Oogprut

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Oogprut

Ongelezen bericht door jazz »

Jazz heeft sinds hij bij ons is regelmatig prut in de ogen.
Op zich niets ergs maar sinds een dag of twee drie is dit plots erger geworden.
Ik maak de ogen schoon met een stukje keukenrol en na pakweg 10 minuten zie je dat er zich al opnieuw een druppel prut begint te vormen.
Onze da is nog tot maandag met vakantie en ik ga niet graag naar een nieuwe da bovendien lijkt het mij ook niet van dien aard dat we er gelijk mee op doktersbezoek moeten gaan.
Voor alle zekerheid wil ik toch de mening van de kenners even vragen.

Kan dit een effect van de overstap van brok naar kvv zijn?

Het zijn kleine drupjes/sliertjes zacht en geel van kleur.

Afbeelding
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Het kan idd ontgiften zijn

Wat ik de bij prutoogjes is de ogen schoonmaken met melk op kamertemperatuur een paar keer per dag.
Melk verzacht enorm en hier is het binnen 2 dagen altijd weer verdwenen
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

En volgens mij moet je bij honden van binnen naar buiten vegen, weet jij dat Monique?
Ik denk ook dat het heel goed door de overstap kan komen, de ogen zijn toch niet rood?
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Ik las juist dat je van buiten naar binnen moet vegen omdat je anders de prut in de ogen smeert. Bowie had ook wat last van prut bij de ogen maar dat kwam waarschijnlijk door het open raam in de auto of iets dergelijks, een beetje irritatie.
Afbeelding
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Gisteravond nog naar de da geweest.
Ik had me van week vergist en blijkbaar was er nu al reeds consultatie.

Vermits we Jazz nog maar pas hebben toch maar wezen aanschuiven in de wachtzaal voor een eerste check-up (het was er behoorlijk druk) en het nodige papierwerk en in een moeite dan maar zijn vaccinatieprogramma vastgelegd.
Blijkbaar hebben we een illegale oostblokker in huis gehaald want er is nergens een spoor van enig vaccin tegen rabies te vinden :). Alsof het mij wat kan schelen, een prik en opgelost.

Natuurlijk hadden wij heel wat vragen omtrent zijn toestand en al gauw kwamen de ogen ter sprake. De prut is volgens de da absoluut normaal en we moeten er ons geen zorgen over maken. Weeral een zorg minder.
Volgens hem heeft het ook niets met ontgifting te maken en zolang het bij vaste substantie blijft en er geen sporen van tranen in de vacht onder de ogen zitten is er niets aan de hand.

Ben natuurlijk vergeten te vragen of je nu best van binnen naar buiten of net andersom de ogen schoonmaakt. Wel ik doe het nu van boven naar beneden :D
FZ
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat de prut normaal is en waarom is Jazz een oostblok hondje als hij nooit tegen rabiës is geent? Zijn mijn honden ook niet hoor, het is niet verplicht in NL en zolang je geen plannen hebt om naar het buitenland te gaan zou ik hem niet laten zetten.
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Roos schreef:waarom is Jazz een oostblok hondje als hij nooit tegen rabiës is geent?
Omdat de vorige eigenaar hem gekocht heeft bij een groothandel voor pups met geen al te beste reputatie.
Die kocht zijn waar dan weer bij een fokker uit Tsechie (vandaar het oostblok) die al dan niet bewust de verplichtte vaccinatie tegen rabiës achterwege hield.

De vaccinatie is hier wel aan de orde vermits we toch meermaals per jaar in het buitenland of in de ardennen, waar de vaccinatie ook verplicht is, vertoeven en de hond altijd meegaat.
FZ
Plaats reactie