Stinken naar kaas en vage klachten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Stinken naar kaas en vage klachten

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi allemaal,

Ik heb een hele lieve reu van bijna 4 jaar. De afgelopen maanden heeft hij wat vage klachten ontwikkeld. Het begon met een oorontsteking. Hij krijgt kale plekjes rond zijn neus, ogen en lippen. Hij bijt vaak aan zijn poten. Behalve dit, is hij verder een vrolijk, ontspannend hondje.

Het is een heel gevoelig hondje. Kreeg epileptische aanvallen van vlooiendruppels, moest aan het infuus na zijn inenting en verdraagt geen brokken of granen. Ik voer hem nu al jaren kvv van lotgering en dit gaat qua darmen heel goed!

Ik ga deze week met hem naar de dierenarts om te kijken waar deze klachten vandaan kunnen komen.

Nu is hij vorige week4 dagen bij vrienden geweest. Zij hebben ook twee labjes en daar zijn en spelen, is 1 groot feest voor Milow. Een dag nadat hij tegu kwam, heb ik heb orijen brokken gegeven. Brokken zonder granen. Ik wilde kijken of hij dit ook zou verdragen. Dit omdat we hem mee willen nemen op vakantie en het makkelijk zou zijn als hij toch een brok vedraagt. Maar dit ging niet goed. Overgeven en diarree. Maar sindsdien, stinkt hij enorm!!! Ik heb hem al twee keer gewassen met medicinale shampoo van de DA, maar hij blijft stinken naar zweet/kaas. Echt ranzig! Het hele huis stinkt. Dit deed hij nooit!

Is er iemand dit het stinken herkent? Of iemand dit een verband ziet tussen de klachten? Natuurlijk ga ik naar de DA, maar contact met een ervaringsdeskundige zou fijn zijn.

Alvast heel erg bedankt!
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik denk hier toch aan een allergie, hetzij voor voeding hetzij voor zijn omgeving, dus atopie.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ojee hij is wel heel gevoelig dus :(
Keo bleek na een allergietest allergisch voor diverse voedselmijt (en huismijten en een schimmel) Die mijt komt in alle brokken, misschien bij Milow ook een oorzaak?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hm....ja zou heel goed kunnen! Hij krijgt nu versvlees en ik verander echt nooit meer van voer! Wat goed gaat, gaat goed!

Ik ga vanmiddag met hem naar de DA. Die stank is niet normaal! Ik hou zielsveel van hem, maar als hij nu bij me komt, moet ik gewoon kokhalzen. En ik heb in de verpleging gewerkt en kan veel hebben... Zo zielig. Ik wil hem zo graag knuffelen en hem bij me op de bank nemen....maar dat gaat nu echt niet....
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Anna&Milow schreef:Hm....ja zou heel goed kunnen! Hij krijgt nu versvlees en ik verander echt nooit meer van voer! Wat goed gaat, gaat goed!

Ik ga vanmiddag met hem naar de DA. Die stank is niet normaal! Ik hou zielsveel van hem, maar als hij nu bij me komt, moet ik gewoon kokhalzen. En ik heb in de verpleging gewerkt en kan veel hebben... Zo zielig. Ik wil hem zo graag knuffelen en hem bij me op de bank nemen....maar dat gaat nu echt niet....
Wat rot zeg! Sterkte bij de da, hopelijk kan die je goed adviseren
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Toen wij Mack + een zak brokken van de fokker kregen, kreeg Bob die ook als beloningsbrokjes. Binnen no time had hij oorontsteking, oogontsteking en een super stinkende vette vacht. Wist ook ff niet waar het vandaan kwam tot ik ineens bedacht dat alleen de brokjes 'nieuw' zijn. Zak weggedaan, Bob niets meer gekregen en nu is alles over. Zijn vacht is weer normaal, niet meer vet en stinkt helemaal niet.

Denk dus een allergische reactie. Bob kreeg/krijgt trouwens ook KVV en heeft ook epilepsie. Duurde wel een paar weken dat het weer wegtrok.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Klinkt inderdaad allemaal als een allergie. Balen hoor, de zoveelste lab!
Hou je ons op de hoogte als je meer nieuws hebt van de da?
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hoi,

Nou we zijn weer terug. Milow woog 28 kilo en is een volwassen reu. Ik vond hem ookal wat mager geworden. Ik heb het afgelopen jaar 3 maanden in het ziekenhuis gelegen en hij is veel bij vrienden geweest. Daar speelt hij lekker met de andere hondjes. Zij gaven hem al extra voer, maar blijkbaar was het toch te weinig. Een jaar geleden woog hij 32 kilo. Hij moet daar zeker weer naar toe. Ze denk dat hij dus wat ondervoed is. Oh, dat vond ik zo erg om te horen. Hij krijgt een halve kilo kvv per dag en dit was altijd voldoende. De afgelopen maanden is hij, voor mij ongezien, toch afgevallen. Ik dacht dat het aan mij lag en ik het verkeerd zag. Volgens de DA kan dit komen doordat hij, als hij niet bij mij is, zo veel beweegt dat ik hem wel het dubbele mag gaan voeren.
Hij heeft een injectie met multivitaminen gekregen.
En ik ga hem vanaf nu een kilo per dag geven, kijken of hij daarvan groeit. Elke week wegen.

De dierenarts zei ook dat kvv niet alle vitaminen bevat en dat hij meer nodig heeft. Zij had het over extra multivitaminen en mineralen poeder over het vlees. Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht dat ik zo goed bezig was door hem op kvv te hebben...

Zijn oren waren schoon. Verder vond ze zjjn klachten bij atopie passen. Maar ze wilde hem eerst meer in conditie krijgen voor ze hem op allergieën liet onderzoeken. We hebben wel bloed geprikt om te kijken hoe zijn organen ervoor staan. Donderdag moet ik even bellen.

De DA heeft ook zijn anaalklieren uitgeknepen. Die waren licht geïrriteerd. Ik heb het idee dat hij al iets minder stinkt. Ik ruik hem nu niet meer op 5 meter afstand. Dat was vanochtend nog wel zo....

En ik heb nog een shampoo meegekregen om de huid te kalmeren. Een paar weken twee keer per week. Want volgens de DA rook zijn huid ook naar....
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Heb je de uitslag al van het bloed? De lucht die je ruikt is waarschijnlijk van gisten, typisch voor een hond met atopie.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Stinken naar kaas en vage klachten

Nou, gisteren hebben we de bloeduitslagen binnen gekregen. Het is nu wel duidelijk dat Milow Atopie heeft. Hij is allergisch voor zes verschillende mijten en de hoeveelheid antistoffen was fors, volgens de DA. Allemaal rood uitgeslagen balken. Maandag moeten we weer heen om over behandelopties te praten.

Heeft iemand ervaringen met behandeling van atopische klachten?

Heb al het 1 en ander gelezen, maar daar word ik niet blij van. Zijn geur is al iets verbeterd, maar hij likt en bijt nog veel.
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Mijn hond is ook allergisch voor mijten en heeft heel veel baat bij het desensibiliseren.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hier goede ervaringen met atopica, maar wel slecht voor je portemonnee helaas....
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Wat naar voor je hond maar ook voor jou.
Gaat het nu beter qua voer? De vitamines ed over het verse vlees heb ik geen verstand van, ik zou dat eens op barfplaats navragen, daar weten ze veel.

Heeft hij alleen een bloed test gehad? Dan kan je nog een huidtest overwegen, die komen niet altijd met elkaar overeen, en kunnen er dus nog meer allergieën meespelen. Hij reageert wel heel heftig op verschillende dingen.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ja, hij reageert heel heftig! Na zijn 12 weekse enting heeft hij 2 dagen aan het infuus moeten liggen. Doodziek werd hij ervan. Na het toedienen van advantix tegen vlooien, kreeg hij epileptische insulten en verslechterde leverfunctie. Nu we niet meer druppelen, gelukkig maar weinig aanvallen en weer herstelde lever. Maar oh...wat een gevoelig mannetje hebben wij...

Dank voor de tips! Als er meer ervaringen zijn, hoor ik die nog graag!
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Kijk ook uit met de shampoo dan... want ook daar kan hij dan op gaan reageren
Plaats reactie