Maar elke dag zie ik dat er wel weer iets is die minder vlot gaat. Ik zou haar willen voelen om te weten of ik nog op die manier zou willen leven. Ik wil zeker weten of ze wel of niet pijn heeft. Ik heb altijd gezegd aan anderen dat je weet wanneer het voor je hond genoeg is geweest,... maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Mijn vorige hond had een darmtumor die open was gegaan waardoor ze zou doodbloeden, dus dat was noodzaak. Je zag ook die smekende blik in haar ogen. Op het laatst, bij de dierenarts, keek ze zelfs dankbaar, alsof ze wist dat na enkele minuten alles was opgelost.
Kelsey kan nog maximum het kleine blokje om (5min) wandelen en dan is ze al enkele keren door haar poten gegaan. Op haar voorpoten zitten dan ook knobbels van de artrose. Haar spieren zijn geslonken.
Ze is al een eindje incontinent. Het begon met op wandeling te poepen zonder dat ze het wist. Maar nu laat ze haar plas lopen wanneer ze slaapt en gebeurt het heel vaak dat ze poept in haar slaap. Als ze wakker is lukt de plas ophouden dan weer wel, maar als ze voelt dat ze moet poepen, raakt ze nooit meer tot aan de deur.
Het gebeurt steeds vaker dat ze ook binnen door haar poten gaat. Of dat ze tijdens het stappen, gaat zitten om t vermijden dat ze tegen dek gaat.
Harde botten at ze al een eind niet meer, maar met een dental stick of jumbone kon je haar plezieren. Tot kerst... Ze wou hem niet

Maar dan is er natuurlijk Kelsey zelf die ok, 23u per dag slaapt, maar er best gelukkig kan uitzien in haar mand. Of sinds we de hondenbuggy kochten, echt geniet van het feit dat ze terug meekan op wandeling. De hond die nog gezellig kwispelt wanneer je haar eens goed knuffelt en je aankijkt met die trouwe labjesblik. Man, wat ben ik dankbaar dat ik die meid heb mogen kennen. Maar het is zo moeilijk als je zo snel haar eind ziet naderen. Ik hou elke dag meer van haar! En ik weet echt niet wat ik moet doen...