Onze Pup Bruma van 8 Maanden is voor de erste keer loops

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Bruma

Onze Pup Bruma van 8 Maanden is voor de erste keer loops

Ongelezen bericht door Bruma »

Hallo,

Bruma is loops voor de eerste keer.
Wanneer is ze uitgedruppeld? En hoe lang duurt het?
Moet ze nu echt aan de riem, of mag ze nog zwemmen.

Wat als er een reu in de buurt is?

Grtz,

Bruma!
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Onze Pup Bruma van 8 Maanden is voor de erste keer loops

Ongelezen bericht door Romke »

Dat is verschillend per hond.
Gemiddeld duurt de loopsheid 4 weken, op het moment dat het bloeden begint, is het lichaam al even bezig.
Bloeden word op een gegeven moment lichter, en stopt vervolgens. Bij de ene teef is dat met een dag of tien, een ander bloed vrolijk 3 weken.
Maar gemiddeld is het twee weken.
Ook moment van dekrijpheid is verschillend. Maar ik zou wel vanaf een dag of 7 voorzichtig gaan doen, je ziet het vaak ook wel aan je teef of honden in de buurt.
Zwemmen mag de hele loopsheid, mits er geen kans op dekking is ;) Dus dan geen reu in de buurt, als je dat oevrzicht niet kan hebben, niet laten zwemmen.
Niet gaan lopen op plekken waar het losloopgebied is, dat is voor alle partijen niet leuk.
Je gaat je hond hierin kennen, de mijne kan vanaf twee weken niet meer los, dat duurt dan gemiddeld een week
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Onze Pup Bruma van 8 Maanden is voor de erste keer loops

Ongelezen bericht door sbientje »

ik hou Pom van dag 7 ongeveer tot dag 14 aan de lijn, maar dat verschilt per hond heel erg. andere honden ontloop ik de hele loopsheid, maar in die week nog meer. Dus niet naar het bos maar lekker in de polder, en ik ga meestal onder etenstijd voor de lange ronde :D

Sommige mensen laten hun hond niet zwemmen als ze loops is maar ik doe dat wel, ik geloof niet dat dat zoveel kwaad kan :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie