Joyce schreef:Ik heb nu deze gekocht,voor Bailey de zwarte en Bandit de rode
Zacht neopreen verstevigd met nylon band,dus ben benieuwd
Hij heeft trouwens alleen een halsband om aan de riem,kan ik hem losgooien dan doe ik de halsband ook af
Ik heb er nog zo eentje liggen van onze Fausto..
Die zijn kwalitatief zeer goed en blijven mooi op maat.
Voor een hond die zich handig weet los te werken is een halsband met vaste instelling van de halsmaat wel een nadeel. Bij Jazz sta je voor je het weet met enkel de lijn in je handen tenzij je zoals Sbientje hem zo strak zet dat ik me er ongemakkelijk bij voel.
Conclusie tot nu toe:
De halsbanden van hunter (strop met stop) bevallen hier het best en is daarom de meest gebruikte.
Jachtlijntjes zijn ok maar als Jazz los is heb je niets om hem te "grijpen" indien nodig. Aan onvoorwaardelijk komen als we hem roepen is hij nog niet toe maar om aan de lijn te wandelen zijn ze super.
Voor de hondenspeelplaats ben ik overgestapt naar een ketting omdat ik hem snel wil kunnen aanlijnen. Als Jazz heel opgewonden is maakt hij het me heel moeilijk om zijn halsband over zijn hoofd te krijgen. Hij kan als geen ander op het juiste moment wegtrekken om opnieuw op de loop gaan.
Verder heeft hij een speelkameraadje dat er een sport van maakt hem bij zijn halsband mee te trekken waardoor de halsbanden na een uurtje spelen ontzettend vuil zijn en ook al heel wat sporen van beschadiging vertonen. Na elke speelbeurt in de wasmachine is mij iets te veel en zoveel halsbanden ben ik ook niet van plan aan te schaffen.
Laat diene Amstaff zijn tanden dan maar in de ketting zetten

Jazz is not dead it just smells funny.
FZ