Broeiplekjes of hoe het ook mag heten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Broeiplekjes of hoe het ook mag heten

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit heeft last van rode plekjes op plaatsen waar zijn vacht langer nat blijft. Een soort broeiplekjes zeg maar of misschien heet het wel anders. Het zit onder zijn oksels, naast zijn ballen en in de liezen. Ze zijn na het zwemmen vaak weer wat vuriger.

Ik had al uienzalf geprobeerd maar daarvan werd het niet beter. Ik smeer er nu Sudocreme op, dat is creme voor o.a. babybilletjes en dat werkt goed. Toch zijn de plekjes na het zwemmen (in stromend water) weer wat roder.

Zijn er meer labjes die dit probleem hebben? Mijn vorige honden hadden er geen last van. Het is niet zo ernstig dat ik vind dat hij er medicijnen voor moet hebben dus ik ben nog niet bij de DA geweest.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

dat moet je er eens eerst opsmeren en dan gaan zwemen, dan is die plek afgesloten van het water, of je zou vaseline erop moeten smeren, dat is echt vet
al me kinders uitgevlogen
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ja, Rudy heeft dit ook wel eens, ik droog die plekjes extra goed af na het zwemmen, verder doe ik er eigenlijk niets aan.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat, geen plekjes meer gezien (misschien doordat hij nu alleen op kvv zit?)
Afbeelding

Bedankt Monika!
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

De lab van een vriendin had het ook af en toe.
Als hij hier logeerde en ik het zag sprayde ik er wat calendulan wondspray op, het rode verdween dan altijd snel.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Basco heeft het ook na het zwemmen. Ik smeer er ook altijd sudocreme op.
Ga eens uiercreme erop smeren voor het zwemmen is ook vet en heb ik in huis. Kijken of het werkt.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier niet herkenbaar bij beide blondies
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik ken het ook niet.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft er ook wel eens last van. Maar ik droog hem altijd goed af. Zeker in de liezen en oksels en zijn nek/hals. Dat zijn echt van die broeiplekken. Kira heeft het heel erg onder haar bek/hals. Als zij gedronken heeft blijft het ook lang nat. Zelfs afdrgen helpt niet goed. Zomers gaat het smetten en scheer ik het weg. Dan kan de huid beter ademen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ik ben blij te lezen dat meer honden daar last van hebben. Je denkt al gauw dat je hond iets abnormaals heeft maar gelukkig van niet. Op dit moment heeft hij er even helemaal geen last van dus de sudocreme werkt beter dan iets vettigs denk ik.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Nou wij hebben Denzell donderdag gehaald van logeer adres. Ook hij zit met veel licht rode plekjes in de liezen, rondom het plek met minste haar?! (Best apart dan) en ook onder de oksels.
Jeukt ook, want hij krabt en bijt best wel. Heb van die foam met aloë vera tegen de jeuk, die probeer ik nu eerst.
Hij heeft daar ook gezwommen. Was al bang voor blauw alg o.i.d. Met de warmte!
Ik zal ook eens proberen vh zwemmen te smeren met vaseline of iets.

Hoop wel dat het snel weg trekt!
Plaats reactie