labjes zelfs gek op behang

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
pnsm
Snuffelneus
Snuffelneus

labjes zelfs gek op behang

Ongelezen bericht door pnsm »

wat is onze boef mex toch ondeugend, :verliefd1:
is bijna 9 weekjes en is gek op ons behang, ze krapt er aan,
en haalt er zo hele lappen af :oops: :mad:
hoe kunnen we haar dit afleren :confused: een goeie FOEI! of NEE! helpt niet.
ook afleiding werkt voor paar minuutjes en ze begint zo weer..
of ze vind ons behang lelijk :?: of ze vind dat vrouwtje gewoon nieuwe mag uitzoeken :wink:

heeft jullie labje dit wel eens gedaan
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: labjes zelfs gek op behang

Ongelezen bericht door floor »

Bijzondere hond heb je aangeschaft. Liefhebber van behang. :D
Wanneer ze het weer doet, pup uit de ruimte halen of gelijk in de bench stoppen.
weet dat een pup nog niets begrijpt dus je kunt nog niet gelijk alles verwachten. Zij is de wereld aan het ontdekken.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door LSNNE »

Max had een voorkeur voor onze gordijnen... We hebben een tijdje de gordijnen hoger gehangen (zag er niet uit!), en daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Nu nog steeds zet ik ergens hekjes voor als Max weer eens iets nieuws heeft ontdekt om te slopen. Na een tijdje haal ik de hekjes weg en is de interesse ook meteen verdwenen. Werkte heel goed bij ons!
Max 23-02-2013 :blondpootje:
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Onze vorige hond heeft dat ook gedaan toen ze pup was.
We hebben haar daarvoor gecorrigeerd als we het zagen. Het was vrij nieuw behang, dus we waren er niet blij mee.
Het is op een gegeven moment wel over gegaan.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Het is een kwestie van de langste adem en die heb jij!

Zet eventueel wat voor de plekken waar ze bij het behang kan en direct en duidelijk optreden zodra ze maar naar het behang kijkt! (bij wijze van spreken dan) Eventueel even in het nekvel pakken en dan Foei zeggen. Maar vergeet daarbij niet dat ze nog maar 9 weken is en het woord foei nog niet kent. Geef haar een speeltje of kauwdingetje, daag haar even uit en dan is het Braaf. Maar ook dat woord moet ze nog leren.

Het gaat niet allemaal vanzelf!! Heb geduld en zet de kostbare spullen de eerste paar maanden even weg want voor je het weet zitten er overal kleine tandafdrukjes in :roll: Maar het gaat allemaal goedkomen!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Jep, behang is hier het grootste probleem. Als pup likte ze de muren al, maar sinds we zijn verhuisd en behang hebben had ze echt een nieuwe hobby gevonden. Ze schraapt het er gewoon af met dr tanden... Een paar keer heb ik haar betrapt en heeft ze flink op dr donder gekregen. Werkte prima, ze heeft het maanden niet gedaan. Maar afgelopen zaterdag is ze voor het eerst loops geworden, en de 3 dagen daarvoor heeft ze een enorm stuk behang vernielt! Ontzettend lelijk... Ze deed het snachts als wij sliepen, en daarom heb ik haar niet kunnen betrappen. Nu slaapt ze tijdelijk weer 's nachts in de bench.. Bij Maika werkt het betrappen echt heel erg goed. Als ze ergens op kauwt wat niet mag, houd ik het voor haar neus en zeg: NEE!! Dag mag niet! FOEI! En leg het weg. Toen ze nog klein was gaf ik haar dan iets anders waar ze WEL mee mag spelen, om het bijterige gedrag af te leren, werkt ook heel goed.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Eeeh ja....wederom herkenbaar en wederom hoort de naam Max hierbij
Wij hebben hem altijd laten schrikken zonder dat hij wist dat dit van ons vandaan kwam. Wij gooiden dan een kettinkje naast hem op de vloer of tegen zijn flank. Hij schrok hier zo erg van en vooral omdat hij niet kon verklaren waar deze dingen toch vandaan kwamen, dat hij het nooit meer gedaan heeft.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Laura
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Laura »

Ik gebruik bij aanhoudend kauwgedrag op verboden dingen, kamferspiritus (ongezoet) verkrijgbaar bij natuurwinkels zoals bijvoorbeeld "de Eenhoorn". Is een oud middel bij spier- en gewrichtspijn zover ik weet.
Dit smaakt echt heel heel heel vies en ruikt heel heel heel sterk en laat als het goed is geen blijvende vlekken op iets achter! En ook nog eens betaalbaar ook nog! Ik doe het spul in een oude neussprayflacon zodat ik het makkelijk ergens op kan sprayen.
Als ik met het flesje kamferspiritus kom, rennen ze allebei weg! Dus hier een groot succes!
Omdat je er maar weinig van nodig hebt, krijgt de hond nagenoeg niks van dit middel binnen als hij er eens aan zou likken..... als hij dat nog durft nadat hij het geroken heeft! En 1 keer eraan proeven.... dan doet hij het nooit meer! Dus er is zover ik weet geen gezondheidsgevaar! Succes!
:bruinkopje: Guus 30-07-2010
:zwartkopje: Moos 07-12-2012
Plaats reactie