Ben ik de enige....
-
Marga/Noa
- Middelgrote hondenneus

Ben ik de enige....
Ik vraag me hetvolgende af: ik zie verschillende foto's voorbij komen van maaltijden die de lapjes krijgen. Ik bedoel dan vooral foto's van gevogelte, kippen ed. Ben ik de enige die dat er zo naar/ vies uit vindt zien??? Noa krijgt brokken, en naar mijn mening doet ze het er heel goed op, ze vindt het lekker( maar ja, ze vindt alles lekker;)) ziet er prachtig uit, poept niet teveel en lijkt lekker in d'r vel te zitten. Ik ben helemaal niet tegen vers voeren, maar als ik dat zie......brrr....ik kan dat m'n hond niet geven....
Ben ik de enige die er zo naar kijkt?????
Ben ik de enige die er zo naar kijkt?????
Noa 09-09-2012
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Haha nee, mijn buren hebben zelf ook een hond en die gruwelen ervan dus geen denken aan dat die ooit aan barf gaan beginnen. Ze denken nu wel na over kvv. Kvv (kant en klaar vers vlees) is een oplossing voor mensen die wel vers vlees willen geven maar geen tijd/zin hebben in barf toestanden.
Edit: waarom vindt je het zo naar dan?
Edit: waarom vindt je het zo naar dan?
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ja veel mensen hebben het natuurlijk ook met vlees wat ze zelf eten. De meeste mensen hoeven ook niet te zien hoe een dier geslacht wordt etc.
Ik ken mensen die vinden het al vies om een garnaal te pellen.
Ik geef zelf ook combi van barf en KVV, dus heb er geen moeite mee. Ik vind het juist heerlijk om te zien hoe hij geniet van het kauwen op een karkas. Dan zijn ze gewoon echt aan het eten voor langere tijd. Flits doet over een runderstrot of een flink karkas toch al snel 15 min.
Een bak brokken vreet ie in 1 of 2 minuten leeg.
Plus dat ik vind dat brokken bedacht zijn om het de mens gemakkelijk te maken, niet omdat het zo gezond/goed is voor de hond. Brokken zijn er voor de mens...die wordt er beter van, niet de hond. En dit bedoel ik niet als aanval, maar is gewoon mijn mening. Ik heb er absoluut geen problemen mee als anderen om mij heen wel brokken willen geven, de honden gaan daar echt niet dood aan en komen ook niks te kort of wat dan ook. Ik geef het alleen liever niet, als ik ook andere mogelijkheden heb.
En natuurlijk zijn brokken niet slecht in de zin dat je hond er ziek van wordt of er niet oud op kan worden. Het is gewoon net wat je wil en hoe je erover denkt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het maar een vies tafereel vinden.
Maar, ik vind best dat iedereen zich eens af mag vragen waar brokken vandaan komen en waarom die op de markt zijn gebracht. Want daar is natuurlijk een reden voor. En in mijn ogen is dat dus om het de mens gemakkelijker te maken. Niet omdat de hond geen vlees meer zou lusten of omdat brokken beter zouden zijn.
Vroeger waren er geen brokken...toen had je niet de keus tussen vlees of brokken.
Toen ik een hond nam heb ik mezelf wel die vraag gesteld, wat geef je een hond te eten en waarom.
Ik heb niet gedacht, oh iedereen geeft brokken dus dan doe ik dat ook.
Maar uiteindelijk mag iedereen geven wat ie wil. Ik zal niet zeggen dat brokken geven fout is of slecht voor je hond is. Dat kun je ook niet zeggen. De gezondheid van je hond is van meerdere factoren afhankelijk, en voedsel is daar 1 van.
Ik ken mensen die vinden het al vies om een garnaal te pellen.
Ik geef zelf ook combi van barf en KVV, dus heb er geen moeite mee. Ik vind het juist heerlijk om te zien hoe hij geniet van het kauwen op een karkas. Dan zijn ze gewoon echt aan het eten voor langere tijd. Flits doet over een runderstrot of een flink karkas toch al snel 15 min.
Een bak brokken vreet ie in 1 of 2 minuten leeg.
Plus dat ik vind dat brokken bedacht zijn om het de mens gemakkelijk te maken, niet omdat het zo gezond/goed is voor de hond. Brokken zijn er voor de mens...die wordt er beter van, niet de hond. En dit bedoel ik niet als aanval, maar is gewoon mijn mening. Ik heb er absoluut geen problemen mee als anderen om mij heen wel brokken willen geven, de honden gaan daar echt niet dood aan en komen ook niks te kort of wat dan ook. Ik geef het alleen liever niet, als ik ook andere mogelijkheden heb.
