Naomie schreef:Ik wil geen op of aan merkingen maken tov de fokker. Echter staat overal in alle regels omschreven dat in nederland honden niet voor hun 7e week weg mogen bij de moeder hond vandaan. Zo te zien gaat dit wel bij jullie plaatsvinden. Dit lijkt mij voor de ontwikkeling van het hondje geen goed idee.
Mijn oog viel hier toevallig op omdat jouw lieverd 1 dag is geboren voor ons nestje....
Dat klopt inderdaad,hij gaat 2 dagen eerder weg dan 7 weken.
De moederhond is 2weken na de bevalling overleden aan een buikvliesontsteking,daar kan niemand iets aan doen.
Moeder is dus niet meer aanwezig.
Het is gewoon een fokker die fokt volgens de regels en voorschriften van de NLV,hij weet dus echt wel wat hij doet.
Denk dus niet dat die 2 dagen een ramp zijn.
De 7weken zijn op maandag om,ik zelf vind het beter voor de hond als hij de zaterdag en zondag rustig bij ons kan wennen.
Op zaterdag en zondag is mijn man thuis,doordeweeks niet altijd.(zo weet hij tenminste van begin af aan wie die man met die zware stem is)
Van maandag t/m vrijdag ben je toch gehaaster,kids 's morgens verzorgen en naar school brengen enz.
Ik heb er zelf helemaal geen bezwaren tegen dat hij 2 dagen eerder komt,als moeder nog geleefd had was het anders gegaan waarschijnlijk.
Snap je opmerking,maar ik denk niet dat die 2 dagen in ons geval verschil maken.
Jij mag jouw pupje dus dinsdag ophalen?reutje of teefje?kleur?
Grtz Ansj