Jade morgen voor het eerst naar puppyjachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Hoi Natascha, wat een scheetje zeg en zo stoer naast papa.
Ik wens jullie heel veel geluk met hem en dat hij net zoveel mag bereiken als Nevis
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Scruffy & Nevis

Ongelezen bericht door Scruffy & Nevis »

Wat heerlijk, dat het zo goed gaat!
Genieten weer hoor, zo'n pup!

Heeft Rinus meer trainingsgroepen?
Ik wil met Teun (10mnd) ook jacht gaan doen, maar weet geen leuke trainingsgroep.
Dongen is een uurtje rijden, dus lijkt me wel wat.
Als je nog andere mogelijkheden weet, laat het me dan weten?

Succes met die kleine en ik hoop, dat hij zijn vader voorbij streeft!
Wat een heerlijke verslaving is het toch
Knuffels voor beide kanjers!
Als ik het goed heb begint er binnenkort (7 of 14 feb.) een jonge honden jachtcursus bij Rinus en volgens mij is dat dan op zaterdagochtend....Je moet Rinus maar even bellen of dat is wat je bedoelt en of er nog plaats is.

Het is idd een leuke verslaving ja !! Het is leuk om met zo'n klein manneke weer helemaal opnieuw te beginnen !! Maar toch ook wel fijn om dan weer met z'n papa op stap te gaan.... !! 8) Hahaha.

Als het goed is heeft Nevis gisteren weer een aantal van die kleine monstertjes "gemaakt" met Autumn, ben benieuwd of dit ook van die kleine duiveltjes gaan worden !! :twisted:

Groetjes Natascha, Nevis :zwartpootje: & Shendor :zwartpootje:
Scruffy & Nevis

Hai Sylvia,
Hoe gaat het met Jade op de puppyjachttraining ?? :braaf:
Heeft ze het nog steeds naar haar zin ?? :D

Groetjes Natascha, (papa) Nevis :zwartpootje: & (broertje) Shendor :zwartpootje:
Scruffy & Nevis

Hai Sylvia,

Ik zou nog even laten weten hoe het op de show in Hoogstraten is gegaan;

Shendor is Beste labrador-baby geworden en kreeg de plaatsing;
1 Veel Belovend !!

:feest1:
Wij zijn heel erg trots !! :verliefd1:

marsieyenna

Ongelezen bericht door marsieyenna »

Ik train met Saya ( 11 maanden ) op zaterdagmiddag ook bij Rinus Biemans , in de groep van Mart.
Het is een leuke groep en ze doet het erg leuk.
Misschien is dat voor jou ook wel wat Ineke ( we zijn nu met zijn zessen),want er zijn net 2 combinaties naar een andere groep gegaan.
Lijkt me leuk !

groetjes, Marijke
Sylvia

Ongelezen bericht door Sylvia »

Hoi Natascha,

Wat heeft Jade toch een knappe broer in alle opzichten he! Echt heel goed gedaan.

Met Jade gaat alles ook goed. Het is een schat van een pup met veel aandacht voor mij. Het is echt een voorbeeldhondje op de cursus, bijna een beetje eng. We hebben vorige week met konijn geapporteerd dat deed ze erg goed. Zonder verpakken of schudden gelijk bij me brengen. We zijn zo blij met haar.

Geef Shendor en Nevis maar een knuffel van Jade.

Groetjes Sylvia
Scruffy & Nevis

Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat !!
Knap dat ze alles al gelijk bij je komt brengen hoor :applaus:, ze zijn natuurlijk nog maar net 4 maandjes. :orange10:

Het ligt in de planning om over een paar maandjes (als de pups ongeveer 6 a 7 maanden zijn en het wat beter weer is :koud: ) een puppyreunie te houden; lijkt me leuk om te zien hoe ze het allemaal doen en hoe ze juist wel of juist niet op elkaar lijken. :feest2:
Sylvia

Dat lijkt me een goed idee :klasse: . Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de broertjes en zusjes van Jade gaat. Bij jou blijf ik een beetje op de hoogte maar ze heeft natuurlijk nog 6 andere broers en zussen.

Ik ben net even met Jade naar de dierenarts geweest ze heeft een ontstoken oog. We hebben zalf gekregen en als het goed is is het over een paar dagen over. Ik heb ook maar gelijk even gevraagd hoe ze loopt. ik ben namelijk allergisch voor manke hondjes Laica heeft toen ze klein was groeipijnen gehad en nu artrose. Maar volgens de dierenarts loopt ze prima! Het was nog een echte pup in haar bewegingen. Hoe zwaar is Shendor nu? Jade is 12.7 kg (net bij de dierenaarts gewogen).

Voor de rest zijn we nog helemaal gelukkig met haar!

Ik ben in ieder geval een echte voorstander van een reunie!! Lijkt me hartstikke leuk :applaus: :applaus:
Scruffy & Nevis

Met de andere broertjes en zusjes gaat het ook allemaal goed gelukkig !! :orange4:
Het groene reutje (heet nu Thijs) heeft alleen nog steeds last van wagenziekte :kots:
Iedereen is heel blij met de pups en ze werken allemaal lekker; ik denk dat wij de stoutste hebben :twisted: ,maar dat was ook de bedoeling !! Haha.
Overal waar ik met Shendor kom vragen ze of Nevis gekrompen is.... :applaus: ..ik vind dit wel een compliment, want het is inderdaad precies een klein kopietje van zijn papa !!
Ik heb Shendor toevallig gisteren nog gewogen op de puppycursus en hij wordt al een echt manneke; 16,5 kg !!

Wat betreft de puppy-reunie zat ik te denken aan de verjaardag van papa-Nevis; :zwartpootje: :feest1: zaterdag 16 mei ::orange10:
De reunie wordt dan gehouden rondom Woensdrecht en we zullen dan een aantal kleine (jacht)proefjes uitzetten en vooral veel genieten van de pups, Mama Melody :zwartpootje: en Papa Nevis :zwartpootje: . Jullie krijgen hier allemaal nog bericht over.

Groetjes en een dikke knuffel voor Jade :braaf: van Nevis :zwartpootje: & Shendor :zwartpootje:
Sylvia

Leuk om te horen dat het met alle broers en zussen goed gaat :D ! Ik hoop dat de wagenziekte van Thijs snel over gaat.

En ik geloof nooit dat jij de stoutste hondje hebt die doet het vast ook heel erg goed! En het lijkt me inderdaad leuk om te zien dat Shendor een kopie is van zijn vader. Heeft Shendor dezelfde streken als zijn vader? Dat lijkt me leuk als je dat kan vergelijken

Ik hoop dat ik 16 mei weer terug ben van vakantie ik heb namelijk die week ervoor vrij en ga met een vriendin een weekje weg. We hadden al wel een leuk reisje gezien en dan zouden we de 16e wel terug zijn maar ik moet dus een slag om de arm houden. Ik zou er graag bij willen zijn.

Ik heb vanmiddag even met Jade geoefend met een eend. Dat ging echt goed vorige week wist ze nog niet zo goed wat ze ermee moest maar dat was ook tijdens de puppycursus. Dus heb ik niet heel rustig kunnen oefenen, nu even samen en dan doet het wonderen.

Ze ligt nu heerlijk te slapen in haar bench.

Geef Nevis en Shendor maar een dikke knuffel terug van Jade :kus:
Scruffy & Nevis

Hey Sylvia,

De puppy-reunie :feest2: wordt waarschijnlijk toch op een andere datum gehouden;ik ben namelijk net gevraagd om op die datum (16/5) een onderlinge teamwedstrijd te keuren en ik kan helaas niet op 2 plaatsen tegelijk zijn 8)
Ik zal morgen met Cora eens brainstormen voor een datum die ons beide goed uitkomt, want nu alle wedstrijden weer gaan beginnen zijn de weekenden al ver vol gepland :D.
Het zal wel in mei of juni worden, want dan zijn ze tenminste nog een beetje klein.... (euh, shendor weegt trouwens al bijna 19 kg !!)

A.s Zondag gaan we trainen :wandelen: met Shendor's zusje Yoni (teefje roze); ben benieuwd of ze veel op elkaar lijken :twisted:
Heb jij ook nog een recente foto van Jade ? Heb er wel eentje van Jade en Laica samen, maar daar was ze nog heel klein.

Groetjes Natascha, Papa Nevis :zwartpootje: en Broertje Shendor :zwartpootje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sylvia

Hey Natascha,

Wat een pracht beest is Shendor en hij heeft veel weg hoor van Jade ze is alleen fijner gebouwd maar de manier van zitten is precies hetzelfde. Ik heb wat foto's toegevoegd ze zijn van net.( Jade is ruim 14kg) Het is niet de beste kwaliteit Ik zal mijn schoonmoeder weer een keer vragen die maakt altijd zulke mooie foto's. Die zal ik je dan sturen.

Wat leuk dat je met Yoni gaat trainen. En ja ik ben ook benieuwd hoe ze eruit ziet. In welke omgeving trainen jullie meestal. Ik wil namelijk wel een keer komen kijken als dat mag natuurlijk.

Ik hoop dat de reunie niet op 9 mei valt want dan ben ik op vakantie de 16e ben ik wel weer terug voor de rest heb ik geen voorkeur

Groetjes Sylvia en een poot van Laica en Jade

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sylvia

Ik zie dat de foto's het niet doen klik even op album daar staan ze ook in.
Sylvia

Hoe was het vandaag met Yoni?
Scruffy & Nevis

Vandaag lekker getraind met de 2 kleine ukkies :D (zie foto's)
Het is dan leuk om te zien waar ze in verschillen en wat ze hetzelfde doen en het leek of ze elkaar écht nog kenden. :feest2:
Yoni is een stuk braver :engel: dan haar broertje Shendor :twisted:, maar het werken zit er zeker in !!

We hebben een beetje steadyness en de C/B-onderdeeltjes getraint (op puppy-niveau en afstand natuurlijk), een klein sleepje gelopen, korte lijntjes gelopen en een dubbel verloren zoekje gedaan.
Echt geweldig om te zien hoe dit er al van nature inzit, want Yoni deed veel van deze dingetjes vandaag voor het eerst, maar ze had alles zo door !! :applaus:
Aan het begin vd ochtend liet ze haar dummy'tje steeds een paar keer vallen en bij het laatste apport gaf ze het zelfs netjes zittend af; wij en haar baasje helemaal trots natuurlijk :verliefd1: !!

Daarna hebben ze samen lekker bij het water gespeelt en vielen daarna als een blok in slaap !! :moe:

Leuke foto's van Jade zeg; je kunt echt zien aan de lange oren van zowel Shendor, Jade als Yoni dat ze familie zijn !! Papa Nevis had vroeger precies dezelfde lange oren !! :banaan:

Volgende week zondag (29/3) gaan wij nog een keertje met Yoni trainen; dan in de buurt van Chaam. Ik weet niet of dat voor jou heel erg lang rijden is, maar als je tijd en zin hebt zou je eventueel met ons mee kunnen gaan :feest2: Laat maar weten....

Afbeelding
Shendor (links) en Yoni (rechts)

Afbeelding
Yoni

Afbeelding
Shendor en Papa Nevis
Plaats reactie