Sterilisatie middels kijkoperatie ?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Sterilisatie middels kijkoperatie ?

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Goedendag,

Onze Jacky is nu een maand of 7, volgens mij kan ze dan toch ieder moment zo'n beetje loops worden ? Moet ik dan eigelijk al heel erg oppassen dat er niet allerlei reutjes op haar gaan springen ? Geen idee...

We willen haar laten steriliseren, maar las nu iets over een kijkoperatie. Dat zou (veel) minder belastend zijn. Wat is jullie mening hierover ?

Weet iemand een DA die dit doet in de omgeving van Zeist ?

Groeten en dank !
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi!

Wij hebben onze Luna ook middels een kijkoperatie laten steriliseren en dat is heel goed bevallen. Drie kleine gaatjes met elk 1 hechting en wondlijm. Dus geen kap nodig en de hechtingen losten vanzelf op.
Luna heeft nergens last van gehad. Tuurlijk moet je ze wel een weekje rustig houden, maar daarna geen vuiltje aan de lucht. Het gaf mij een fijn gevoel dat ze niet zo'n grote snee in de buik had.

En het loops worden verschilt per hond, wanneer dat is. Luna was met ongeveer 7 maanden al loops en Bo is inmiddels 8 maandjes maar nog steeds niet loops hoor.
Rustig afwachten, je merkt het vanzelf.
En ik meen dat ze het vruchtbaarst zijn in de 3e week ofzo :confused: . Gewoon vier weekjes niet met andere reuen los laten lopen :)

Groetjes Kim
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Over een laparoscopische castratie zijn de meningen verdeeld, ze blazen de buik dan vol gas en dat moet ook niet bepaald een pretje zijn. Dewi is op de ouderwetse manier geholpen en die was in de avond al weer 'nieuw' volgens zichzelf :D
Nooit geen kap omgehad want ze taalde niet naar de wond. Over beide manieren zul je voors en tegens lezen, er is gewoon geen eenduidige conclusie.
Met de grote snee valt het ook reuze mee trouwens :wink:

Vruchtbaarheid is mee ik rond de 11/14 dagen maar ook dat kan weer verschillen dus gewoon maar even drie weekjes aan de lijn houden en niet op drukke momenten naar een losloopgebied.
Plaats reactie