pijnstillers
-
- Middelgrote hondenneus
pijnstillers
Sam heeft pijnstillers nodig voor zijn artrose. Hij krijgt nu onsior, maar ik wil liever natuurlijke pijnstillers geven. Ik heb wel eea gegoogled, maar vind het moeilijk.
heeft iemand ervaring met langdurig natuurlijk pijnstilling?
heeft iemand ervaring met langdurig natuurlijk pijnstilling?
-
- Middelgrote hondenneus
Re: pijnstillers
Misschien handig erbij te vertellen dat Sam 10 jaar is. Vorig jaar geopereerd aan lpc. Jaren jacht/apporteertraining heeft gedaan.
sinds een aantal weken mankt hij en is er artrose in de ellebogen en 2 dikke vingers (reuma-achtig) vast gesteld.
Hij heeft geen problemen met opstaan, speelt graag en gaat graag mee naar buiten. de verwachting is,dat hij vanaf nu aan de pijnstilling blijft. vandaar mijn vragen.
sinds een aantal weken mankt hij en is er artrose in de ellebogen en 2 dikke vingers (reuma-achtig) vast gesteld.
Hij heeft geen problemen met opstaan, speelt graag en gaat graag mee naar buiten. de verwachting is,dat hij vanaf nu aan de pijnstilling blijft. vandaar mijn vragen.
-
- Speurneus
Ik heb in het verleden wel Salisprin van Vitotaal gegeven. Daarin zit een stof welke ook bijv in Asperine zit. Persoonlijk merkte ik niet dat het pijnstillend werkte. Niet bij de hond en ook niet bij mezelf
De meningen zijn zoals gewoonlijk verdeeld. Bijgaand een link van Barfplaats. Succes.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=8177.0

De meningen zijn zoals gewoonlijk verdeeld. Bijgaand een link van Barfplaats. Succes.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=8177.0

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
Ik heb zelf geen ervaring met natuurlijke pijnstillers. Wellicht dat het iets kan ondersteunen, maar bij flinke pijn zou ik zelf toch naar de reguliere middelen gaan. Zeker gezien hij toch al wat ouder is en hij het er geen 10 jaar meer op hoeft te doen zeg maar. Terra kreeg de laatste jaren Novacam en Tramadol. Maar dat is mijn afweging geweest bij Terra 
Verder zou je kunnen ondersteunen met middelen als Glucosamine of Primeval Gelatinaat, die laatste kreeg Terra ook erbij.
Succes!

Verder zou je kunnen ondersteunen met middelen als Glucosamine of Primeval Gelatinaat, die laatste kreeg Terra ook erbij.
Succes!
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory

- Ellen64
- Snuffelneus
Mijn Dudek(is bijna 14 jaar geworden) heb ik 4 jaar lang Metacam gegeven en daarmee had ze geen pijn. Daarvoor had ik natuurlijke middelen gebruikt maar die hielpen helass niet.
-
- Middelgrote hondenneus
Ik denk dat het dan toch wel metacam ofzo wordt. Hij krijgt al glucosamine en bereklauw erbij. De bereklauw sinds 7 weken. Ik merk nog niet veel ervan. Tramadol heeft hij even gehad maar dat deed helemaal niets. Hij liep zelfs slechter de tijd dat hij het kreeg. Waarschijnlijk is het even uitproberen wat het beste helpt. Je wilt tenslotte dat je vriendje de laatste jaren ook nog een leuke tijd heeft.
- Ellen64
- Snuffelneus
Juist! Het schijnt enorm pijn te doen, artrose, en dat wil je niet voor je vriendje. Met de metacam neem je niet de oorzaak weg, maar wel de pijn. Ze heeft nog 4 jaar een fijn en energiek leven gehad en ik heb haar helaas onlangs moeten laten inslapen, maar had er wel vrede mee.sam schreef: Ik denk dat het dan toch wel metacam ofzo wordt. Hij krijgt al glucosamine en bereklauw erbij. De bereklauw sinds 7 weken. Ik merk nog niet veel ervan. Tramadol heeft hij even gehad maar dat deed helemaal niets. Hij liep zelfs slechter de tijd dat hij het kreeg. Waarschijnlijk is het even uitproberen wat het beste helpt. Je wilt tenslotte dat je vriendje de laatste jaren ook nog een leuke tijd heeft.
-
- Middelgrote hondenneus
Bereklauw moet natuurlijk duivelsklauw zijn. Er is nog iets wat iemand voor haar hond gebruikt, ook een ontstekingsremmer, wat goed en pijnstillend werkt, dat wil ik nog proberen. En anders metacam.
Dank voor jullie reacties
Dank voor jullie reacties
- Romke
- Grote hondenneus
http://www.huisdierendokter.nl/inbijslu ... otion.html
Heb hier goede dingen over gehoord, zelf nooit gebruikt
Heb hier goede dingen over gehoord, zelf nooit gebruikt
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Bo krijgt druppeltjes van Puur.. Puur plus heet het geloof ik. Zij heeft er baat bij. Ze heeft ook atrose in haar voorpoten. Ook beiden knieeen de kruisbanden afgescheurd gehad (haar rechter nog begin van dit jaar voor geopereerd). Haar vootpoten ED gehad. Ze kreeg ook eerst rimadyl, na de knie operaties, maar ben daarmee gestopt en ook op zoek gegaan naar iets natuurlijks. Bij een verstapping geef ik traumeel.. maar nu dagelijks 1x 20 druppels puur. En nogmaals het helpt. Als we een stopweek in lassen dan merken we dat ze langzaam gaat lopen.
Hopelijk heb je hier iets aan...
gr. Carla
Hopelijk heb je hier iets aan...
gr. Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)
Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
-
- Middelgrote hondenneus
Dank jullie wel. Ik heb ondertussen nog twee andere suggesties gekregen en ga even alles op een rijtje zetten.
Dan een keuze maken. Ik houd alle mogelijkheden wel opgeslagen.
Dan een keuze maken. Ik houd alle mogelijkheden wel opgeslagen.
-
- Middelgrote hondenneus
Terra 5, ik geef hem al langere tijd glucosamine. Hij heeft tramadol gehad, maar reageerde daar totaal niet op.
-
- Kleine hondenneus
Ik geef Yukka Intensive.
Werkt als een trein, maar mijn hond heeft nog maar beginnende artrose. En is nog jong
Werkt als een trein, maar mijn hond heeft nog maar beginnende artrose. En is nog jong