Karing, prima geregeld toch zo voor de pup?
Ook ik had moeite om ze alleen te laten. Eerst Pepper natuurlijk, maar gewoon door gebeten want ze kon immers alleen zijn.
Vervolgens Indra. Eerste 2 ochtenden heeft de fokker opgepast. Daarna ben ik de avonden/weekenden gaan werken alleen die 2 ochtenden kreeg ik niet geregeld.
Tja ik vond het zelfs al lastig om haar bij de fokker achter te laten en bij wie kan ze nu beter zijn
Nu als ik moet werken 's avonds is zo'n 3 kwartier a een uur alleen voordat mijn man thuis komt. Dat gaat prima. Ook overdag is ze al regelmatig met korte poosjes alleen, bijvoorbeeld zoals vanmorgen als Pepper quality-time krijgt
Volgende week (vrijdagochtend) gaat het voor ons echt beginnen en weet ik zeker dat ze dat perfect gaat doen, de eerste keer zal ze zo'n 3 uurtjes alleen zijn.
Wel is het hier zo dat ik maar hooguit 2 ochtenden in de week in de regel werk (als basisrooster ingaat 2 ochtenden p.w. eens in de 4 weken, de overige 3 weken 1 ochtend tenzij ik een keer extra werk), de rest werk ik in de avond-uren/weekenden.
De dagen dat er niets mee aan te vangen is kan best wel overprikkeling zijn. Zelf houd ik een dagboekje bij zodat ik zelf het gedrag ook goed kan terug herleiden. De ene dag doe je immers meer dan de andere dag met ze
Mariska, idd gewoon nu nog in de bench, ze zijn nu nog zo klein dat er uit alleen maar aanleiding geeft tot sloopgedrag. En alles wat ze 1maal krijgen aangeleerd is ook veel moeilijker weer afgeleerd