Karlien schreef:
Iedere fokker werkt op zijn manier,
de één heeft graag dat je op voorhand langskomt,
de ander wil dat pas als de pups er zijn.
Wat belangrijker is, is dat jij er een goed gevoel bij hebt.
Als jij deze gang van zaken niet fijn vindt, dan zou ik voor een andere fokker kiezen.
Klopt, op zich inderdaad logisch. De fokkers zullen niet allemaal hetzelfde werken

Ik zou inderdaad persoonlijk liever een keertje kijken hoe het allemaal gaat ja, maar dat komt misschien ook wel omdat we nog helemaal nieuw zijn op deze manier.
Milou schreef:
Ik snap de fokker wel. Telkens weer mensen ontvangen omdat zij een kijkje willen nemen kost natuurlijk veel tijd. Als jij er geen goed gevoel bij hebt kan je ervoor kiezen om niet voor die fokker te gaan en het bij een andere te proberen. Maar dat de fokker er geen voorkeur aan geeft dat je voor de tijd komt kijken wil niet gelijk zeggen dat het geen goede fokker is die iets te verbergen heeft.
Ook ik zou je aanraden om bij het kiezen van een fokker af te gaan op je gevoel, de gezondheidsuitslagen van de ouders en je indruk die je krijgt bij het kijken voordat het nest er is of terwijl de pups al zijn geboren.
Ik begrijp ook inderdaad waarom een fokker het niet zou willen, het kost zeker een boel tijd en als dan 7 van de 10 mensen die je over de vloer krijgt enkel even willen "gluren" omdat ze het gewoon leuk vinden kan ik me voorstellen dat een fokker dit aan zich voorbij laat gaan.
En ik noem de fokker ook zeker niet slecht, daarom heb ik bewust de naam er niet bij gezet omdat dit niks aan de fokker afdoet, dat zou ik pas kunnen beoordelen als ik de mensen ook daadwerkelijk heb ontmoet.
Misschien kreeg ik er ook een ander gevoel bij omdat ik een ander antwoord had verwacht

ik had gedacht "Ja natuurlijk, kom maar langs" maar er niet bij gedacht dat er ook een boel mensen gewoon voor jan joker komen koekeloeren.
Terra5 schreef:
Iedere fokker maakt inderdaad een eigen keuze daarin. Ik zelf zou het ook fijn vinden als je kan kijken als er nog geen pups zijn. Bij de fokker van Danouk ben ik ook wezen kijken toen de teef nog zwanger was. Ik vond het juist fijn om dan rustig te kunnen praten en kennis te maken, zonder dat je door een roze bril van pups kijkt
Met Sanna kwam ik bij deze fokker uit terwijl het nestje er wel al was. De pups waren eigenlijk allemaal al besproken, maar ik had toch aangegeven graag te willen komen kijken. Ik wilde graag zien of deze fokker mij aansprak en het type hond mij ook. Wie weet wilde ik dan wel wachten op een volgend nestje.. Dit was voor de fokker geen enkel probleem

Uiteindelijk bleek de klik zo groot en had de fokker en het hele gezin ook zo'n vertrouwen in mij, en had hij twijfels bij een andere pupkoper, dat wij toch een teefje mochten
Voor een fokker lijkt het mij ook juist een prettig teken dat een pupkoper belangstelling heeft voor alles er omheen en niet alleen wanneer er een nestje pups ligt. Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe vaak het gebeurt dat er iemand zomaar komt kijken. Als je vervolgens iedere week van het jaar iemand op bezoek hebt, dan is dat wellicht wat veel.
Klopt, ik vind het zelf prettig om ook even met de mensen kennis te maken. Ik ben bang dat als je enkel langs gaat als er pups zijn dat je, zoals je aangeeft, enkel door die roze bril kunt kijken en dan misschien andere dingen niet zo goed/bewust meer bekijkt.
Het is wel mooi om te zien dat het ook zeker de andere kant op kan werken, het nest was al besproken en de fokker heeft een dusdanig vertrouwen in jullie dat hij zijn andere twijfels heeft kunnen loslaten

dat moet weer een goed gevoel geven.
Ellen64 schreef:
Ik ken de fokkers niet. Wel is onze Daryl zijn papa van Labradors Garden, namelijk BB. Mooie forse reu.
Ah kijk, dat is goed om te horen