Hallo,
Dex is inmiddels bijna 6 maanden over 2 dagen en het gaat hartstikke goed met 'm! Nog steeds een kleintje maar verder doet hij alles goed. Alleen sinds 2/3 dagen merken we dat hij wat minder geluid maakt. Normaal is hij redelijk van het piepen nog als we even de deur uitgaan (stopt wel binnen 2 minuten) en hij blaft buiten met regelmaat als hij andere honden voorbij ziet komen. Laatste dagen is hij wat stiller. Zondag ook erg rustig (veel geslapen) maar vandaag en gisteren weer heel speels. Eet, slaapt en drinkt zoals altijd.
Net werd hij enthousiast van de kat en begon weer te piepen van enthousiasme en deed een poging om te blaffen, maar d'r kwam weinig uit. Wat eruit kwam klinkt heel schor. Misschien stom, maar kunnen honden ook last hebben van heesheid oid? Of moet je bij een hond toch eerder aan iets anders denken? Ik heb niet het idee dat hij koorts heeft ofzo en hij is dus ook best levendig weer maar z'n stem is bijna weg. Ook had hij zondag een heel droge neus, maar dat zou ook van de verwarming in huis kunnen komen las ik. Het piepen zo nu en dan en het blaffen op straat als hij iets onbekends ziet is nooit heel vaak of heel lang, maar misschien toch vaak genoeg?
Iemand hier ervaring mee of ideeen over?
Schor?
-
- Snuffelneus
Schor?
A house without animals is not a home
- Tarzan
- Kleine hondenneus
Re: Schor?
Mijn vorige honden kwamen altijd schor thuis als ze in de vakantie een weekje in een pension hadden gezeten.
Ze hadden dan zoveel geblaft dat ze geen stem meer hadden. Dat was dan in een paar dagen weer over.
Maar als er geen duidelijke oorzaak is kun je misschien toch beter even de dierenarts bellen.
Ze hadden dan zoveel geblaft dat ze geen stem meer hadden. Dat was dan in een paar dagen weer over.
Maar als er geen duidelijke oorzaak is kun je misschien toch beter even de dierenarts bellen.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)

-
- Snuffelneus
Re: Schor?
Hoi Tarzan,
Ja zielig is dat. Maar dan blaffen ze inderdaad overmatig, wat Dex niet doet. Ook piepen niet meer als we weg gaan (film 'm af en toe om later te kijken of hij rustig was).
Gisteren bij de dierenarts geweest voor een nieuwe wormenkuur. Gelijk even nagevraagd. Moeten het een paar dagen aankijken. Gisteravond bedacht ik me alleen ineens dat hij toen de kerstboom net binnen werd gebracht, een paar losse naalden te pakken heeft gekregen (hij pakt momenteel alles wat los en vast zit). Daarna gelijk afgeleerd en nu blijft hij er uit de buurt, maar ik las dat hij daar ook best last van zou kunnen hebben. Zal vandaag nog eens aan de DA vragen voor alle zekerheid.
Vanmorgen zag hij een omgewaaide fiets op de straat en daar kon hij alweer aardig tegen blaffen. Klonk al wel weer wat beter
Ja zielig is dat. Maar dan blaffen ze inderdaad overmatig, wat Dex niet doet. Ook piepen niet meer als we weg gaan (film 'm af en toe om later te kijken of hij rustig was).
Gisteren bij de dierenarts geweest voor een nieuwe wormenkuur. Gelijk even nagevraagd. Moeten het een paar dagen aankijken. Gisteravond bedacht ik me alleen ineens dat hij toen de kerstboom net binnen werd gebracht, een paar losse naalden te pakken heeft gekregen (hij pakt momenteel alles wat los en vast zit). Daarna gelijk afgeleerd en nu blijft hij er uit de buurt, maar ik las dat hij daar ook best last van zou kunnen hebben. Zal vandaag nog eens aan de DA vragen voor alle zekerheid.
Vanmorgen zag hij een omgewaaide fiets op de straat en daar kon hij alweer aardig tegen blaffen. Klonk al wel weer wat beter

A house without animals is not a home