Even zwaar

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

Even zwaar

Ongelezen bericht door karing »

Poehhhh het valt me toch even zwaar zeg. Moet even mijn hart luchten.
Sinds maandag weer begonnen met werken en ik vind t toch wel een pittige combinatie pup opvoeden en werken hihi.
Ik heb de meeste moeite om haar alleen thuis te laten. Is dit herkenbaar?????
Brownie is nu 13 wkn en ze kan heel erg lief zijn! Maar soms heeft ze ook dagen erbij, dan is er niks mee aan te vangen. Dan daagt ze me heel erg uit en bijten/aanvallen dat ze doet.
Dan is ze ook niet te corrigeren. We hebben een bench en daar slaapt ze veel in.
We kunnen pas 7september beginnen met de puppycursus.

Tips zijn van harte welkom!!! Ook voor mijn eigen gevoel........:)
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Hoi :)

Wij hebben ook een pup, hij is nu ongeveer tien weken. Ik heb nu nog vakantie maar volgende week maandag moet ik ook weer beginnen. Dus ik laat hem iedere dag al even alleen in de bench (in huis geprobeerd maar hij sloopt de boel nog, dat komt dus later wel) om te oefenen. Om hem alleen te laten vind ik ook lastig.
Het is ook best pittig om een pup op te voeden, het is een 24/7 taak. Wat jammer dat je niet eerder met cursus kon beginnen. We hebben nu twee lessen gehad en ze geven je veel inzicht over omgaan met je hond en hoe de hond jou ziet. Je pup begrijpt natuurlijk nog weinig van de dingen die je zegt.
Het komt volgens mij neer op consequent zijn, duidelijke regels en regelmaat.
Hoelang is je pup alleen als je aan het werk bent?
In ieder geval veel succes.

Mariska
Afbeelding
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

Hoi Mariska,
Mijn pupje is op het moment in de ochtend ongeveer 2 a 3 uurtjes alleen, dan laat iemand haar uit en speeluurtje.
Tussen de middag kom ik even naar huis, laat haar uit, weer even spelen, eten geven en dan ga ik weer werken.
In de middag weer 2 a 3 uurtjes alleen, dan laat iemand haar tussendoor weer uit en speeluurtje.
Die uitbouwen na 4 uurtjes smorgens en 4 uurtjes smiddags alleen.
Bedankt nog voor je reactie!!!!
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Karing, prima geregeld toch zo voor de pup?
Ook ik had moeite om ze alleen te laten. Eerst Pepper natuurlijk, maar gewoon door gebeten want ze kon immers alleen zijn.
Vervolgens Indra. Eerste 2 ochtenden heeft de fokker opgepast. Daarna ben ik de avonden/weekenden gaan werken alleen die 2 ochtenden kreeg ik niet geregeld.
Tja ik vond het zelfs al lastig om haar bij de fokker achter te laten en bij wie kan ze nu beter zijn :wink:
Nu als ik moet werken 's avonds is zo'n 3 kwartier a een uur alleen voordat mijn man thuis komt. Dat gaat prima. Ook overdag is ze al regelmatig met korte poosjes alleen, bijvoorbeeld zoals vanmorgen als Pepper quality-time krijgt :)
Volgende week (vrijdagochtend) gaat het voor ons echt beginnen en weet ik zeker dat ze dat perfect gaat doen, de eerste keer zal ze zo'n 3 uurtjes alleen zijn.
Wel is het hier zo dat ik maar hooguit 2 ochtenden in de week in de regel werk (als basisrooster ingaat 2 ochtenden p.w. eens in de 4 weken, de overige 3 weken 1 ochtend tenzij ik een keer extra werk), de rest werk ik in de avond-uren/weekenden.
De dagen dat er niets mee aan te vangen is kan best wel overprikkeling zijn. Zelf houd ik een dagboekje bij zodat ik zelf het gedrag ook goed kan terug herleiden. De ene dag doe je immers meer dan de andere dag met ze :wink:
Mariska, idd gewoon nu nog in de bench, ze zijn nu nog zo klein dat er uit alleen maar aanleiding geeft tot sloopgedrag. En alles wat ze 1maal krijgen aangeleerd is ook veel moeilijker weer afgeleerd :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Hij protesteert hevig in de bench maar 's nachts accepteert hij het wel dus hij kan het wel. Bedankt Tammie :) als hij zo piept is het wel moeilijk maar als ik thuiskom is hij wel rustig..

Netjes geregeld Karing, dat is prima te doen voor Brownie.
Afbeelding
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

