natuurlijk vlooienmiddel

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

natuurlijk vlooienmiddel

Ongelezen bericht door lisa »

hoi allemaal

ik ben gestart met het gebruiken van cd-vet een natuurlijk middel tegen vlooien omdat ik zoveel nare dingen lees over frontline, advantix, enz. en ik het zelf ook vergif vindt wil ik dat niet gebruiken.

Nu lees ik ook geregeld dat mensen knoflook geven aan hun hond tegen vlooien maar mag dat dagelijks? en hoeveel mag je dan geven?

de cd-vet moet ik nu 3 weken dagelijks gebruiken en daarna 2 keer in de week als onderhoudsdosis zeg maar.
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik ga ook eens even meelezen hier en kijken wat voor antwoorden er komen. Ik wil mijn hond namelijk liever ook natuurlijk ontwormen en ontvlooien! Dus kom maar op met de antwoorden/adviezen :wink:
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik ga ook eens even meelezen hier en kijken wat voor antwoorden er komen. Ik wil mijn hond namelijk liever ook natuurlijk ontwormen en ontvlooien! Dus kom maar op met de antwoorden/adviezen :wink:
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

wij voeren vers vlees en dat schijnt ook al goed te zijn tegen wormen wegens de zuurgraat die dan anders wordt heb ik begrepen

ik heb een keer een pipet advantix gegeven aan onze toen pleeghond en die schudde zich ui toen kwam het op de keukendeur en de verf werdt eraf gevreten we hadden allemaal plekken op de deur waar de verf aangetast was, toen had ik al zoiets van zo dat is wel erg chemisch en kan toch nooit goed zijn?!
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

moet zeggen dat cd-vet ook goed aangeschreven staat, ik kan er nu nog niet veel over zeggen ben er zelf net mee begonnen maar ik vindt het zeker het proberen waard. je doet vrij lang met een flesje dus het zijn ook de kosten niet.

maar ik denk dat ik er over een paar weken pas echt iets over kan zeggen.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik geef ze altijd schapenvetblokjes met knoflook van biofood en al 3/4 jaar bijna geen vlo gezien. Terwijl het daarvoor echt drama was, ondanks het gebruik van die pipetjes...

Dat knoflook tegen wormen zou werken heb ik nog niet eerder gehoord en mijn beide mannen hadden laatst een flinke wormeninfectie, dus hier werkt het niet.
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Ik heb van die biofood snoepjes met knoflook volgens mij, gewoon van de Welkoop. Ik weet niet of het aan de tijd van het jaar ligt maar ik heb geen vlooien gezien. Ontwormen doe ik wel gewoon met zo'n tabletje van de dierenarts
Afbeelding
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Mijn ervaring:

9 labradors, die dagelijks buiten lopen, zo ook deze zomer en na een tip van een bevriend fokker ben ik gedroogde knoflooksnippers gaan gebruiken, die helpen tegen vlooien en teken.
Ik heb geen vlo gesignaleerd ( zelf thuis nooit vlooien gehad) en teken hebben zich niet vastgehecht.
De knoflooksnippers koop je bij Divosa.
Een paar kleine snippertjes per dag door de maaltijd.
Ik had de grote emmer gekocht, maar die is nog voor de helft vol en kan zo weer gebruikt worden in het voorjaar.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

Dat is een goede daar ga ik ook eens achteraan

dat knoflook goed helpt heb ik vaak gehoord alleen vindt ik de dosering lastig
bij verse knoflook ik een teentje denk ik toch best veel
en met poeder weet ik ook niet hoeveel je mag geven

die schapenvet snoepjes met knoflook heb ik ook gehad alleen mijn honden zijn er niet dol op en eten het soms ook niet op

Maar die snippers zou ideaal zijn
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

ontwormen doe ik ook gewoon met tabletten van de dierenarts dan weet ik zeker dat het goed is
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wij persen een teentje knoflook door groente blokjes die ik voor hem maak en zo'n groente blokje krijgt hij 1x per week of 1x per 2 weken.
Je kan ook een teentje door het voer persen. Als het tekentijd is smeer ik een druppeltje tea tree olie in zijn oksels en zijn oren. Ik heb nog nooit een vlo gezien, afgelopen zomer 1x een teek maar die zat niet vast, die kon ik zo van zijn vacht afwippen.

