Pup in combinatie met baby?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Juul
Snuffelneus
Snuffelneus

Pup in combinatie met baby?

Ongelezen bericht door Juul »

Nu bestaat ons gezinnetje uit 2 kids van 6 en 7 jaar oud. Onze droom bestaat uit een 3e kindje, hopelijk is het ons snel gegeven om zwanger te worden.
We vroegen ons alleen af hoe de combinatie labrador (ongeveer 1 jaar oud dan) met een baby'tje is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Onze vorige hond kregen we op de dag dat ik met zwangerschapsverlof ging. Dat is nu alweer 16 jaar geleden. We hadden toen een pup en een paar weken later ook een baby, ons 3e kind. En dat ging prima.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Juul
Snuffelneus
Snuffelneus

Tarzan,
Dankjewel voor je reactie! Heel fijn te lezen dat een baby en een pup goed samen gaan, stelt ons wat gerust ;)
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Onze honden waren al wat ouder toen de kindjes kwamen, maar het ging echt prima. Bij thuiskomst hebben we de maxicosi op de grond gezet en de hondjes laten snuffelen. Ze waren erg rustig en nieuwsgierig. Met een jonge hond zal je natuurlijk moeten opletten dat die er niet bijspringt :D
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Juul
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor je reactie! Wat goed om te horen dat er totaal geen problemen zijn geweest! Labradors zijn ook niet voor niets kindervrienden hè ;)
Haha zie het al helemaal voor me de labrador naast de kleine in de box!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Juul schreef: Haha zie het al helemaal voor me de labrador naast de kleine in de box!
Dat zou ik maar niet doen :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Juul schreef:Bedankt voor je reactie! Wat goed om te horen dat er totaal geen problemen zijn geweest! Labradors zijn ook niet voor niets kindervrienden hè ;)
Haha zie het al helemaal voor me de labrador naast de kleine in de box!
Ook opletten dat de baby niet stikt als hij/zij afgelebberd wordt :lol:
Juul
Snuffelneus
Snuffelneus

Haha is het zo erg? Is onze eerste ervaring met er labrador dus we zijn echt zoooo benieuwd ;)
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

haha, lees anders eens het topic over wat een labrador moet onthouden. Is hier enkele dagen geleden voorbijgekomen! Dan weet je wat je te wachten staat :D (labradortalk- opvoeding)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Er bestaat een goede DVD over dit onderwerp: Kind en Hond. Te bestellen (en kleine stukjes van te zien) op http://www.dogtime.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Viggo & Inge
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Viggo & Inge »

Wij hadden onze labrador exact 1 jaar toen onze dochter geboren werd.
(Viggo op 01/05/2010 gaan halen en dochterlief geboren op 01/05/2011 - wat een prachtige dag! :verliefd1: )

Viggo is vooral mijn hond, ik ben eigenlijk baasje nr 1 om het zo te zeggen.
Bij thuiskomst uit het ziekenhuis (in België zijn we daar al snel een dag of 5 na de bevalling...), zijn vriend en dochter langs de voordeur gegaan en ikzelf langs achter zodat Viggo (die me heel erg gemist had) mij eerst eventjes voor zich alleen had. We hebben eventjes geknuffeld en gespeeld en dan naar binnen voor de kennismaking met de baby.
Vriend had wel al eens een kruippakje meegenomen zodat hij haar geur zou leren kennen.
Wij hebben geen enkel probleem gehad. Viggo mocht eens snuffelen aan de dochter maar had niet heel veel interesse in haar.
Het is denk ik vooral belangrijk om de hond niet buiten te sluiten, wat hij al mocht, mag hem nu niet verboden worden, zodat hij het kleintje niet als een concurrent of indringer gaat zien.
En niet vergeten om de hond nog altijd aandacht te geven eens de baby er is.
Wij zijn nu 2.5 jaar verder en peuter en hond zijn de beste vrienden! :klasse:
Viggo & Inge
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Viggo & Inge »

Wij hadden onze labrador exact 1 jaar toen onze dochter geboren werd.
(Viggo op 01/05/2010 gaan halen en dochterlief geboren op 01/05/2011 - wat een prachtige dag! :verliefd1: )

Viggo is vooral mijn hond, ik ben eigenlijk baasje nr 1 om het zo te zeggen.
Bij thuiskomst uit het ziekenhuis (in België zijn we daar al snel een dag of 5 na de bevalling...), zijn vriend en dochter langs de voordeur gegaan en ikzelf langs achter zodat Viggo (die me heel erg gemist had) mij eerst eventjes voor zich alleen had. We hebben eventjes geknuffeld en gespeeld en dan naar binnen voor de kennismaking met de baby.
Vriend had wel al eens een kruippakje meegenomen zodat hij haar geur zou leren kennen.
Wij hebben geen enkel probleem gehad. Viggo mocht eens snuffelen aan de dochter maar had niet heel veel interesse in haar.
Het is denk ik vooral belangrijk om de hond niet buiten te sluiten, wat hij al mocht, mag hem nu niet verboden worden, zodat hij het kleintje niet als een concurrent of indringer gaat zien.
En niet vergeten om de hond nog altijd aandacht te geven eens de baby er is.
Wij zijn nu 2.5 jaar verder en peuter en hond zijn de beste vrienden! :klasse:
Plaats reactie