laat hem maar protesteren, geen aandacht aan schenken maar nog wel eventjes in de buurt blijven waar de bench staat! Vervolgens het volgende stapje uit het zicht! Als dat goed gaat kan je dat opbouwen door naar buiten te gaan!
En het protest is lastig om te negeren, I know! Maar hoe meer je negeert hoe sneller het protest er uit is.
Nu hebben we een hele gemakkelijke pup aan Indra maar ook zij protesteerde zodra ze wakker was of té wakker voor in de bench te liggen volgens haar, nu wacht ze al netjes totdat wij haar er uithalen of gaat ze uit zichzelf gewoon lekker liggen slapen ook al was ze eigenlijk niet moe! :wink:
Bewust zo gedaan in verband met ons werk, eerst slapend er in, toen slapend naar buiten toe gegaan, vervolgens wakker er in en laten protesteren. Immers zal ze ook wel eens wakker nog zijn als we weg moeten of worden als we weg zijn. Ook dat moet ze kunnen dan zonder protest. Werkte hier als een tierelier!
En Indra kan nog steeds protesteren in de doggy-ride met name als ik met pepper voor haar loop en manlief de doggy-ride duwt :roll: Maar ook dat wordt al steeds minder vaak terwijl dit voor haar moeilijker was dan de bench, madammeke wilde lekker meewaggelen namelijk en tja, die afstanden mag ze nog niet lopen :)
Liefs tammie
Afbeelding
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Wat kan helpen met t " benchprobleem" is de bench heel aantrekkelijk te maken. Wij gaven t voer in de bench, vaak een lekker extraatje als Noa in de bench ging of juist iets lekkers geven als ze lief in de bench lag( iets te snoepen werkt altijd bij een lab;)) als ze overdag gewoon op de vloer lag te slapen tilden we haar op en legden we haar in de bench. Ze heeft t nooit een probleem gevonden, de bench was haar plekje en ze heeft nog nooit iets kapot gemaakt, klimt niet op de bank, knaagt nergens aan, we denken echt dat dat door de bench komt.

En wat betreft het happen..als je even zoekt op" bijgedrag pup" , daar kun je veel,tips vinden.
Onze Noa is nu 10 maand oud, ze is een superlieve hond, is inmiddels uit de bench, en kan heel goed alleen zijn als dat nodig is. We genieten enorm van haar:)

Het komt allemaal goed, met veel geduld en liefde;);)
Noa 09-09-2012
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Is idd een goede tip Marga/Noa, ook wij geven standaard Indra's eten in haar bench :wink: :)
Liefs tammie
Afbeelding
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Karing, je moet even zoeken naar " happen" en in die lijst vind je " bijtgedrag pup.
Noa 09-09-2012
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Giovanni »

Mijn pup is nu ook 13 weken oud en ook ga ik binnenkort met curses beginnen.Kon helaas niet eerder vanwegen vakantie stop bij hondenschool.
Als om me heen hoor in de wijk met andere pups en hier lees heb ik erg geluk met m'n pup.hij was erg snel zindelijk in huis,en alleen zijn is ook top,hij is gewoon overdag los in huis en kan ook zomaar deur uit zonder in bench te doen en hij sloopt niks en als terug kom na 2a3uur dan kom hij gapend me begroeten.

Savonds gaat hij in keuken,staat ook z'n bench maar staat wel open.hij kan in bench of gewoon in keuken liggen,heb wel een hekje dat meneer niet woonkamer in kan maar ook dat gaat ook goed,en doet niks in huis.heb hem ook geleerd Als ik keuke in gaat dan zit hij 3meter van me vandaan wil niet dat hij rond om me heen draai als kook of bezig ben

Ik heb nooit eten gegeven in bench of water ook geen speelgoed,als hij lag te slape legde ik hem continu hem weer in z'n bench..dat ziet hij nu als egt z'n slaap plek voor rust,,maar hij neemt nu automatisch z'n 2a3 uur slaapje na uitlaten /hondenpark of na spelen en ligt hij op kleed te slapen of z'n mand.

Elke pup is toch anders :verliefd1: heb geluk dat z'n kanjer heb.
Maar dat kost ook wel veel tyd en geduld..ben er ook 24 uur perdag mee bezig geweest en weke lang.

Heb er beste wallen aan over gehouden maar nu heb alle tyd en rust en geen omkijke van. :D
Pieter Klomp
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter Klomp »

Onze pup Tica slaap sinds de eerste dag 's nachts in de bench. Overdag als wij weg zijn heeft ze de gehele keuken tot haar beschikking. De eerste paar dagen had ik veel problemen om haar alleen te laten (puur emotioneel). Overdag als ze alleen is doet ze haar behoefte nog wel binnen maar dat is logisch gezien ze het nog niet zolang kan ophouden.

In de bench gaat het prima 's nachts. Als ze echt moet begint ze te piepen en dan laten we haar snel uit voor een P&P. Maar over het algemeen slaapt ze lekker door en begint ze te piepen en blaffen als ik wakker word en naar de wc ga en daarna aan te kleden. (mevrouw wil dan zsm naar buiten voor haar P&P.
karing
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor alle reacties.
Ik zal inderdaad eens het woord happen opzoeken, misschien staan daar ook nog wel handige tips bij!!! Ben benieuwd.
Want mij daagt ze echt heel erg uit en ze voelt misschien gewoon aan mij dat ik het heel erg moeilijk vind om haar te corrigeren.
Het alleen laten is inderdasd puur emotioneel voor mij. Zij ligt gewoon te slapen hahaha...pfff stomme mensengedachtes ook hihi.
Verder hebben we ook met haar geboft. Ze slaapt al sinds de eerste nacht alleen in de bench en alleen de eerste nacht tegen 5uur gemeld en verder s nachts ons gewoon laten slapen, totdat we zelf wakker zijn geworden. Knap he!!!
Plaats reactie