naast leren lopen met meer aandacht voor mij

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

naast leren lopen met meer aandacht voor mij

Ongelezen bericht door flamingo »

Hier een pup van 6,5 maand oud. Ik ben op zich zeer tevreden met hoe het lopen gaat. Het bijna zonder te trekken en 9 v.d. 10 keer blijft hij al netjes naast/achter mij en zo niet dan is het al genoeg om stil te gaan staan en dan weet hij gelijk dat hij te ver is en gaat snel weer een stukje naar achteren. Maar nu is mijn vraag: Hoe krijg ik tijdens het wandelen meer zijn aandacht. Want heel vaak is hij met zijn neus op de grond te vinden en let dan dus niet op mij. En ik vind het niet heel erg hinderlijk ar het houd je tegen om even lekker door te lopen.
Iemand tips?
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: naast leren lopen met meer aandacht voor mij

Even als aanvulling:
Als ik iets lekkers in mijn hand heb heeft hij (natuurlijk :D) wel alle aandacht voor mij. Maar zodra die weg is is de aandacht ook weg.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Het idee is dat je hem niet lokt/afleidt met voertjes maar de beloning systematisch gaat uitstellen waardoor hij doorkrijgt dat hij ervoor moet werken wat labradors over het algemeen fantastisch vinden. Door hem elke keer een snoepje voor de neus te houden kom je niet verder en begrijpt hij niet wat je van hem wilt. viewtopic.php?f=20&t=82416
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Inderdaad het commando "volg" stap voor stap aanleren. Eerst met brokje aandacht vragen, als dat goed gaat, belonen. Dan uitbouwen, 1 stapje en dan pas brokje geven. Dan vervolgens commando "volg" er aan koppelen en dat stap voor stap uitbouwen, dus steeds iets later het brokje geven. Alleen belonen als er ook daadwerkelijk gevolgd wordt, dus netjes meelopen zonder te snuffelen. Als je iets meer passen kunt laten volgen, kun je tussendoor ook met stem belonen "goed zo, dat is volg!".

En niet vergeten om er ook een commando "vrij" aan te koppelen, zodat ze weten wanneer het klaar is met volgen. In het begin doe je dat dus na een paar pasjes volgen en later kun je dat dus ook uitstellen.

Dit is in ieder geval de manier waarop ik het Danouk heb aangeleerd en dat werkte hier prima :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Je moet zelf interessant zijn voor je pup en niet alleen door voer.

Verstop je eens, ren eens een stukje, draai je snel om, ga langzaam lopen, veel afwisseling dus meestal zijn ze heel snel bij je om te kijken wat je aan het doen bent en dan kun je er een beloon woord of iets dergelijks aan verbinden. Ze vinden het meestal ook super leuk en het is dan al een beloning om lekker gek te doen, i.p.v. te voeren.

Je hoeft natuurlijk niet de hele tijd aandacht, maar het is wel fijn als ze wel op je letten :wink:

Ik loop ook door als ze staan te snuffelen, ze komen toch snel achter me aan. Als ik ga wachten dan blijven de jongens snuffelen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het gaat er juist om als hij aan de lijn is. Want als hij los is houd hij mij juist super goed in de gaten.
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door desiree1974 »

nou,ik heb al weer wat goede tips gelezen voor het trekken en ga daar eens goed mee trainenwant mijn labje trekt behoorlijk en ik vind het toch fijn als ze netjes naast me kan lopen al hoewel ze nog wel 8 maanden is valt dus niet mee,maar moet wel blijven trainen
Afbeelding
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Captain Jack »

Ik gebruik verlichtingspalen als aanknooppunt voor mezelf. Eerst elke paar stappen een brokje toen Captain hier pas was en dan elke verlichtingspaal, dan elke 2 palen, elke 3 palen etc. :D. Ik doseer ook. Captain is nu 3,5 maand en ons trainingwandelingetje is 10 minuten en na 5 minuten komen we op een grasveld waar hij dan mag snuffelen, dus hij moet maar telkens 5 minuutjes volgen en ik merk dat het nog echt niet veel langer kan.
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding
Plaats reactie