vakantie zweden en noorwegen

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Karen J.K.

Re: vakantie zweden en noorwegen

Ongelezen bericht door Karen J.K. »

Hey! Ik woon in Zweden! Net over de brug tussen Denemarken en Zweden. En ze zijn hier erg streng met het honden paspoort. Als je hond geen paspoort heeft, kom je de grens niet over. Zeggen ze.. want er is geen echte controle. Als je van Denemarken naar Zweden over de brug gaat, moet je tol betalen. Dus daar is een soort controle, maar je hoeft er niet je paspoort te laten zien.
Als je een hondenpaspoort hebt, is het geen probleem om naar Zweden te komen.

Tip: in Malmö is er een groot hondengrasveld met een stukje strand en zee speciaal voor de honden. Het heet 'Ribban'. Ik kom daar elke dag met mijn hond omdat ze daar zo leuk met de andere honden kan spelen en lekker in het water kan zwemmen.

Fijne vakantie!
Spike schreef:Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om met de zomervakantie van 2009 vier weken naar Zweden en Noorwegen te gaan. En natuurlijk gaat onze Spike met ons mee. We gaan met de caravan en willen over de brug naar Zweden.
Wie van jullie heeft ervaring met bv. entingen, controles daarop , tips etc?
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: vakantie zweden en noorwegen

Ongelezen bericht door Ollie »

[quote="Karen J.K."]Hey! Ik woon in Zweden! Net over de brug tussen Denemarken en Zweden. En ze zijn hier erg streng met het honden paspoort. Als je hond geen paspoort heeft, kom je de grens niet over. Zeggen ze.. want er is geen echte controle. Als je van Denemarken naar Zweden over de brug gaat, moet je tol betalen. Dus daar is een soort controle, maar je hoeft er niet je paspoort te laten zien.
Als je een hondenpaspoort hebt, is het geen probleem om naar Zweden te komen.

Tip: in Malmö is er een groot hondengrasveld met een stukje strand en zee speciaal voor de honden. Het heet 'Ribban'. Ik kom daar elke dag met mijn hond omdat ze daar zo leuk met de andere honden kan spelen en lekker in het water kan zwemmen.

Fijne vakantie!

Dat is idd leuk :klasse:
Wij waren afgelopen zomer in Zweden en hebben toen overnacht in Malmo en daar heerlijk even met Ollie gewandeld!

[quote="Spike"]
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Spike

bedankt!

Ongelezen bericht door Spike »

Hey, bedankt voor de tip voor wat betreft "Ribban". We zullen er zeker naar gaan kijken want we gaan met de caravan en dan is een rustplaats op die hoogte zeker op zijn plaats. Weet je ook of je daar in de buurt met de caravan kunt overnachten?
Inmiddels hebben wij alles voor elkaar voor Spike. Hij heeft keurig een paspoort en heeft inmiddels ook zijn entingen gehad, bloedonderzoek en heeft genoeg antilichamen tegen rabiës. Dit is keurig aangetekend in zijn paspoort. Hij moet alleen nog tien dagen voor vertrek een ontwormingskuur hebben bij de DA. Dus het zou allemaal goed moeten komen! We hebben geen zin aan gedonder bij de grens dus hebben keurig alle regels gevolgd. Wel vind ik het enorm gedoe hoor. Maar ja je moet er wat voor over hebben als je je maatje mee wilt nemen nietwaar. Nog drie weken en dan gaan we! Joepie!
joep

Ongelezen bericht door joep »

idd wat grappig zeg ook wij hebben daar vorig jaar super gewandeld :D .

schiet lekker op voor jullie denk ik spike?
nog 1 week wachten?
super hoor lekker genieten het is toppie daar!
Plaats reactie