Brok

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Stunning
Snuffelneus
Snuffelneus

Brok

Ongelezen bericht door Stunning »

Wij willen ergens dit jaar graag een labrador puppy aanschaffen en nu ben ik al aan het kijken naar wat een hond kost in aanschaf en onderhoud, opvoeding en verzorging.
Nu ben ik aan het kijken welke brok het beste is en hoeveel een pup en volwassen hond per dag te eten moet krijgen. Daarom ben ik benieuwd naar wat voor brok jullie je hond voeren en waarom juist die? En hoeveel jullie je hond per dag te eten geven en wat ze als puppy hebben gehad?

Alvast bedankt! :)
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Brok

Ongelezen bericht door vanhaut »

Toen ik brok voerde , voerde ik eukanuba, 63€ voor 15 kilo .. Afhankelijk van leeftijd en gewicht kan je dan uitrekenen hoeveel je kwijt. Ik voer kvv ( vlees) en geen brok meer.

Ik reken op ong Max. 5€ per dag (incl kluifje appeltje )
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Stunning
Snuffelneus
Snuffelneus

Mag ik vragen waarom je geen brok meer voert en wel vlees? :)
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi!

Succes met oriënteren en uitzoeken etc. Hartstikke leuke tijd!

Wij voeren onze twee labs ook brokken. Beiden zijn begonnen met Royal Canin maxi junior. De hoeveelheid voeding die je moet geven staat op de zak. En voor zo'n grote zak, 15 kilo, betaal je iets van 55 euro op zooplus.nl. Inmiddels eet onze Luna Hill's j/d brokken vanwege ed aan beide poten. Bo staat inmiddels op Royal canin dermacomfort, omdat ze wat last van haar vacht had. Dat gaat nu ook prima.
Ik ben een voorstander van RC. Al mijn honden groeien er goed en gelijkmatig op. Ze glanzen mooi en hebben goede ontlasting. En ze vinden het lekker.
Ik geef geen vers vlees o.i.d.(ben daar persoonlijk geen voorstander van, maar das ieder voor zich)
Stunning
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor je reactie!

Ik kwam net toevallig ook op Royal Canin, alleen dan een versie speciaal voor labradors. Maar zo te horen wel tevreden over het merk Royal Canin dus, dat is wel fijn! :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik voer ook vlees. Ben er heel tevreden over en ben zo'n 2 euro per dag kwijt. Maar Roxy eet maar 400 gram per dag en dat is niet veel.
Over brok weet ik niks, kan ik je niet mee helpen.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Heel veel succes met alles! Mijn vorige honden kregen brokken van de molenaar in de buurt, dat was de keuze van mijn ouders. Onze pup heeft meerdere soorten voer gehad maar was erg winderig en had vaak en veel dunne ontlasting die erg stonk. Sinds ik KVV geef heeft zij (en wij dus ook) nergens meer last van. Mijn schoonouders geven hun teckel ook Royal Canin en zijn er ook tevreden over. Voor mij geen echt geen brok meer. Er zitten granen in die een hond niet kan verteren en dus zogezegd zinloos zijn, er zit zout in wat niet goed is voor honden en vaak zijn er onnatuurlijke middelen in te vinden. Dit is mijn ervaring en mening natuurlijk, heel veel honden doen het prima "op" bepaalde brokken. Ik raad persoonlijk KVV aan, maar mocht je echt brok willen geven kies er dan liefst een met zoveel mogelijk vlees en zo weinig mogelijk granen/troep/zout. Er is er een, kan niet op de naam komen, die eigenlijk vlees in een brok heeft geperst. Ik weet dat je vroeg naar brok en niet vlees, maar ik zou t toch eens overwegen als je dat nog niet hebt gedaan! Je kunt ook Barfen maar ik geloof dat dat duurder is een stuk ingewikkelder. Heb ik zelf geen ervaring mee:) Als je hier op t forum zoekt zul je heeeeel veel info en meningen vinden over allerlei soorten voeding voor onze viervoeters! Succes ermee!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Ik heb ook een tijd die RC labrador aan mn vorige hond gevoerd. Moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen rc labrador en rc maxi junior. Behalve de prijs dan ;-)
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Blaz krijgt hier Cavom brokken. En hij doet er super op. Glanst mooi en zit goed in bespiering. Een zak cavom kost hier 32.5

Wel wil ik de overstap maken naar kvv.
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Toen we Lex net hadden kreeg hij ook RC Labrador, maar daar werd hij erg dik van (terwijl hij veel minder kreeg als wat er op de verpakking stond.. Toen ben ik overgestapt op Canex vis en rijst adult (ook brokken). Inmiddels is Lex al weer een poos senior en eet hij nu al een paar jaar Canex Senior Light brokken. Hier doet hij het super op; hij is mooi op gewicht en glimt als een spiegel.. :klasse:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Concieta »

Max krijgt speciale voeding van RC tegen overgewicht. Hij mag i.v.m hd niet te dik worden. Maar hij poept er vreselijk veel van. Omdat wij met onze vorige hond goede ervaring hebben opgedaan met vlees van bibi, gaan we met Max ook weer over naar dat vlees. Ik moet wel zeggen dat Max het verder goed doet op RC, zijn vacht ziet er mooi uit en het is gewoon een heerlijk beessie :verliefd1: Ik vind dat je zelf door goed te kijken naar je hond moet beslissen wat je ze voert. Het vlees wat wij altijd nemen is wel goedkoper dan de brokken van RC, daar betaal ik voor een zak 12 kg ruim 65 euro voor en daar doe ik een kleine maand mee. Het vlees is goedkoper en hij krijgt alle voedingsstoffen die hij nodig heeft.

Succes en veel plezier met de voorbereiding :)
Afbeelding
Stunning
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Hier heb ik veel aan :)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Je vraag over de brok e.d. kun je ook vragen aan de fokker waar je, je labrador koopt. Zij zullen dit allemaal aan je vertellen en uitleg geven over hoe en wat.
Toen wij onze labrador op gingen halen bij de fokker, kregen we er een mapje bij met allerlei instructies/adviezen, waaronder een voedingsschema. Tevens kregen we een puppypakket waarin o.a de puppybrok zat die de pup op dat moment te eten kreeg.

Yara krijgt nu Farmfood brok en regelmatig vlees. Ze vindt het lekker en ziet er goed uit! :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Barf duurder? Nee joh je stelt het zelf samen en ik geef o.a. Barf omdat ik goede KVV (volgens mij was dat Darf en Barfmenu) veeeel te duur vind. Ik betaal gemiddeld 2 a 3 euro per kilo vlees, Kismo eet 1,5 kg in twee dagen. Met Barf weet je iets beter wat je geeft en hebben ze wat te 'kauwen'. Kijk maar eens op http://www.voerwijzer.com" onclick="window.open(this.href);return false; (alle typen hondenvoeding) en http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

Ik voer vlees omdat IK dat beter vindt .. Ze heeft mooiere vacht , betere ontlasting .. Kortom goede algemene conditie .. Ik ben niet tegen brokken maar vind vlees natuurlijker

En in die 5 euro zit alles allen eten en snacks .. Alleen eten is denk ik 2 euro. 5 zal eerder aan een te hoge kant zitten..ik denk dat het minder is
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Plaats reactie