Ik heb zondag mijn eerste workingtest en mijn vraag aan jullie hoe gaat zo dag een beetje in zijn werk
zeggen ze ook wat je hond moet doen bij de proef
Ik heb vorige week geholpen op de WT in Anzegem (België).
Inschrijven aan secretariaat.
Nummer mee krijgen + catalogus.
dan klein woordje van de voorzitter of organisator.
en kijken in je boek op welke proef je moet beginnen.
de keurmeester legt uit wat er gedaan moet worden zoiets als:
verder op liggen 3 dummies, ik wil er 1 van hebben, tegelijk valt er een schot en een dummie wordt gegooid, die moet later opgehaald worden.
En zo doe je 2 "testen/proeven" per locatie (vaak 5 locaties)
Ik heb zondag ook een workingtest.
Bij aankomst je eerst melden je krijgt dan je nr (veiligheidsspeld meenemen om heb vast temaken.
Je krijgt dan een boekje met de proeven met volgorde van lopen.Bij elke proef legt de keurmeester uit wat er van jouw en je hond verwacht word.
Je mag meerder keren roepen fluiten of corigeren maar dan krijg je wel aftrek.Je moet over de hele dag 60 punten en dan heb je een cretificaat.
timo jr schreef:Ik heb zondag ook een workingtest.
Bij aankomst je eerst melden je krijgt dan je nr (veiligheidsspeld meenemen om heb vast temaken.
Je krijgt dan een boekje met de proeven met volgorde van lopen.Bij elke proef legt de keurmeester uit wat er van jouw en je hond verwacht word.
Je mag meerder keren roepen fluiten of corigeren maar dan krijg je wel aftrek.Je moet over de hele dag 60 punten en dan heb je een cretificaat.
ik heb net in het boekje gekeken we zaten in de zelfde groep.Ik was nr 6 met Timo.Wonderlijk had ik mijn certificaat want de laatste proef probeerd hij tot 5x toe de lokeenden mee tenemen .Maar we hadden toch nog 63 pnt .En jij?
timo jr schreef:ik heb net in het boekje gekeken we zaten in de zelfde groep.Ik was nr 6 met Timo.Wonderlijk had ik mijn certificaat want de laatste proef probeerd hij tot 5x toe de lokeenden mee tenemen .Maar we hadden toch nog 63 pnt .En jij?
ik was nummer 8 en had 86 punten ik vond de proeven best moeilijk die bij de laatse proef stond hij tegen die lokeend aan te duwen.heb hem toen een zoek apport gegeven en tijdens het terug zwemmen werd er een meter voor zijn neus een dummy gegooit 2x keihard nee geroepen en gelijk maar ingevloten voor de zekerheid.hij kreeg daar 15 punten voor.
het leek wel B vond ik 7 mensen hadden maar een certivicaat gehaald?
maarja we zijn ervaring rijker ondanks dat ik tweede ben heb ik er nog steeds geen goed gevoel over.ik vond dat enkele proeven zo stonden opgesteld dat je bijna moest dirigeren.storm kan dat nog niet zo heel goed heb het dus ook niet gebruikt.maar na mij beter weten in heb je dat pas nodig bij B