooi te houden. Misschien toch inderdaad een kweek bij de da als hij last blijft houden.
Suc6
Doils is een van de duurdere, maar is erg goed. En zo zijn er nog meer die goed zijn. Maar het is een dure grap.
Ik hoop dat je iets vindt voor Bear zijn probleem. Maar eigenlijk zou alleen goede voeding voldoende moeten zijn om de vacht/huid mooi te houden. Misschien toch inderdaad een kweek bij de da als hij last blijft houden.
Suc6
-
-kim-
- Speurneus

Normaal zit hij perfect in zijn vacht, eten is zelf samengesteld en doet hij het al jaren goed opRoxy11 schreef:Ook voor visolie geldt dat het een commerciële business is. Er zijn zoveel soorten en in zoveel prijzen. Als je een goede olie wilt hebben, dan betaal je ervoor. Die goedkope soorten zijn helaas niet goed en dan kun je net zo goed niks geven.
Suc6
Maar nu heeft hij dus even een boost nodig om weer lekker in zijn velletje te komen. Door de reactie op iets, maar ook omdat hij door het geweldige weer hier in Nederland, niet door zijn verharing heen komt.
Doils vind ik wel een erg dure grap inderdaad, zou ik wel doen als er geen andere oplossing zou zijn.
Een kweek ga ik nu nog niet doen, Bear is 4,5 jaar en heeft nog nooit last gehad van een reactie op iets, is de eerste keer , mocht het vaker voorkomen is dat een ander verhaal.
-
Els
- Speurneus

-
rimanime
- Speurneus

Als je een boost wil geven, zou ik toch echt voor de zuivere olie van doil gaan. Ik heb vandaag bij dierapotheker besteld. Doil skin. Je zou ook de kleinere versie kunnen kopen. Duur, maar wel heel goede olie.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
-kim-
- Speurneus

Ja met de furminator heb ik hem ook al geborsteld, wel flink wat vanaf gehaald en het haren was ook een stuk minder, tot hij vorige week die huidreactie kreeg. Gelukkig is dat nu rustig, hij heeft hiervoor wel een spuit bij de dierenarts gehad . En de plekjes in zijn liezen heb ik ingesmeerd met calendulan.Roxy11 schreef:Heb je hem al een keer lekker met een furminator geborsteld? Daar kan de vacht ook goed van opknappen
-
-kim-
- Speurneus

Goede tip, ik heb het Mexx een hele tijd geleden ook eens een periode gegeven, maar nu niet aan gedacht.Els schreef:Zeewier.Een of 2 keer per week een theelepel zeewier door zn voer of door zn groentemix heen en je ziet de vacht opknappen. Ik koop mn (ijslands) zeewier bij dursy.
Nutrivet ken ik niet.
Hij krijgt nu ook dagelijks een tabletje spirulina.
@ Rinske, ja denk dat ik toch dan voor die ga als de zeewier niet voldoende helpt. Bedankt voor de tip van de site.
-
sharon66057
- Speurneus

Ik geef de visolie van royal green, die is ook erg goed en zuiver. Maar qua prijs vergelijkbaar met die van Doils.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Roos
-
-kim-
- Speurneus

Daar dacht ik gister ook ineens aan, ik vond gisteravond namelijk nog een zak schapenvet bij het opruimen van mijn vriezer, wist niet meer dat die er nog in lagRoos schreef:Wat dacht je van ordinair schapenvet? Maar dan wel de onbewerkte uit de diepvries bij de Jumper of een rauwvoerleverancier?
Hij heeft vanmorgen al een ontbijt gehad, met roeryoghurt, wat schapenvet, spirulina met wat runderstoofvlees erdoor, en het smaakte goed
Zeewier is besteld
Nu wachten tot zijn mooie gele vachtje weer dik en glimmend terug komt.
-
Roos
-
-kim-
- Speurneus

Ja soms moet ik eens die vriezer opruimen haha..Roos schreef:Mooi, hier is het net zo gegaan met de vriezer dus ik ben er sinds twee weken ook een aan het opvoeren![]()
Kan het trouwens wel zien aan ze
Fijn dat je het al kan zien aan de vacht !