En natuurlijk zijn brokken niet slecht in de zin dat je hond er ziek van wordt of er niet oud op kan worden. Het is gewoon net wat je wil en hoe je erover denkt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het maar een vies tafereel vinden.
Maar, ik vind best dat iedereen zich eens af mag vragen waar brokken vandaan komen en waarom die op de markt zijn gebracht. Want daar is natuurlijk een reden voor. En in mijn ogen is dat dus om het de mens gemakkelijker te maken. Niet omdat de hond geen vlees meer zou lusten of omdat brokken beter zouden zijn.
Vroeger waren er geen brokken...toen had je niet de keus tussen vlees of brokken.
Toen ik een hond nam heb ik mezelf wel die vraag gesteld, wat geef je een hond te eten en waarom.
Ik heb niet gedacht, oh iedereen geeft brokken dus dan doe ik dat ook.
Maar uiteindelijk mag iedereen geven wat ie wil. Ik zal niet zeggen dat brokken geven fout is of slecht voor je hond is. Dat kun je ook niet zeggen. De gezondheid van je hond is van meerdere factoren afhankelijk, en voedsel is daar 1 van.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Els
- Speurneus

Er is niks natuurlijkers dan een stuk vlees, ik heb meer problemen met brok dan met gezonde voeding.
Enige wat ik vervelend vind is boekmaag, daar gaat ze mee schudden. Maar ze eet hier standaard in de tuin, daarna de dettol eroverheen en het is weer schoon.
Enige wat ik vervelend vind is boekmaag, daar gaat ze mee schudden. Maar ze eet hier standaard in de tuin, daarna de dettol eroverheen en het is weer schoon.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
Roos
Hier sluit ik mij graag bij aanlucievd schreef:
En nee, ik heb er geen moeite mee op de manier zoals ik het voer. Hele konijnen ed sla ik maar over, vind ik ook niet nodig, maar een eendenrug en wat spiervlees en orgaantjes zien er in mijn beleving niets anders uit dan het vlees op mijn bord. Een hele pens snij ik ook met gemak, maar wel het liefst buiten
-
Monique
- Grote hondenneus

Ik gaf ook "gewoon" brokken en 2 keer in de week kvv, dat was gemakkelijk en het beviel goed. Ik had er eigenlijk ook niet echt over nagedacht.
Toen ben ik een keer naar een lezing geweest: weet wat je eet, maar dan voor de hond.
Ik ben erg geschrokken over het verhaal van de brokken, wat erin zit en hoe het getest wordt enz.
Wij geven nu alleen nog maar kvv, want ik wil het wel graag goed doen, maar ik zie mezelf echt niet hele karkassen de tuin inslepen, ik kan dat gewoon echt niet.
Als ik zelf vlees of vis eet dan moet dat ook absoluut niet herkenbaar zijn als dier!
Toen ben ik een keer naar een lezing geweest: weet wat je eet, maar dan voor de hond.
Ik ben erg geschrokken over het verhaal van de brokken, wat erin zit en hoe het getest wordt enz.
Wij geven nu alleen nog maar kvv, want ik wil het wel graag goed doen, maar ik zie mezelf echt niet hele karkassen de tuin inslepen, ik kan dat gewoon echt niet.
Als ik zelf vlees of vis eet dan moet dat ook absoluut niet herkenbaar zijn als dier!

Bedankt Monika!
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Ik moet eerlijk toegeven, ik vond het echt heel zielig om een zak met koeienneuzen uit te moeten pakken. Had het besteld vanwege de huid en het haar maar ja, een deel van de huid was nog heel zacht en de 'snorharen' zaten er nog aan.. Een konijn met vacht zou ik ook niet doen. Hey Roos jij had laatst wel een hazenkopje he? Arm haasje..
Groetjes, Linette
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt.
Ik geef ook geen heel konijn met vacht. (Heeft ook weer andere redenen, aangezien ik soms ook van hem wil dat ie 't apporteert en het niet als eetbaar iets ziet haha).
En ik moet zeggen, het went ook. In het begin dacht ik ook wel even van, wat heb ik nou allemaal besteld. Maargoed het is gewoon vlees, iets natuurlijks.
En karkassen is ook gewoon maar bot met vlees eromheen.
Maar ik kan wel begrijpen dat niet iedereen er tegen kan en dat respecteer ik ook.
En ik ben van mening dat KVV dan altijd nog 1000x beter is dan brokken.
Maar ik vind het altijd mooi als mensen niet zomaar iets doen, maar dat erover nagedacht is
Ik geef ook geen heel konijn met vacht. (Heeft ook weer andere redenen, aangezien ik soms ook van hem wil dat ie 't apporteert en het niet als eetbaar iets ziet haha).
