Mikki begint aardig op leeftijd te raken. En het laatste half jaar begin ik echt een enorme achteruitgang op te merken.
Bijvoorbeeld dat ze sinds een paar maanden echt knetter doof is. Eerst dacht ik oost-indisch doof, maar ze reageert niet eens meer op de brokjespot dus ze is echt doof.

Ze heeft ook al een tijd last van artrose. Maar geen grote problemen. Ze begint ook steeds meer te slenteren. En afgelopen weekend (met de warmte) merkte ik dat ze echt niet meer wil zwemmen.
Ze loopt het water in, tot haar buik, maar verder gaat ze niet. Toen ik haar verder begeleidde, deed ze een paar slagen en wilde meteen weer terug, alsof ze echt moeite er mee had.
oja maar nu mijn vraag. Soms hijgt ze zo veel. Niet van de warmte, maar volgens mij van een ongemak. De dierenarts kan niets bijzonders vinden waardoor we het specifiek kunnen afleiden.
Een aantal mensen om mij heen vertellen me dan dat ze hun hond preventief pijnstillers geven.
Wat zijn hier de voor en tegens van?
Het voordeel kan ik me wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk bedoel ik toch meer de nadelen? Heeft dit niet een enorm effect op hun nieren of maag?
Ik hoor graag jullie gedachte
Groetjes