(Ontwormen doe ik ook niet ik laat zijn ontlasting 1x per 2 maanden onderzoeken)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier gaat de knoflook door de groentenmix heen,ongeveer 3 teentjes per hond per week.
gedroogde knoflook is geconcentreerder en daar gebruik je iets minder van.
ui en knoflook kan in te hoge dosering bloedarmoede geven.

geen vlooien betekend iets minder kans op wormen,maar wormen krijgen ze natuurlijk ook op andere manieren binnen.
preventief ontwormen met chemische middelen van de DA of DSZ heef absoluut geen nut! je geeft ze troep terwijl ze mischien geen eens wormen bij zich hebben.
als je zeker weet dat ze wormen hebben dan is zo`npil natuurlijkwel een noodzaak begrijp me goed.
ook kunnen ze na een ontwormings kuur zo weer besmet raken als je een notoire poep eter,muizensnacker hebt ofzo.

zelf geef ik mijn honden gemalen pompoenpitten die een wormafdrijvend vermogen hebben en ik laat 2 x per jaar hun ontlasting controleren op wormeneitjes bij het woud.
af en toe geef ik de honden een kuurtje propolis en geiten yoghurt krijgen ze ook iedere week dit houd hun darmflora optimaal en omdat ze ook rauw eten is hun PH in de maag en darmen veel lager dan een brok gevoerde hond zodat eitjes en wormen die opgegeten zouden worden eerder gedood worden dan bij een brokken hond.

ik klop het even flink af,maar Hidde heeft met 4maanden ofzo zijn laatste ontworming gehad en tot nu toe nog steeds geen wormen in de ontlasting aangetroffen,ook geen vlooien op de vachten :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
lisa
Snuffelneus
Snuffelneus

jouw manier bevalt mij heel erg
ik wil ook alles natuurlijk doen en geen chemische troep gebruiken mits het echt nodig is

ik geef ze ook yoghurt een paar keer per week en nu ook een teentje knoflook in stukjes, per hond 3 keer in de week dat kan gewoon door het vlees heen dan eten ze het wel op

dat van die pompoenpitten wist ik niet waar kan je die kopen :roll: en hoeveel en hoevaak geef jij die?
Petra8888

Ongelezen bericht door Petra8888 »

Voor de mensen die ontwormen doen met knoflook en schapenvet.

Aangezien je veel soorten wormen niet met het blote oog kunt zien, is het verstandig om met regelmaat de DA je hond te laten controleren op wormen. De dierenarts zendt de ontlasting van je hond naar het veterinair parasitologisch laboratorium alwaar de ontlasting gechecked wordt op wormen.

http://explained4u.nl/dier-en-natuur/on ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

lisa schreef:jouw manier bevalt mij heel erg
ik wil ook alles natuurlijk doen en geen chemische troep gebruiken mits het echt nodig is

ik geef ze ook yoghurt een paar keer per week en nu ook een teentje knoflook in stukjes, per hond 3 keer in de week dat kan gewoon door het vlees heen dan eten ze het wel op

dat van die pompoenpitten wist ik niet waar kan je die kopen :roll: en hoeveel en hoevaak geef jij die?
sorry voor de late reactie
ik koop de pompoenpitten bij de tuinen of de reformzaak en maal dat samen met de rauwe notenmix(geen!! macadamianoten!!)
en roer dat door de groenten mix.
ik maal ong.200 gram noten en 200 gram pitten en dat gaat dan in de groentenmix van ong. 1500 gram/liter.
de heren krijgen ong. 4x in de week hun groente. 50 gram per keer per hond.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie