Bewust of comfort polis proteq?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Johanna
Snuffelneus
Snuffelneus

Bewust of comfort polis proteq?

Ongelezen bericht door Johanna »

Ben aan het twijfelen.
Wil graag een verzekering afsluiten voor bink maar twijfel tussen deze 2 mogelijkheden.

De bewust heb je met 100,150,200 eigen risico per 90 dagen. En er word 85 % uitgekeerd.
Bij deze optie kun je geen aanvullende pakketten afsluiten. Dus geen fysio en chiropratie en orthomanule therapie.
Oog geen entingen enzo.
En er zit geen dekking voor patella in.
De premie is met 100 euro er incl 24,90, met 150 er 22 euro en met 200 er 20 euro.

De comfort optie heeft geen eigen risico en word 81 % vergoed. Kun je dus de aanvullende aanzetten. Voor de fysio en die andere therapieën is de premie 8,50 pm en krijg je tot max 200 terug.
Maar is de basis verzekering al 35 per maand.

Vind het zo moeilijk te kiezen. Vind 35 pm hoop geld maar ja als je hond af en toe wat heeft zit je met die andere iedere keer met eigen risico.
Aan de ene kant probeer ik mijn eigen voor te houden dat ik vooral verzekerd wil zijn voor de grote bedragen.
Maar bijv patella komt dat vast voor bij labs?
Wat hebben jullie? Liefst bij proteq. Heb bij OHRA gekeken maar lees ik veel slechte verhalen over.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Bewust of comfort polis proteq?

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik vind het altijd beter om zelf dat geld dan per maand maar apart te zetten...
Als je hond niets heeft, dan gooi je alles zo weg. En als je toch steeds dat eigen risico moet betalen... Hoe vaak in zijn leven heeft een hond iets waarvoor je dat eigen risico zelfs opmaakt?

Onze honden zijn niet verzekerd, we hebben er echt wel naar gekeken hoor, maar vinden het echt zondegeld. Er valt zo vreselijk veel buiten de verzekering.
We hebben 2 keer dik pech gehad, maar als ik die 2 rekeningen bij elkaar optel, kom ik nog niet boven de premie uit die we hadden moeten betalen in al die jaren... En dan neem ik ook de kosten mee die niet gedekt zouden zijn.
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Stephan »

Wij hadden ook serieus naar deze verzekeringen gekeken, maar uiteindelijk hebben wij toch besloten om, net zoals Nancy, onze hond niet te verzekeren. Wij hebben nu een aparte rekening waarbij we elke maand het bedrag, wat een verzekering zou kosten, op storten. En ook al is onze Diesel nog jong, we hebben er nog niks af hoeven halen :mrgreen: (gelukkig).
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wij verzekeren de pup straks sowieso voor een jaar. Met Bob houden we de verzekering aan, wij zijn echt vaste klant bij de DA. Heeft elke keer weer wat nieuws en dat loopt op tot soms honderden euro's per maand. is toch fijn als je wat van dat geld terug krijgt.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Anreb86 »

Wij hebben de basis verzekering.
En we hebben er het eerste jaar flink gebruik van moeten maken!
Constant ziek, jeuk, uitslag, gekke bult en ons maar dieetvoer aan proberen te smeren.. Weer over op KVV (hier kon hij in het begin niet tegen veel diarre, meerdere soorten geprobeerd) en nu zijn we al ruim, op de castratie na, 4 maanden niet geweest! (ff afkloppen)
Het heeft ons een hoop kosten gescheeld. En de dierenarts was wel altijd zo vriendelijk om het consult op onderzoek te zetten zodat we dat wel vergoed kregen.
Wat ze keren maar 150 p/j uit aan consulten
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Wij hebben voor beide dames de Proteq comfort plus aanvullend. Bevalt ons heel goed! Declareren gaat snel en je hebt snel je geld terug. En wij hebben toevallig pech met beiden dames(de een ed en incongruentie en de ander huidproblemen/allergie), dus extra blij dat ze allebei verzekerd zijn. Is dat bedrag p.m. meerd dag waard :applaus:
Bavinka
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Bavinka »

Wij hebben wel de verzekering van Ohra afgesloten en heb op zich wel goede ervaringen gelezen. Ze vergoeden 80% en daarnaast geen extra Eigen risico wat Proteq wel weer heeft. Wij hebben het top pakket en betalen 23 euro wat ik prima vind. Vaccinatie etc betaal ik zelf aangezien de maandpremie niet in verhouding staat tot wat het kost.

De kleine bedragen wil ik best zelf betalen maar wil wel goed verzekerd zijn als het boven de 250 euro
ofzo gaat kosten. En ik vond belangrijk dat heupaandoeningen en de behandeling daarvan goed verzekerd is.
Labradorus
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Labradorus »

Hier ook goede ervaring met Ohra. Snelle afhandeling en goede communicatie. Alleen .... behandeling voor aandoeningen door parasieten e.d. worden niet vergoed. Kwamen we achter toen we Figo voor demodex (puppyschurft) moesten laten behandelen.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Bij Ohra wordt OCD niet vergoed en daar is altijd sprake bij HD en ED dus dat wordt ook niet vergoed. Een spaarpotje heeft geen zin als je HD of ED hebt want dat treedt al in het eerste jaar op. Dan is je potje nog niet voldoende gevuld. Dat zijn namelijk kostbare operaties en onderzoeken. Alleen Proteq vergoed deze kosten minus het eigen risico. Ik verzeker mijn honden altijd voor het eerste jaar bij Proteq. Nu heb ik de bewust met 100 euro eigen risico per 90 dagen genomen. Nooit problemen gehad met declaraties, altijd snel uitbetaald.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Mijn hond is al een tijd bij proteq verzekerd, nog voor ze deze nieuwe opzet hadden bedacht.
Vorig jaar heb ik, op basis van wat ik het vorige jaar kwijt was bij de da, berekend met welke verzekering ik het meest voordeling uit zou zijn. Gebaseerd op dat jaar, maakte het niet uit.

Het ligt er maar net aan wat er voor problemen komen, en hoelang die duren
Plaats reactie