Nieuwe hoektand al door melktand zit er nog

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nieuwe hoektand al door melktand zit er nog

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik hou regelmatig in de gaten hoe het gaat met het wisselen van de tanden van mijn pup Billy. Ik ok dat hij redelijk uitgewisseld is, want vind geen kiezen meer in huis. Maar nu mijn vraag: sinds 2 weken zijn zijn hoektanden door. In zijn onderkaak zijn de melktanden er netjes uitgegaan vlak nadat de grote hoektanden door waren. Maar in zijn bovenkaak is dit helaas niet het geval. Beide grote hoektanden zijn al door en de melkhoektanden zitten nog heel erg vast. Ik vroeg mij af hoelang kan nog aankijken voordat ik contact met de dierenarts op moet gaan nemen voor het eventeel verwijdern ervan.
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Kijk ik net weer eens in zijn bekje is de melkhoektand er aan de rechterkant nu wel uit. Hopelijk volgt die van de linkerkant ook snel!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hou het goed in de gaten .... Bij Kay hebben we de hoektand operatief moeten laten weghalen, want zijn melk hoektand bleef gewoon vast zitten met zijn nieuwe hoektand ernaast

Maar ik hoop dat je geluk hebt, en dat de linker er ook snel vanzelf uit gaat !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Gio heeft ook even met dubbele tanden gelopen maar ging er uiteindelijk vanzelf uit ( paar dagen na doorkomen)
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vbraam: Zijn hoektand is momenteel al 2 weken door.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Tip: trekspelletjes met een touw. Niet te ruw natuurlijk. ;) Mocht de tand over een paar dagen niet tenminste losser zitten, dan zou ik even langs de DA gaan.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Net weer gekeken in zijn bekkie en de andere hoektand is ook verdwenen. Of het nou komt dat hij vanmiddag met mijn buurjongentje aan het touwtrekken is geweest of er spontaan uitgevallen is weet ik niet. Maar ben blij dat hij eruit is.
Volgens mij is hij nu helemaal klaar met wisselen. Kleine jongentjes worden groot!
Plaats reactie