Hij luisterde even naar zijn hartje, zijn hartje was nog helemaal in orde, helemaal niks mis mee. Alleen zijn longen wel (wisten we niet).
De dierenarts vond het heel verbazingwekkend dat Buddy, ondanks zijn gewrichtsproblemen altijd weer bovenop wist te komen. Dat kwam omdat hij heel veel liefde kreeg zei hij. Hij kon meteen zien dat Buddy en ik een speciale band hadden met elkaar.
Hij adviseerde ons om niet te lang te wachten om hem te laten gaan. We besloten dat het vanmiddag moest gebeuren. Tussen half 3 en 3 uur zou hij er weer zijn.
Om half 3 zaten we te wachten, om kwart voor 3, 3 uur. Geen dierenarts. Ik werd gek van de zenuwen die ik al de hele dag had. om 15.05 kwam de wagen van de crematorium aan bij ons, afspraak was kwart over 3 / half 4.
Hij kwam achter een half uur a 3 kwartier wel weer terug.
om 15.10u kwam de dierenarts. Hij heeft alles zo goed gedaan.
Budje liep rond, de dierenarts kwam met de narcose (dubbele dosering). Hij kreeg die in zijn nek. Na die spuit heb ik Buddy met lekkere koekjes in de mand gelokt. Toen hij begon te liggen hapte hij de koekjes uit mijn handen. Het was hap-slik-weg. Typisch budje

Daarna werd Buddy moe. Ik hield zijn hoofd vast, keek hem aan, gaf hem knuffels en kusjes. Hij zakte verder met zijn hoofd op mijn armen. Toen was hij gaan slapen, werd weer even 1 seconden wakker en daarna was hij helemaal in de diepe slaap.
De dierenarts luisterde naar zijn hartje, zijn hartje was toen al ver heen. (buddy heeft nooit goed tegen narcose gekund). Daarna kwam de laatste spuitje.
Het ging zooo zoooo zooo vredig, zo rustig. Omdat het zo rustig ging had ik er ook beter vrede mee. Heel veel verdriet, maar tegelijkertijd ook weer "opgelucht" wetende dat hij geen pijn meer heeft en nu gelukkig is.
Buddy is om 15.25 uur overleden.
Hij is 14 jaar, 8 maanden en 7 dagen oud geworden.
Morgen gaan we naar het crematorium, omdat ik erbij wil zijn als hij gecremeerd wordt. Ik wil met mijn eigen ogen zien dat alles zo goed mogelijk gaat.
Buddy, bedankt voor de mooie jaren!! Ik zal je nooit meer vergeten!! Je zit nu voor altijd in mijn hart. Het is zo stil hier zonder jou... Je was totdat je de laatste adem uitblies heel erg aanwezig.
Dag lieve Buddy, dag liefste schat van mij!! Ik ben heel erg trots op jou! Jij was een sterke hond. Je hebt geen pijn meer, je bent nu gelukkig. In mijn hart blijven wij 2 de beste maatjes, dat zal nooit veranderen!! Ik hou van jou!!
hier onder een van de laatste foto's van ons 2. Gisteravond is die nog gemaakt (mijn banner ook).

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de liefdevolle reacties!!!!