UPDATE Roxy's grote avontuur (8 weken)
-
Boris Amber Damey
- Grote hondenneus

Jammer dat je nooit zal weten of Bo (12-02-2008) en Roxy (30-09-2008) misschien wel zussen zijn!
Aan je fokker kan je het niet vragen, die fokt maar raak en kan jou echt niet vertellen wie nou ook alweer de moederhond is...
Aan je fokker kan je het niet vragen, die fokt maar raak en kan jou echt niet vertellen wie nou ook alweer de moederhond is...

De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
-
Jo-Ann
-
Aliki
Dit klinkt hard maar ik hoop dat de pup WEL wat gaat mankeren en misschien net als haar nestgenoot overlijdt. Waarom??? Als een goedkoop product niet werkt dan stappen de mensen wél over naar een wat duurdere product die wel werkt. Volgens mij gaat dat ook op in dit verhaal. Als haar eerste pup niet goed was dan vraag ik me af of deze tweede ook hier gekocht zou zijnmarron schreef:Soms sta ik ook met mijn mond vol tanden, en heb even geen woorden meer![]()
Mijn hart gaat uit naar de moeder van deze pupshet overleden puppeke, en de andere honden die daar zekers zullen zijn
![]()
Ik hoop dat je goed kunt slapen bij dat idee, van wat daar nog aan hondjes ligt, ik niet!
en sorry ik kan ook niet genieten van de foto's die je hier hebt geplaatst,niet met deze achterliggende gedachte![]()
Ik hoop wel dat deze pup gezond blijft, het arme ding kan er ok niks aan doen, dat hij uit de broodfok komt
(Voor de duidelijkheid; ik ben geen puppenhater ofzo)
-
rimanime
- Speurneus

Goed..........Ik denk dat de reacties duidelijk zijn en niets aan de verbeelding over laat. Ik voeg er dus wat dat betreft niets aan toe. Waar ik me echter over verbaas cq aan erger zijn de reacties: Bij aanschaf van de 1ste (broodfok)pup kan men het zich nog voorstellen
Nou ik niet !! Ik kan me niet voorstellen dat je de 1ste keer ook de mist kan ingaan en waarom niet? Toets bij google in "Labrador(pup) (één kleine handeling) en er wordt exact uitgelegd waar je wel en waar je niet op moet letten bij aanschaf. Ook worden er diverse sites uitgelicht. Gewoon jezelf goed laten voorlichten zoals je met zoveel dingen doet. Vergeet niet dat er heel maar dan ook heel veel mensen zijn die een 1ste hond aanschaffen. Als deze de broodfokkers zouden mijden, zou de fokkerswereld er heel anders uit zien. Dus steek je hand in eigen boezem.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik ben geshockeerd
Enerzijds vind ik de reacties erg heftiog...anderzijds kan ik het me voorstellen. Ik ben een tijdje nauw betrokken geweest bij een broodfokteefje welke ik zelfs in huis heb gehad. Het is schrijnend om te zien dat deze honden vaak zo beschadigd zijn dat normaal functioneren voor hen onmogelijk is. Deze teefjes zijn vaak zo getraumatiseerd dat ze alleen nog functioneren in een donkere stal. Dit is de enige plek waar ze dan nog enigszins ontspannen. Ze zijn letterlijk en figuurlijk doorgedraaid van alle nestjes en handelingen die ze hebben moeten ondergaan.
Anderzijds snap ik de verleiding van €500,- verschil in prijs. Laten we met zijn allen iedereen die het niet kan betalen ondersteunen door ze te helpen een hondje uit het asiel te halen. Deze onkostenvergoeding ligt vaak relatief laag en er zitten zat verschrikkelijk leuke labjes in het asiel (ook pups!).
Ik denk dat we met zijn allen moeten beseffen dat iemand de huid volschelden (hoe begrijpelijk ook als het de tweede maal gebeurt en de persoon in kwestie vertelt het nooit meer te zullen doen) geen nut heeft voor voorlichting. Bij deze persoon heeft het allicht geen nut, maar "nieuwe' leden lezen dit ook en denken "oeps, laat ik maar niet reageren". Laten we het forum behouden als een voorlichtend platform en zo anderen behoeden voor een grote fout. En ja, elk pupje is leuk en je pupje is niet minder leuk dan een ander pupje als het zonder stamboom bij een broodfokker vandaan komt. Dat ontkent ook helemaal niemand! Wat echter vaak niet gezien wordt is het leed achter de schermen, waarvan oa Coco het levende bewijs is, maar ook Belle, en vele anderen die misschien nooit aan het licht komen omdat die al sterven in de schuur. Er zijn zeer veel broodfokkers die hun eigen teven begraven om de wanpraktijken niet aan het licht te brengen. Deze honden hebben dus vele pups op de wereld gezet om vele mensen blij te maken met lieve leuke pups... waarvoor zij een hoge prijs moeten betalen. Daar wordt toch vaak niet aan gedacht helaas. Alleen als de pup iets blijkt te mankeren is er pas iemand die pissig is, gefrustreerd is of huilt. Niet omdat de teef die het pupje op wereldheeft gezet moet lijden, maar omdat het pijn doet in de portemonnee en de pup zo zielig is (wat ik ook niet ontken toruwens). We gaan zo vaak voorbij aan alles wat er gebeurt om zulke goedkope hondjes op de wereld te zetten!
Misschien is dit stof om over na te denken?
Enerzijds vind ik de reacties erg heftiog...anderzijds kan ik het me voorstellen. Ik ben een tijdje nauw betrokken geweest bij een broodfokteefje welke ik zelfs in huis heb gehad. Het is schrijnend om te zien dat deze honden vaak zo beschadigd zijn dat normaal functioneren voor hen onmogelijk is. Deze teefjes zijn vaak zo getraumatiseerd dat ze alleen nog functioneren in een donkere stal. Dit is de enige plek waar ze dan nog enigszins ontspannen. Ze zijn letterlijk en figuurlijk doorgedraaid van alle nestjes en handelingen die ze hebben moeten ondergaan.
Anderzijds snap ik de verleiding van €500,- verschil in prijs. Laten we met zijn allen iedereen die het niet kan betalen ondersteunen door ze te helpen een hondje uit het asiel te halen. Deze onkostenvergoeding ligt vaak relatief laag en er zitten zat verschrikkelijk leuke labjes in het asiel (ook pups!).
Ik denk dat we met zijn allen moeten beseffen dat iemand de huid volschelden (hoe begrijpelijk ook als het de tweede maal gebeurt en de persoon in kwestie vertelt het nooit meer te zullen doen) geen nut heeft voor voorlichting. Bij deze persoon heeft het allicht geen nut, maar "nieuwe' leden lezen dit ook en denken "oeps, laat ik maar niet reageren". Laten we het forum behouden als een voorlichtend platform en zo anderen behoeden voor een grote fout. En ja, elk pupje is leuk en je pupje is niet minder leuk dan een ander pupje als het zonder stamboom bij een broodfokker vandaan komt. Dat ontkent ook helemaal niemand! Wat echter vaak niet gezien wordt is het leed achter de schermen, waarvan oa Coco het levende bewijs is, maar ook Belle, en vele anderen die misschien nooit aan het licht komen omdat die al sterven in de schuur. Er zijn zeer veel broodfokkers die hun eigen teven begraven om de wanpraktijken niet aan het licht te brengen. Deze honden hebben dus vele pups op de wereld gezet om vele mensen blij te maken met lieve leuke pups... waarvoor zij een hoge prijs moeten betalen. Daar wordt toch vaak niet aan gedacht helaas. Alleen als de pup iets blijkt te mankeren is er pas iemand die pissig is, gefrustreerd is of huilt. Niet omdat de teef die het pupje op wereldheeft gezet moet lijden, maar omdat het pijn doet in de portemonnee en de pup zo zielig is (wat ik ook niet ontken toruwens). We gaan zo vaak voorbij aan alles wat er gebeurt om zulke goedkope hondjes op de wereld te zetten!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

Mooi verwoordLupos schreef:Ik ben geshockeerd![]()
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
-
Gerritte
- Erelid

Wij kunnen niet vaak genoeg waarschuwen en hadden zoiets misschien n.a.v. het verhaal Coco dat mensen beter gaan nadenken over de aanschaf van een pup...maar helaas sommige zullen dit dus nooit doen...
En even over het verhaal dat hier op het forum je alleen gewaardeerd wordt als je een stamboom pup hebt, is pure onzin. Wij blijven waarschuwen ook omdat er hier op het forum een aantal broodfokteven zitten, die een behoorlijk rotleven hebben gehad en die er ook nog eens behoorlijk stel aan toe zijn, zo gaan dus dit soort "fokkers" met hun teven om. Het interreseert ze geen barst hoe hun honden er aan toe zijn, als er maar geld binnenkomt!
En als je dan hoort dat zo'n "fokker" gewoon 3 teven in een donker hok heeft zitten en dan gewoon 1 reu erbij gooit zovan dan is er altijd wel eentje zwanger.... sorry maar dan moet er toch wel ergens eens een lampje gaan branden.
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
Bowie
- Speurneus

Veel duidelijker dan dit kan volgens mij niet.duo penotti schreef:Gefeliciteerd met je pup en gewoon niks van aantrekken hoor, dat de moederhond nog geen licht of gras gezien heeft, geen bos of water kent. Wat kan jou het schelen dat de moeder crepeert en ooit zal sterven zonder een leven te hebben gehad. Een pup bij een broodfokker halen zonder dat je het weet is dom maar een pup bij een broodfokker halen terwijl je het weet daar heb ik geen woorden voor.
Ik hoop dat ooit de boel daar wordt ontruimd en dat de moeders nog een leven krijgen. Ik heb er zelf eentje in huis sinds een paar weken, zo´n moederhond en ik kan zeggen het valt niet altijd mee. Ze is 6 a 8 jaar en heeft waarschijnlijk nooit wat anders gezien dan de vieze stal en moet nu nog alles leren. Ze heeft veel angsten en is lichamelijk heel zwak en snel ziek. Het zal allemaal wel goed komen met de nodige verzorging en geduld maar als de mensen zo´n stomme acties blijven doen als jou dan zal de broodfok helaas blijven bestaan.
Kijk maar hoe gelukkig Coco eruit zag nadat ze in beslag genomen was.
Het plezier straalt er vanaf![]()
Of hier schattig he Puk en Coco samen in de zetel, maar niet als je weet dat Coco daar zit omdat ze bang is, ze moet nog leren dat ze niet meer bang moet zijn en gelukkig heeft ze aan Puk een grote steun, ze zoekt Puk of mij ook steeds op als ze bang is. Iets wat de moeder van jou hond niet zal kunnen. Als die bang is of ziek wie moet haar dan troosten?
Gelukkig is Coco niet constant bang en kan ze ook lekker genieten van het leven. Vindt je het nu echt niet erg om te weten dat de moeder van jou hondje dat misschien nooit zal kunnen?
Ik hoop op zijn minst dat je erover gaat nadenken en dat je beseft dat je fout bent. De moeder van jouw hondje zit eenzaam in een vieze vuile stal, constant wordt ze gedekt en krijgt ze pups, ze voelt zich oud, ziek en rot en dat terwijl er een simpele oplossing is. Koop er geen pups en het houdt vanzelf op!
-
Christa1988
Vind dit echt heel goed verteld. Voordat wij bij Happy kwamen hadden we eerst een afspraak bij een fokker in Heemskerk. Bleek dus ook een broodfokker te zijnBowie schreef:Veel duidelijker dan dit kan volgens mij niet.duo penotti schreef:Gefeliciteerd met je pup en gewoon niks van aantrekken hoor, dat de moederhond nog geen licht of gras gezien heeft, geen bos of water kent. Wat kan jou het schelen dat de moeder crepeert en ooit zal sterven zonder een leven te hebben gehad. Een pup bij een broodfokker halen zonder dat je het weet is dom maar een pup bij een broodfokker halen terwijl je het weet daar heb ik geen woorden voor.
Ik hoop dat ooit de boel daar wordt ontruimd en dat de moeders nog een leven krijgen. Ik heb er zelf eentje in huis sinds een paar weken, zo´n moederhond en ik kan zeggen het valt niet altijd mee. Ze is 6 a 8 jaar en heeft waarschijnlijk nooit wat anders gezien dan de vieze stal en moet nu nog alles leren. Ze heeft veel angsten en is lichamelijk heel zwak en snel ziek. Het zal allemaal wel goed komen met de nodige verzorging en geduld maar als de mensen zo´n stomme acties blijven doen als jou dan zal de broodfok helaas blijven bestaan.
Kijk maar hoe gelukkig Coco eruit zag nadat ze in beslag genomen was.
Het plezier straalt er vanaf![]()
Of hier schattig he Puk en Coco samen in de zetel, maar niet als je weet dat Coco daar zit omdat ze bang is, ze moet nog leren dat ze niet meer bang moet zijn en gelukkig heeft ze aan Puk een grote steun, ze zoekt Puk of mij ook steeds op als ze bang is. Iets wat de moeder van jou hond niet zal kunnen. Als die bang is of ziek wie moet haar dan troosten?
Gelukkig is Coco niet constant bang en kan ze ook lekker genieten van het leven. Vindt je het nu echt niet erg om te weten dat de moeder van jou hondje dat misschien nooit zal kunnen?
Ik hoop op zijn minst dat je erover gaat nadenken en dat je beseft dat je fout bent. De moeder van jouw hondje zit eenzaam in een vieze vuile stal, constant wordt ze gedekt en krijgt ze pups, ze voelt zich oud, ziek en rot en dat terwijl er een simpele oplossing is. Koop er geen pups en het houdt vanzelf op!
-
Shiva
Lupos schreef:Ik ben geshockeerd![]()
Sinds ik hier lid ben, leer ik steeds meer en meer, en nu kan ik dan zeggen dat ik het oprecht met je eens ben. Mooi verwoord inderdaad, en ben ook blij met wat je zegt over nieuwe leden. Ik zie mijzelf ook wel als een nieuw lid, en twijfelde gedurende deze (plus de links in deze) topics of ik reageren zou of niet. Maar met zoveel woedende reacties zou ik het haast laten. Ik ben het helemaal eens met de meesten van die reacties en het is ook werkelijk heel erg dat de broodfok zo in stand word gehouden, het is écht heel erg ja.
Maar ergens vraag ik me ook af hoe hard het dan nodig is om iemand met zo'n lading woede te overvallen. Als slechts 1 bladzijde vol boze berichtjes had gestaan, had ze het net zoveel begrepen als nu. (En of ze het nu dus werkelijk begrijpt of niet, is mij een vraag, voor slechts haar alleen een antwoord...)
Onze pup heeft ook geen stamboom. Ik wist er van af dat je moet navragen naar gezondheidschecks, en stamboom. Nu kwamen wij in contact met een vrouw die met bepaalde wegen bekend was voor mijn vriend. Zij vonden het leuk eens een nestje te hebben, en hadden nu na even proberen (geloof ik) hun eerste nestje met hun eigen reu en teefje. Voor zover ik weet was het voor hen gewoon een heerlijke ervaring ook een nestje mee te maken van hun eigen honden. Ze hadden gezondheidschecks gehad, alles was goedgekeurd. We zagen beiden ouders, dezen zagen er heel gezond, vriendelijk en in mijn ogen goed uit. De pups waren ook sociaal, gezond uiterlijk, etc etc, maar ze hadden geen stamboom. Ik dacht op dat moment oke;
1) het is een gezin dat het leuk vind om eens een nestje te hebben
2) ze zijn dus gezond gekeurd
3) het is een bekende, dus die houd je niet voor de gek toch?
4) ze zien er stuk voor stuk goed uit
en wij dachten, hier gaan wij voor! We zijn nu ook helemaal gelukkig met Kaya, ze is een heerlijke pup Verliefd Maar sinds ik hier lid ben, lees ik steeds meer en meer over broodfok, stamboom dit en dat, nouja vanalles wat er dus ook in dit topic is langsgekomen. En ik word steeds "banger" en "banger". Ik schaam me zelfs, omdat het een bekende van de familie is, maar omdat ik haar niet ken ik haar nu begin te wantrouwen. Daar schaam ik me echt over maar met al die teksten wat er mis kan zijn met pups zonder stamboom, of mensen die een "gelegenheidsnestje" hebben, ga je toch denken... Embarassed Er staat soms in mijn tekst ook "geloof ik" of "voor zover ik weet" en het voelt heel naar om zulke woorden neer te zetten, maar ik kan er niets mooiers van maken dan die woordekeuzes... Ik heb spijt, ookal kan het best zijn dat ze werkelijk heel gezond zijn en alles goed en mooi is gegaan, maar waarom heeft ze dan geen stamboom?
Ik weet nog steeds nog lang niet zoveel, en kom elke dag weer meer te weten. Maar één ding heb ik wel geleerd; mocht er een tweede pup komen zal het er één worden mét stamboom, waarschijnlijk via een bij de NLV geregistreerde fokker. Alleen al om er zeker van te zijn dat we nooit ook maar 1 stapje meer zullen bijdragen aan de broodfok!! (al weet ik dus nogsteeds niet hoe ik het van onze eigen pup nu moet zien, broodfok of dus niet...)
p.s. sorry voor de off-topic, maar ik geloof dat de titel al beter veranderd had kunnen worden om iemand on-topic te kunnen laten houden
-
Kyra
- Speurneus

- Contacteer:
Ik ben Kyra en ben gediagnoseerd als een hond met ADHD heb een tijdje medicijnen geslikt om de rust bij mijzelf te kunnen vinden, nu
met veel begeleiding van GT + vrouwtje en baasje kan ik op een normale manier functioneren zonder medicijnen voor de onrust, wel krijg ik nog medicatie voor de onstekingen die ik altijd plots ergens in mijn lijfje krijg, autoimuunsysteemstoornis noemen ze dat!
Verder ben ik wel heel lief hoor, en doe ik altijd erg mijn best om een gelukkige hond te zijn ondanks mijn gekke gebreken!!
Ik was een verassing voor vrouwtje, en kom uit Langbroek..
Misschien.. Uh... Hoogstwaarschijnlijk is Roxy mijn zusje..
En hebben we allbei de zelfde ontzettend zielige mama.. Waar ik nog
veel aan denk en bij moet huilen als ik denk hoe ze daar nog ligt te baren en mij bedenk hoeveel broertjes en zusjes we wel niet zullen hebben. Roxy, zusje van mij.. Ik hoop dat jij het getroffen hebt en een normaal leven kan leiden... Ik kan dat helaas nog niet altijd...
Veel liefs, Kyra de hond van Sanne en Jan willem...
met veel begeleiding van GT + vrouwtje en baasje kan ik op een normale manier functioneren zonder medicijnen voor de onrust, wel krijg ik nog medicatie voor de onstekingen die ik altijd plots ergens in mijn lijfje krijg, autoimuunsysteemstoornis noemen ze dat!
Verder ben ik wel heel lief hoor, en doe ik altijd erg mijn best om een gelukkige hond te zijn ondanks mijn gekke gebreken!!
Ik was een verassing voor vrouwtje, en kom uit Langbroek..
Misschien.. Uh... Hoogstwaarschijnlijk is Roxy mijn zusje..
En hebben we allbei de zelfde ontzettend zielige mama.. Waar ik nog
veel aan denk en bij moet huilen als ik denk hoe ze daar nog ligt te baren en mij bedenk hoeveel broertjes en zusjes we wel niet zullen hebben. Roxy, zusje van mij.. Ik hoop dat jij het getroffen hebt en een normaal leven kan leiden... Ik kan dat helaas nog niet altijd...
Veel liefs, Kyra de hond van Sanne en Jan willem...

-
Jitske-Esther
ik begrijp de reacties, maar de manier waarop ze overgebracht worden ... neen, daar kan ik me niet in vinden ...
ik dacht dat labjes-mensen vredelievende mensen waren
begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartverscheurend dat gewaarschuwde mensen de broodfok in stand houden, maar woede en haat lost niets op ...
mensen luisteren vaak veel beter als het op een rustige, zachte manier met veel liefde uitgelegd wordt ...
ik dacht dat labjes-mensen vredelievende mensen waren
begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartverscheurend dat gewaarschuwde mensen de broodfok in stand houden, maar woede en haat lost niets op ...
mensen luisteren vaak veel beter als het op een rustige, zachte manier met veel liefde uitgelegd wordt ...
-
Esmeralda
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat de mensen zo reageren omdat het gewoon nog zo vaak voorkomt op het forum.
Mensen die dondersgoed weten hoe en wat, maar er gewoon schijt aan hebben uit egoïsme.
Ik vind het wel een beetje begrijpelijk dat er zo gereageerd wordt op dit topic.
Zeker na aanleiding van die andere topics!
Mensen die dondersgoed weten hoe en wat, maar er gewoon schijt aan hebben uit egoïsme.
Ik vind het wel een beetje begrijpelijk dat er zo gereageerd wordt op dit topic.
Zeker na aanleiding van die andere topics!
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna