Zou dit suikerziekte kunnen zijn?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zou dit suikerziekte kunnen zijn?

Ongelezen bericht door jolien »

Quincy drinkt de laatste tijd heel erg vaak en veel water, veel meer dan normaal. Daarbij moet ze (logisch) dus ook heel vaak plassen. Gister kwamen we thuis om 18.30 uur en heeft ze in de tuin geplast, wat ze anders nooit doet. Ik ben daarna nog even om 20.00 uur met haar naar buiten gegaan en toen plaste ze gelijk op de oprit... Vervolgens om 22.00 uur nog het laatste rondje waarbij ze twee keer geplast heeft. Maar toen ik vanmorgen beneden kwam lag er dus ook plas binnen (op de parket vloer met een grote vlek als gevolg :? , iemand tips..?). Ze is ook sloom, wil buiten niet echt lopen. Zodra ze alles heeft gedaan wil ze terug naar huis.

Ze is natuurlijk al een beetje op leeftijd en ik las dat suikerziekte wel iets is dat bij de retrievers voor komt. Zou dit het kunnen zijn? Of kan het toch ook gewoon met de enorme hitte te maken hebben? Ik kijk het even aan en anders toch maar even de dierenarts een bezoekje brengen..
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Het kan beide. Mijn honden willen nu echt niks doen en liggen alleen maar te slapen, een uurtje in de tuin met water spelen en verder word er niks gedaan.
Je zou wel een bloedtest kunnen laten om diabetes uit te sluiten. Ook gezien haar leeftijd en het vele drinken en plassen. Beter safe than sorry.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Voor de zekerheid zou ik even naar de DA gaan, het kan inderdaad diabetes zijn. Bij mensen is zoet ruikende urine een symptoom van diabetes, ik weet niet of dat bij honden ook zo is?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

We zijn vanavond toch nog met Quincy naar de da geweest omdat het echt niet goed ging helaas. Ze reageerde bijna niet op ons en als ze liep leek het wel alsof ze dronken was en over haar eigen poten struikelde. De da constateerde gelijk dat ze erge koorts had, namelijk 40,7 terwijl 38,5 normaal is... Ze heeft dus gelijk een injectie gekregen om de koorts naar beneden te krijgen, wat nu eerste prioriteit is. Hij gaf aan dat het wel echt hoog is en het ongeveer tot 42 graden kan gaan voordat het zo'n beetje teveel wordt voor het lichaam. Dit kan dus echt gewoon door de hitte komen, ondanks dat we haar vandaag binnen hebben gehouden. Het viel hem ook gelijk op dat ze stond te tollen op d'r poten, wat dus ook door de koorts komt. Ik hoop echt dat de koorts zakt en ze de nacht goed doorkomt. Morgenochtend moeten we haar tempen en als ze dan nog boven de 39 graden heeft moeten we terugkomen. Ze is zo sneu m'n meisje, hoop echt dat ze hier weer bovenop komt.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:(
Och jee! Ik hoop dat de koorts inmiddels gezakt is
En dat het snel beter met haar gaat!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Oh! Beterschap jolien!! Hoe is het vannacht met d'r gegaan??
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Beterschap met haar :(
Is de koorts door oververhitting?
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ach jeetje Jolien, hoe is het nu met Quincy. Is de koorts gezakt ? Ik hoop toch van wel
Afbeelding

bedankt Sharon !
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

beterschap hoop dat ze een goede nacht heeft gehad en de koorts is gezakt
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Jeetje dat is schrikken :( Hoe gaat nu nu met je meisje?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik hoop dat jullie een rustige koele nacht hebben gehad.
En dat de koorts (zo goed als) verdwenen is.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het gaat helaas nog steeds niet goed met Quin. Gisteren na de dierenarts hebben we haar nog helemaal nat gemaakt met de gieter, dit op advies van de da om haar temperatuur hopelijk sneller te laten zakken. Later lag ze lekker in de mand en hebben we nog een natte handdoek over haar heen gelegd. Toen ze 's avonds nog voor de laatste keer naar buiten moest om te plassen wilde ze ook bijna niet, ze bleef stokstijf staan.. :( Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt en heeft ze de nacht goed geslapen en gelukkig ook niet meer binnen geplast. Ze lag eerst nog wel enorm te hijgen, zo sneu. Vanmorgen haar temperatuur opgenomen en deze was gelukkig gedaald, alleen een beetje teveel, namelijk naar 37.6 wat eigenlijk weer ondertemp is voor een hond. Ze heeft wel gewoon eetlust en heeft ook gedronken, alleen plast ze nu dus opeens niet.. Dus weer de da gebeld voor overleg (helaas heeft onze eigen da geen dienst dit weekend, is ook altijd wat vervelend maar is niet anders). Zij gaf aan dat dit inderdaad ondertemp is maar nog niet heel zorgwekkend is, maar het moet niet lager worden. Omdat ze wel gewoon eet en drinkt adviseerde ze om tegen het middaguur nog een keertje te tempen om te kijken hoe het dan is. Het rare is wel dat ze ook nog niet normaal loopt; het lijkt wel of ze een soort van zwalkt, zo sneu. D'r oortjes staan ook heel zielig strak naar achter en d'r koppie lijkt opeens ook zo smal te zijn... :(
We houden haar dus goed in de gaten en bellen straks nog een keer naar de da voor overleg.

Ik hoop in ieder geval dat ze wel weer gaat plassen, want dat is natuurlijk ook vreemd. Je vraagt je af wat het zou kunnen zijn.

Ik bedacht me wel dat we vorige week een teek bij haar hebben weggehaald die ook al vol zat. Zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben? Het blijft gokwerk helaas, konden ze maar praten!
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

zou haar goed in de gaten houden je kan blijven gissen maar raar dat je niet weet wat het is het kan inderdaad van alles zijn een Tia gehad?? epileptie?? suiker sterkte hopelijk kom je er gauw achter wat het is geef haar maar een dikke knuffel
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

laika schreef:zou haar goed in de gaten houden je kan blijven gissen maar raar dat je niet weet wat het is het kan inderdaad van alles zijn een Tia gehad?? epileptie?? suiker sterkte hopelijk kom je er gauw achter wat het is geef haar maar een dikke knuffel
Ik vroeg me eerst ook af of er misschien iets in haar hoofd gebeurd zou zijn... We houden haar goed in de gaten en hebben straks weer overleg met de da. het verontrust me ook dat ze nog steeds niet geplast heeft, dat is natuurlijk ook geen goed teken.. :(
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Jeetje Quincy, ga eens snel plassen meisje of is dat inmiddels gebeurt Jolien?
Heel veel sterkte met haar, ik hoop dat zij snel weer in orde zal zijn :(
Plaats reactie