En ik moet zeggen, het went ook. In het begin dacht ik ook wel even van, wat heb ik nou allemaal besteld. Maargoed het is gewoon vlees, iets natuurlijks.
En karkassen is ook gewoon maar bot met vlees eromheen.
Maar ik kan wel begrijpen dat niet iedereen er tegen kan en dat respecteer ik ook.
En ik ben van mening dat KVV dan altijd nog 1000x beter is dan brokken.
Maar ik vind het altijd mooi als mensen niet zomaar iets doen, maar dat erover nagedacht is
-
Roos
Met herkenning heb ik geen moeite, wel met het verhaal of het echt restafval is of niet. Die haasjes worden toch afgeschoten, voor mij geen probleem als mijn hondjes dan het kopje opeten, dat wordt anders toch niet gebruikt, is met jouw koeienneuzen net zoHaasje schreef:Ik moet eerlijk toegeven, ik vond het echt heel zielig om een zak met koeienneuzen uit te moeten pakken. Had het besteld vanwege de huid en het haar maar ja, een deel van de huid was nog heel zacht en de 'snorharen' zaten er nog aan.. Een konijn met vacht zou ik ook niet doen. Hey Roos jij had laatst wel een hazenkopje he? Arm haasje..
-
Els
- Speurneus

Niet alleen de hond moet wennen aan vers eten, de baasjes groeien daar ook in. De eerste keer pens snijden.. vreselijk vond ik het. Nu draai ik daar mn hand niet meer voor om. Maar ik had bij een vorige levering hazenoortjes met vacht en al en daar moest ik mentaal wel even overheen stappen voor ik daar iets mee kon (lees: in de droger stoppen). Hele prooidieren met vacht en al wil ik niet voeren. Principe kwestie. Verder voer ik zo ongeveer alles op, maar soms denk ik nog weleens: gatver, of, waarom doe ik dit ook alweer? 
Groetjes,
Els
Els
-
Terra5
- Speurneus

Ik ben zelf vegetariër en no way dat ik mijn honden hele dieren geef
Alhoewel ik het principe van BARF etc wel erg kan waarderen en ik geloof ook direct dat honden daar van genieten 
Hier krijgt Danouk gewoon brokken en daar schaam ik me niet voor. Ik sta daar achter en heb dat weloverwogen besloten. Er komt hier geen brokkenmerk in waarvoor dierproeven zijn gedaan etc.
Over het gemak, dat het alleen daardoor is ontstaan. Volgens mij is de brokken-industrie ontstaan in eerste instantie wel voor het welzijn (ok, en markteting-verwegingen).
Honden aten tot die tijd vooral met de pot mee en kregen de restjes, dat was makkelijker
Maar ook niet altijd even gezond. Volgens mij waren er toen weinig mensen die speciaal voor hun hond een konijn of koe slachtten, dat vlees hadden ze zelf hard genoeg nodig.
Dan vraag ik me wel af, ook qua gemak, of die mensen dan voor zichzelf ook nooit een pak jus d'orange kopen? Nooit potjes gedroogde kruiden? Heel veel dingen zijn toch ontwikkeld voor het gemak? Ik denk dat nog weinig mensen een koe in de tuin hebben staan voor melk. Als iets voor het gemak is ontwikkeld, wil dat niet per definitie zeggen dat het dus slechter zou zijn
Maar daar waar er winst te behalen valt voor een producent, daar wordt helaas vaak wel ook de marges opgezocht in het productieproces. Maar dat zal dus ook zo zijn met KVV en ook de diertjes die als BARF worden gegeven zullen niet altijd hormoon-vrij zijn en een geweldig vrij leven hebben gehad.
Hier krijgt Danouk gewoon brokken en daar schaam ik me niet voor. Ik sta daar achter en heb dat weloverwogen besloten. Er komt hier geen brokkenmerk in waarvoor dierproeven zijn gedaan etc.
Over het gemak, dat het alleen daardoor is ontstaan. Volgens mij is de brokken-industrie ontstaan in eerste instantie wel voor het welzijn (ok, en markteting-verwegingen).
Honden aten tot die tijd vooral met de pot mee en kregen de restjes, dat was makkelijker
Dan vraag ik me wel af, ook qua gemak, of die mensen dan voor zichzelf ook nooit een pak jus d'orange kopen? Nooit potjes gedroogde kruiden? Heel veel dingen zijn toch ontwikkeld voor het gemak? Ik denk dat nog weinig mensen een koe in de tuin hebben staan voor melk. Als iets voor het gemak is ontwikkeld, wil dat niet per definitie zeggen dat het dus slechter zou zijn
Maar daar waar er winst te behalen valt voor een producent, daar wordt helaas vaak wel ook de marges opgezocht in het productieproces. Maar dat zal dus ook zo zijn met KVV en ook de diertjes die als BARF worden gegeven zullen niet altijd hormoon-vrij zijn en een geweldig vrij leven hebben gehad.
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Ik voer kvv en soms wat barf spul, eenden/kippennekken, kippenhart, en nog wat onderdelen. Ook 'kale' karkassen kan ik aan. Wat ik wel walgelijk vond was de zalmkop die ik na ontdooien uit het plastic haalde en in de voerbak deed. Hij bleef rechtop staan en nouja... Ieuw!!! It was looking at me!
Achteraf had ik m net zo goed meteen in de tuin kunnen gooien aangezien Trix m meteen uit de voerbak viste..
Achteraf had ik m net zo goed meteen in de tuin kunnen gooien aangezien Trix m meteen uit de voerbak viste..
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik heb hier geen moeite (meer) mee ....
Ja de eerste keer dat ik een heel konijn met vacht geef dacht ik "ahhh Flappie" maar als ik de mannen dan zo zie genieten dan is dat het me 100% waard
Ja de eerste keer dat ik een heel konijn met vacht geef dacht ik "ahhh Flappie" maar als ik de mannen dan zo zie genieten dan is dat het me 100% waard
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Tuurlijk zijn veel dingen ontwikkeld voor het gemak van de mens.Terra5 schreef:Ik ben zelf vegetariër en no way dat ik mijn honden hele dieren geefAlhoewel ik het principe van BARF etc wel erg kan waarderen en ik geloof ook direct dat honden daar van genieten
Honden aten tot die tijd vooral met de pot mee en kregen de restjes, dat was makkelijkerMaar ook niet altijd even gezond. Volgens mij waren er toen weinig mensen die speciaal voor hun hond een konijn of koe slachtten, dat vlees hadden ze zelf hard genoeg nodig.
Dan vraag ik me wel af, ook qua gemak, of die mensen dan voor zichzelf ook nooit een pak jus d'orange kopen? Nooit potjes gedroogde kruiden? Heel veel dingen zijn toch ontwikkeld voor het gemak? Ik denk dat nog weinig mensen een koe in de tuin hebben staan voor melk. Als iets voor het gemak is ontwikkeld, wil dat niet per definitie zeggen dat het dus slechter zou zijn![]()
Maar de vergelijking jus d'orange/vers geperst of brok/vlees vind ik wel heel anders.
In brok zit gewoon zo weinig vlees en ik vraag mij echt af, iets wat zo lang houdbaar is..wat zit daar in godsnaam allemaal in?
Net zoals met fruit uit blik etc. Dat klinkt gewoon al niet goed.
De versheid is er dan gewoon helemaal vanaf bij dat soort producten.
En natuurlijk koopt een ieder ook heus wel eens iets uit blik of gedroogde kruiden ipv vers. Maar ik denk dat veel mensen toch wel proberen zoveel mogelijk een maaltijd te bereiden met in ieder geval een stuk of wat verse ingrediënten.
En bij brokken is er helemaal niks vers meer. Plus dat de hond dat dag in dag uit krijgt. En een mens misschien eens op z'n tijd iets eet wat niet vers is of wat dan ook.
Ik denk dat een mens er ook niet gezonder op wordt als ie altijd dingen eet die al tijden geleden zijn verpakt/zijn klaar gemaakt en wat altijd dezelfde samenstelling heeft.
Maargoed, natuurlijk mag iedereen er anders over denken en je hoeft je idd niet te schamen als je wel je hond brokken geeft, dat kan ook gewoon gezegd worden.
En in vers vlees zal ook vast wel iets zitten wat niet heel gezond is, maargoed, dat hoeft ook allemaal niet voorkomen te worden. Het gaat mij er gewoon om dat een hond van nature vleeseter is, het is niet voor niks dat ze vlees/bot lekker vinden en goed kunnen verteren. Daar is hun lichaam gewoon voor gemaakt. En het is ook niet voor niks dat ze vrij weinig kunnen met groentes in originele staat. En kijk maar eens naar het gebit van je hond, dat gebit werd vroeger niet gebruikt om bladeren te vermalen
Maar ik snap dat als je zelf geen vlees eet, dat je dat ook zeker niet aan je honden geeft.
En ik hoef mensen ook niet te overtuigen om vlees te geven aan zijn/haar hond.
Jij hebt het in ieder geval weloverwogen en niet lukraak gedacht, goh ik geef m'n hond brokken want dat is zo makkelijk.