Vandaag kregen ze eendenekken!!!

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Vandaag kregen ze eendenekken!!!

Ongelezen bericht door Nancy »

Een experimentje vandaag: eendenek.

Lag bevroren in de vriezer, lekker aan elkaar natuurlijk, dus gisteren eerst al met de hamer van elkaar geslagen en er 2 uit laten liggen om te ontdooien.
Vanmorgen kregen ze ze dan, moment uitgezocht dat ik even tijd had om op te letten, dat wil ik toch altijd wel graag met nieuwe dingen.
Leg ze op de grond, geef ze toestemming om te eten, draai me om om het zakje in de vuilnisbak te doen, draai me terug en weg! :shock:
Ze hebben ze dus gewoon helemaal doorgeslikt!! En die dingen zijn dus best lang. Ik heb er meer werk aan gehad ze van elkaar te halen dan zij van het eten :lol:

Maar wat zou ik ze dan kunnen geven bij wijze van knaagtherapie? De dragende botten vinden ze fijn, maar dat is niet zo goed voor de tanden. Mergpijpen zijn ze snel mee klaar, want die hebben ze zo leeg. Een zalmkop is voor Joris 5 minuten, voor Jonas 10. Hertegewei is ook al geen succes: de lekkere was na 1 dag weg en de andere is niet boeiend genoeg (ook niet na een nachtje weken) en die zijn ook aardig aan de prijs!

Suggesties?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dragende botten en mergpijpen zijn not done. De eerste zijn veel te hard en de tweede kan om de onderkaak klem komen te zitten met alle gevolgen van dien.

Lees je eens goed in op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wat je als beginnersbotten kunt geven.
Zachte botten zijn eend, kip, parelhoen en kwartel. Ik kan uit je berichtje niet goed opmaken of je al vers voert, maar echt.. lees je in voor je lukraak gaat voeren!!! Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat is niet nodig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heb je al eens strot geprobeert?
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Wat voor strot Roos?

Ze eten nu een half jaar KVV. Maar het zijn ook gewoon doorslikkers: vorige week 1 keer vergeten het gemalen vlees van Jonas met de vork in stukken te verdelen en hij slikt het zo in 1 keer door.
Bij mergpijpen letten we erg goed op dat de onderkaak er niet in past, dat had ik al gelezen. Verder heb ik ook wel redelijk wat op barfplaats gelezen, vandaar dat ik weet dat dragende botten niet goed voor de tanden zijn. En vandaar nu de eendennek.
Maar ja, als ze dat in 1 keer zo doorslikken, gaat dat ook een beetje zijn doel voorbij.
Overigens kunnen ze met een gewone wortel een half uur zoet zijn. :lol:
Maar dat mogen ze dan ook weer niet te vaak omdat Joris zo moeilijk op gewicht blijft en wortel bij hem rechtstreeks naar zijn heupen gaat ;)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Runderstrot en als ze kvv eten kunnen ze ook best een zalmkop hebben, dat is beiden goed voor wat langer kauwplezier :) Nekken hebben hier ook weinig nut :D
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Probeer dan ook eens een konijnenkarkas of een eendenrugstuk, daar moeten ze op kauwen. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie