Inenten...
Inenten...
Welk beleid volgen jullie daarin? Het 'nieuwe' beleid van Nobivac of geeft de da nog steeds jaarlijks de volledige enting?
Of enten jullie misschien helemaal niet, als je bv zoals in mijn geval risicohonden hebt.....
Of enten jullie misschien helemaal niet, als je bv zoals in mijn geval risicohonden hebt.....
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Mijn oudste hond wordt waarschijnlijk nooit meer geënt, ik denk dat hij wel genoeg immuniteit heeft door de inentingen die hij al heeft gehad (hij is nu 6)
jaarlijks laten enten zou ik sowieso al niet doen, om de drie jaar is meer dan genoeg, tenzij eventueel de lepto enting
mijn vorige hond is na een aantal jaren ook niet meer geënt, mede om de reden dat hij daar telkens slecht op reageerde
Moos heeft zijn volledige puppy entingen gehad,
ik ga hem nog een keer laten enten als hij iets meer dan een jaar oud is,
en dan twijfel ik om na drie jaar nog een laatste keertje te laten enten,
of enkel nog tegen lepto omdat hij zovaak in het water gaat
jaarlijks laten enten zou ik sowieso al niet doen, om de drie jaar is meer dan genoeg, tenzij eventueel de lepto enting
mijn vorige hond is na een aantal jaren ook niet meer geënt, mede om de reden dat hij daar telkens slecht op reageerde

Er was pas op het voernatuurlijk een interessant topic over enten, heb je dat gelezen? Weil is daar ook ter sprake gekomen.Binno schreef:Mijn oudste hond wordt waarschijnlijk nooit meer geënt, ik denk dat hij wel genoeg immuniteit heeft door de inentingen die hij al heeft gehad (hij is nu 6)
Het kwam er in vogelvlucht op neer dat als je de hond een enting geeft, deze opgeslagen wordt in de geheugencellen en bij een besmetting van bv parvo deze cellen antistoffen aan gaan maken. Dit kon dan zijn door een besmetting dmv een nieuwe enting of een besmetting van buitenaf.
-
- Middelgrote hondenneus
Klopt, verworven immuniteit is bij sommige ziekten permanent, maar helaas geldt dit niet voor alle ziekten. Hoe dit precies bij honden(ziekten) zit, weet ik niet precies.Roos schreef:Er was pas op het voernatuurlijk een interessant topic over enten, heb je dat gelezen? Weil is daar ook ter sprake gekomen.Binno schreef:Mijn oudste hond wordt waarschijnlijk nooit meer geënt, ik denk dat hij wel genoeg immuniteit heeft door de inentingen die hij al heeft gehad (hij is nu 6)
Het kwam er in vogelvlucht op neer dat als je de hond een enting geeft, deze opgeslagen wordt in de geheugencellen en bij een besmetting van bv parvo deze cellen antistoffen aan gaan maken. Dit kon dan zijn door een besmetting dmv een nieuwe enting of een besmetting van buitenaf.
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Ja heb ik gelezen.Roos schreef:Er was pas op het voernatuurlijk een interessant topic over enten, heb je dat gelezen? Weil is daar ook ter sprake gekomen.

Maar Weil is zo'n lastige vind ik, en zelfs al ent je daartegen, dan is het nog geen garantie dat ze niet één of andere variant op kunnen lopen.

-
- Speurneus
Ik ent niet ivm met epilepsie (nu 2 keer) van Bob. Ook geen Lepto. Ik titer wel, waarom weet ik eigenlijk niet. Ben ook bij lage of geen antistoffen niet van plan te enten, misschien vooral om te weten hoe het ervoor staat. Op 1 of andere manier toch een geruststelling of... Als er wat is dat ik weet naar wat ik kan verwijzen. Titers zijn overigens nog prima hoog. Behalve dan Lepto, die kun je niet titeren.
Met James was ik van plan, en dat zal ik met een evt volgende pup ook doen, om kritisch te enten. Dus vooral titeren. Onze (buiten) katten worden ook al een aantal jaar niet meer geënt.
Maarja, hier dus ook geen ontworming of anti vlo/teek voor hond en katten.
Met James was ik van plan, en dat zal ik met een evt volgende pup ook doen, om kritisch te enten. Dus vooral titeren. Onze (buiten) katten worden ook al een aantal jaar niet meer geënt.
Maarja, hier dus ook geen ontworming of anti vlo/teek voor hond en katten.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Jaartje of 3 ?Roos schreef:Hoe lang doe jij dat al Monique?Kay schreef:Wij enten niet standaard, ik laat ze titeren
De katten zouden dit jaar ook voor een titerbepaling gaan, maar gezien ze pas net bij ons waren hebben we ze die stress niet aangedaan en gaan ze volgend jaar (overleg gehad met de DA van het titeren, gezien ze 3 jaar geënt waren was de kans ook erg groot dat ze nog goed beschermd waren)
En ik ontworm/ontvlo alle beesten ook niet, voor de vakantie zal ik moeten maar in NL doe ik daar niet aan .... Gaat al jaren goed

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
viewtopic.php?t=80536" onclick="window.open(this.href);return false;
In deze link staat ook mijn antwoord
In deze link staat ook mijn antwoord

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
Roef ent ik niet meer,ook geen weil.
ik weet niet hoeveel varianten van weil er zijn en je pakt er met een enting maar een heel klein aantal. dus voor mij voelt het als een schijnveiligheid.
Hidde heeft in juni zijn boostershot gehad en die laat ik nu ook niet meer enten.
Roef wordt over 1 jaar weer getitert en hidde hoeft pas over 3-4 jaar volgens mij.
ook hier geen wormmiddelen(wel 1 x per jaar ontlastingonderzoek....even memo aan mezelf dat dit binnenkort weer moet
)
en ook geen anti vlo en teek middelen meer sinds Hidde van het voorjaar een hotspot(je) kreeg van advantix
eigenlijk heb ik al weken geen teek meer gezien,ik kam 1 x per dag met een neten kam en controleer liezen en oren ed.
ik weet niet hoeveel varianten van weil er zijn en je pakt er met een enting maar een heel klein aantal. dus voor mij voelt het als een schijnveiligheid.
Hidde heeft in juni zijn boostershot gehad en die laat ik nu ook niet meer enten.
Roef wordt over 1 jaar weer getitert en hidde hoeft pas over 3-4 jaar volgens mij.
ook hier geen wormmiddelen(wel 1 x per jaar ontlastingonderzoek....even memo aan mezelf dat dit binnenkort weer moet

en ook geen anti vlo en teek middelen meer sinds Hidde van het voorjaar een hotspot(je) kreeg van advantix

eigenlijk heb ik al weken geen teek meer gezien,ik kam 1 x per dag met een neten kam en controleer liezen en oren ed.