Onzeker....

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Onzeker....

Ongelezen bericht door Kyra&Lola »

Sinds 2 maanden hebben wij Lola in huis,een herplaatser. Blond teeffje van 8 maanden. Wat doet ze het goed,niet te geloven!
Voordat wij Lola hadden,hadden we een jack russel,die je dus echt de hele dag moest entertainen. Lola daarintegen is 8 maanden en in huis zo rustig en braaf! Ze wil alles voor je doen als je het vraagt,maar kan ook gerust heerlijk lui liggen slapen.

Aangezien dit een totaal ander soort hond is,vraag ik me soms af of ik het wel goed doe!

Ze wordt 4 x per dag uitgelaten,waarvan 2x lang en 2x kort. Daarnaast probeer ik in huis ook nog wat oefeningetje te doen,maar ik moet er aan wennen dat ze ook gewoon rustig kan liggen. Ik vraag me soms af of ik wel genoeg met haar doe,omdat ze zo gemakkelijk is. Ik vind dit heel fijn,maar wil haar absoluut niet tekort doen.

Daarnaast is ze ook snachts zo rustig en wacht ze smorgens geduldig tot wij beneden komen. We laten haar meestal om 22u uit en zijn dan om 06.30 weer op en gaan dan meteen lopen met haar.

Ik hoor zo vaak van drukke labradors,maar Lola is dat juist helemaal niet. Ze kan wel heerlijk spelen en buiten rennen,maar in huis is ze zooo rustig!
Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang kan jullie hond de plas ophouden? En zijn jullie labradors ook zo braaf?

Ik kan niet omschrijven hoe blij ik met haar ben! Omdat ze bij haar vorige eigenaren weinig aandacht heeft gehad,wil ik haar absoluut niets tekort doen! :klasse:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Nou dat klinkt hartstikke goed, een labrador is als er genoeg mee gedaan word rustig in huis en lekker actief tijdens de wandelingen.

Ze zal er misschien nog niet helemaal aan gewend zijn, dat ze van jullie veel aandacht krijgt, deze heeft ze niet gehad en ze is dus vast heel gelukkig :)

Hier houden de volwassen jongens ook makkelijk zolang hun plas op, in het weekend wel eens langer, dan blijven ze gewoon rustig nog even lekker slapen :D
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik heb een labradorpup van 23 weken. Hij is bij mij sinds hij 10 weken oud. Hij is ook vrij rustig. Hij heeft even een gek doe momentje als mijn vriend thuis komt en vaak rond 8 uur nog een keer maar verder is hij rustig op zijn plek aan het liggen of aan het knagen op een botje maar ook rust hij gewoon lekker veel uit.
Ik laat hem 3 keer uit 2x kort 1 keer lang en daarnaast heeft hij een honden luik waardoor hij naar buiten kan als hij wil. Hij gaat tussen 21.00 en 22.00 voor het laatst naar buiten en de volgende ochtend weer tussen 6.00 en 7.00 maar dat kan in het weekend ook wel eens 9 uur zijn. Maar dan hoor je hem ook niet.

Hij is ook nooit een sloper geweest wat wel erg lekker is en daarnaast luisterd hij erg goed en leert hij heel snel nieuwe dingen.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Ah fijn om te horen! Lola kan ook echt heerlijk met haar Kong of een botje bezig zijn. Ze mag hier als ze wil ook altijd naar buiten maar is het liefst dicht bij me in de buurt.

Wat ik me ook afvraag is ik doe simpele spelletjes met haar,brokje onder een handdoek,kong verstoppen en laten zoeken enz. Worden ze daar nu echt moe van?
Ze vind het echt geweldig om dat te doen.

Hoe lang wandelen jullie ongeveer? De 2x dat ik lang ga is 1 keer ongeveer een uur en de andere keer een dik half uur. Is dat voldoende? De 2 korte keren zijn ongeveer 15min. Ook mag ze vaak even os hier in het veld en dan rent ze soms als een gek maar soms snuffelt ze lekker rustig. Ik neem aan dat als ze haar energie niet kwijt kan,ze me dat echt wel laat merken! :oops:
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Mijn lange wandeling is ongeveer 30 minuten aangezien hij nog maar 23 weken is en teveel lopen niet goed is voor zijn heupen. De korte wandelingen zijn ongeveer 15 minuten. En daarnaast mag hij dan elke even los rennen op een stukje gras hier in de buurt.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Ik zou zeggen: niks meer aan doen :wink:! Als je wat wilt ondernemen kun je denken aan gehoorzaamheidscursussen en uiteindelijk jachttraining, flyball etc. Dan leer je heel veel samen en verdiep je de band die je met elkaar hebt. Labradors hebben een enorme will to please dus in dat opzicht worden ze daar ook gelukkig van. Apporteren vanuit het water vinden ze het einde.

