Broeiplekjes of hoe het ook mag heten
-
HennyH
- Speurneus

Broeiplekjes of hoe het ook mag heten
Spirit heeft last van rode plekjes op plaatsen waar zijn vacht langer nat blijft. Een soort broeiplekjes zeg maar of misschien heet het wel anders. Het zit onder zijn oksels, naast zijn ballen en in de liezen. Ze zijn na het zwemmen vaak weer wat vuriger.
Ik had al uienzalf geprobeerd maar daarvan werd het niet beter. Ik smeer er nu Sudocreme op, dat is creme voor o.a. babybilletjes en dat werkt goed. Toch zijn de plekjes na het zwemmen (in stromend water) weer wat roder.
Zijn er meer labjes die dit probleem hebben? Mijn vorige honden hadden er geen last van. Het is niet zo ernstig dat ik vind dat hij er medicijnen voor moet hebben dus ik ben nog niet bij de DA geweest.
Ik had al uienzalf geprobeerd maar daarvan werd het niet beter. Ik smeer er nu Sudocreme op, dat is creme voor o.a. babybilletjes en dat werkt goed. Toch zijn de plekjes na het zwemmen (in stromend water) weer wat roder.
Zijn er meer labjes die dit probleem hebben? Mijn vorige honden hadden er geen last van. Het is niet zo ernstig dat ik vind dat hij er medicijnen voor moet hebben dus ik ben nog niet bij de DA geweest.
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Monique
- Grote hondenneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Diezel heeft er ook wel eens last van. Maar ik droog hem altijd goed af. Zeker in de liezen en oksels en zijn nek/hals. Dat zijn echt van die broeiplekken. Kira heeft het heel erg onder haar bek/hals. Als zij gedronken heeft blijft het ook lang nat. Zelfs afdrgen helpt niet goed. Zomers gaat het smetten en scheer ik het weg. Dan kan de huid beter ademen.
-
HennyH
- Speurneus

-
JongM
- Kleine hondenneus

Nou wij hebben Denzell donderdag gehaald van logeer adres. Ook hij zit met veel licht rode plekjes in de liezen, rondom het plek met minste haar?! (Best apart dan) en ook onder de oksels.
Jeukt ook, want hij krabt en bijt best wel. Heb van die foam met aloë vera tegen de jeuk, die probeer ik nu eerst.
Hij heeft daar ook gezwommen. Was al bang voor blauw alg o.i.d. Met de warmte!
Ik zal ook eens proberen vh zwemmen te smeren met vaseline of iets.
Hoop wel dat het snel weg trekt!
Jeukt ook, want hij krabt en bijt best wel. Heb van die foam met aloë vera tegen de jeuk, die probeer ik nu eerst.
Hij heeft daar ook gezwommen. Was al bang voor blauw alg o.i.d. Met de warmte!
Ik zal ook eens proberen vh zwemmen te smeren met vaseline of iets.
Hoop wel dat het snel weg trekt!