Bescherming poot tijdens wandelen na operatie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Bescherming poot tijdens wandelen na operatie

Ongelezen bericht door Sas14 »

Meda is gisteren onverwachts aan zijn poot geopereerd, hij had al een tijdje twee plekjes tussen zijn tenen van zijn linker voorpoot. Na antibioticum en soda badjes ging dit niet beter en gisteren hebben ze het open gelegd, gespoeld en gehecht. Onder de kleine wondjes zat een iets diepere wond. De oorzaak van dit alles is nog niet helemaal helder, hier zijn we mee bezig.

Hij heeft nu natuurlijk verband om zijn poot en ik mag kleine stukjes met hem lopen maar het is best lastig om het verband goed te beschermen tegen nattigheid en viezigheid buiten. De DA assistente verteld dat het met een plastic zak kon, dit heb ik net ook gedaan maar die was vrij snel kapot aan de voorkant met als gevolg dat het verband daar nu vies is....

A.s. donderdag gaan we voor wondcontrole en verbandwissel, als het verband dan nog lange tijd moet blijven zitten dan ga ik kijken naar schoentjes, tot die tijd wil ik het op een andere manier proberen.
Hebben jullie tips en ideeen?
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik deed er altijd een zak om en daar nog een sok overheen.
Dan lopen ze de zak niet zo snel kapot.

Succes met het pootje!
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daphne »

Wat vervelend zeg! Hopen dat Meda zijn poot snel geneest. Ik dacht ook aan een sok. Misschien kun je eerst een plastic zak om het verband doen en daarna bijvoorbeeld een babysokje, zo gaat de zak minder snel kapot denk ik omdat het sokje over de weg slijt en niet de zak. Sokjes zijn erg goedkoop bij de zeeman of wibra oid. Ook kun je natuurlijk je eigensok gebruiken maar dan misschien even tape om de sok doen zodat het wat beter blijft zitten.
Afbeelding
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik zou een hondenschoentje aandoen, stevig en houd het vuil buiten :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

het zal wel gek klinken, maar probeer eens een plastic zak en daarover duct tape (niet te strak intapen!!).

Krijg je zomaar niet kapot...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Dank jullie wel voor de reacties, super!

Ik denk dat een hondenschoentje ook het meest stevige is, het is alleen zo dat het verband best wel wat dikker is dan zijn poot, als ik nu een schoentje bestel dan heb ik hem morgen of overmorgen en misschien past hij dan om het huidige verband heen. Het kan zo maar zijn dat na de verbandwissel donderdag er weer wat anders omheen komt qua verband, dan is dat schoentje te groot en dat vind ik dan eigenlijk zonde.

Welk soort hondenschoentje gebruiken jullie?

Ik ga straks in ieder geval babysokjes kopen en kijken of dat lukt met een plastic zak.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Je hebt kindersokken met van die rubbertjes aan de onderkant. Dat zijn een soort sloffen en vaak wat wijder. Die zijn heel geschikt voor over de plastic zak. Neem gelijk 2 paar mee want dan kunnen ze tussendoor drogen. Ik nam diepvrieszakjes want die zijn vaak weer steviger dan boterhamzakjes.

Hondenschoentjes over dik verband heen is voor de al grote labradorpoten niet echt handig, dat kan je wel gebruiken voor straks als het verband niet meer zo dik is. Maar dan alsnog een plastic zak erin want de schoentjes lekken wel door in nat gras.

Maar het blijft lastig als je hond een verband om zijn poot heeft.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik ben net even de stad in geweest en heb kinder kniekousjes gehaald, die zijn mooi hoog en zitten prima om de plastic zak heen! Tot nu toe lijkt dat een goede oplossing, en ja ik heb er 4 dus dan kan ik ze mooi tussendoor wassen :)

Super oplossing :D
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012
Plaats reactie