Als ze hier genoeg beweging aan heeft is het prima toch? Ze is nog jong dus dan moet je het sowieso wat rustiger aan doen, niet fietsen bijv.

Ik vind het zelf superleuk om cursus te doen en gelukkig zat er een leuke hondenschool in de buurt (werken met beloningssysteem mbv de clicker en niet corrigeren). Ik zat wel tussen de puppies met mijn 5 jaar oude lab omdat we bij de basis begonnen maar who cares :wink:.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou complimenten! je doet het goed :)
en idd als je voldoende onderneemt met je lab zijn ze binnen rustig.
hier ook 2 bankaardappelen :D die de hele tijd als ze binnen zijn in hun bed liggen,af en toe komen ze eens kijken wat ik aan het doen ben en dan taaien ze weer af............buiten zijn het 2 hele actieve honden en herken je ze niet terug :)
lange wandelingen hebben ze idd nodig,ik zie dat ze 3 uur wandelt op een dag, er zijn zat honden die het met minder doen.

spelletjes binnen deed ik met Roef ook toen hij jonger was,maar na zijn castratie werd hij rustiger dus nu is het een soort verrassing als ik een spelletje doe met ze,en dan nog niet eens iedere dag.
wel doe ik buiten veel apport en speurspelletje met ze en Apel oefeningen

Hidde is de rust zelve en dat was als pup al zo(buiten is hij zo gek als een deur :roll: :D )
Dus ik denk dat Lola ook een erg relaxt hondje is :)

ik wandel gemiddeld 3 tot 3,5 uur met de honden verdeeld over 4 ronden.
1 lange wandeling `s ochtends van 1.5-2 uur en de rest verdeeld over 3 ronden.
dat dit niet voor iedereen haalbaar is besef ik terdege,maar Roef en Hidde boffen dat ik thuis ben. :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Klinkt goed hoor !!
Hier ook 2 relaxte honden die voor het grootste deel van de dag heerlijk liggen te maffen en dan het liefst tegen je aan op de bank :verliefd1:

Daan was ook zo relaxt als pup, maar Kay was van een iets ander kaliber ... Pffff, dat was een mannetje hoor
Maar inmiddels zijn ze bijna 4 en 7, en zijn ze zo relaxt en buiten is het rennen/spelen/uitdagen en rausen :D

Hier doen we 4-5 wandelingen per dag, met een totale duur van 2-3 uur per dag. 1 grote rond in het bos/op het strand per dag van ruim een uur (of 1,5) en voor de rest wandelingen door de wijk

Ik zou zeggen, geniet ervan en laat je niet gekmaken !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Viggo & Inge
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Viggo & Inge »

Viggo is in huis ook altijd rustig, ligt dan braaf in zijn mandje naar ons te kijken, 's avonds mag hij dan in het zeteltje bij ons komen liggen, dat vindt hij zalig.
Nu op dit moment ligt hij wel een beetje te janken in de keuken waarmee hij duidelijk wil maken dat het tijd is voor zijn wandeling :)
Ik vind dat hij zijn plas héél lang kan ophouden, 's avonds moeten we hem bij wijze van spreken nog eens buiten duwen want anders maakt hij echt geen aanstalten om van zijn lekkere warme plekje te komen. En zelfs 's morgens is hij niet gehaast om naar buiten te gaan.
Wij doen dagelijks een lange wandeling en 1 of 2 kortere rondjes, we hebben een grote tuin waar hij vrij in kan als hij wil en elke dag spelen we samen een voetbalwedstrijdje in de tuin (Viggo is een hele goede keeper :D )
Dus ja, ook actief tijdens wandelingen en spelletjes en rustig in huis, vind ik super zo!
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Precies wat ik zo heerlijk aan een labje vind.
In huis rustig, en buiten lekker de energie kwijt raken.

En van zoekspelletjes(hersenwerk) worden ze enorm moe, miss niet lichamelijk, maar geestelijk zeker.

Ik heb pas een workshop gevolgd: impulse control, mijn hond heeft zelfs de dag erna, flink geslapen, was helemaal kapot.
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik denk inderdaad dat Lola het gewoon goed heeft en ze daarom ook ze relaxed is.

Zaterdag ben ik eens wat langer blijven liggen smorgens en toen ik beneden kwam,kwam madame versuft vd bank af...... hahaha...... en loopt dan heel op haar gemak naar de gang en gaat bij de voordeur zitten wachten tot ik met haar naar buiten ga :)

Wat ben ik blij dat ik voor een labrador gekozen heb,ze leer zo snel,is erg lief en dus lekker rustig in huis. Maar altijd in voor een spelletje oid.
Daarbij ben ik blij dat we haar een goed en stabiel huisje hebben kunnen geven! :klasse: :klasse: :klasse:
Plaats reactie