Kokhalzen/braken na drinken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kokhalzen/braken na drinken

Ongelezen bericht door Katootje »

Ik heb een vraagje, aangezien hier toch wel een aantal 'kenners' actief zijn, wil ik dit probleem hier eens voorleggen.
De hond van een vriendin heeft sinds een paar weken het volgend probleem:Na het drinken hoest/kokhalst hij. Het is moeilijk te omschrijven, het is niet echt hoesten maar ook niet kokhalzen dus, maar hij maakt na het drinken altijd een schrapend geluid, alsof hij het niet weg krijgt.. Bij het eten doet ie niks, dan is alles normaal, dus enkel na drinken. Ze is met hem naar de da geweest; eerst moest het eet- en drinkbakje hoger gezet worden, maar dat hielp niet. Nu krijgt hij maagkalmerende pilletjes, een kuur die helemaal uit gebruikt moet worden. Als het daarna niet beter is, moeten ze terug naar de da. Balou krijgt die tabletjes nu sinds een week of 3 , maar helaas zonder enig resultaat. Hij is er verder niet ziek van, is vrolijk..alleen dat drinken dus...
Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen ??
Alvast bedankt !! :klasse:
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Kokhalzen/braken na drinken

Ongelezen bericht door *Remy* »

Hoi, ik weet niet of het hetzelfde is, maar mijn jongste reu kucht/schraapt na het drinken van water wanneer ik hem laat drinken tijdens jachttrainingen of op wedstrijden. Thuis uit zijn eigen drinkbak, in rust, doet hij dat niet; na het eten is er ook niets aan de hand. Ik heb me er eerlijk gezegd nooit zorgen over gemaakt, ben ervan uit gegaan dat hij net wat te gulzig drinkt of dat het komt omdat hij in een actieve staat is of misschien is het water dan te koud?
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Onze lab Lex kreeg door koud water te drinken slokdarmspasmes en dan kwam het water er ook weer uit.. Door hem lauw(warm) water te geven had hij dit niet. Later kreeg hij helaas slokdarmverlamming en toen kreeg hij ook moeite met eten en slikken. Maar het eten en drinken uit een voerstandaard (op de juiste hoogte) en geen koud maar lauw(warm) water aanbieden hielp hem toen hij jonger was tegen het kuchen en kokhalzen na het drinken!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Ja, ook ik zou zeggen, geef hem lauw water te drinken en zet de bak wat hoger. Hoop dat het beter gaat met deze manier van drinken. (onze Xanne had slokdarmverlamming en daardoor hebben we ook van alles uitgeprobeerd)
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Bob deed dit regelmatig bij het kleine drinkbakje in de kamer. Bleek dat deze net iets te hoog stond voor hem. Het schrapen/hoesten is een soort van verslikken denk ik. Bob hoeste daarna meestal een plasje water weer uit.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

Ik wil jullie van harte bedanken voor de reacties en zal ze doorspelen naar mijn vriendin. Ik houd jullie wel op de hoogte. Groetjes ! :klasse:
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Ik herken het ook als meneer hier tijdens het zwemmen drinkt dan gaat hij ook zo raar doen en kokhalzen en soms komt dan ook zijn eten er weer uit meestal als hij zich heel erg druk maakt
Plaats reactie