dit doet maupie als ze mee uit magJamiedepemie schreef:*jumpen* achteruit als ik met zijn eten aankom
de grappigste gewoonte van jullie hond?
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Terra5
- Speurneus

Terra is dol op sokken en zij mag 's avonds mijn sokken ook uittrekken, dan mag ze die ook voor de nacht houden.. Maar nu wil het wel eens gebeuren dat hier mensen op visite zijn en dat Terra dan ineens besluit dat die mensen ook best hun sokken in mogen leveren
Dan wil ze dus heeeel voorzichtig hun sokken uittrekken
Gelukkig is dat in de loop der jaren wel minder geworden en kan je nu meestal rustig je sokken aanhouden hier 
Als ik met Terra bijvoorbeeld mijn broer op ga halen van het station, dan wordt mijn broer dan al heeel blij begroet. Maar als we dan thuiskomen, dan moet ze eerst echt een speeltje in haar bek pakken en moet de begroeting weer over
Een begroeting zonder iets in haar bek telt blijkbaar niet mee 
Danouk heeft ook de neiging om als ze buiten eten krijgt dan echt mega hoog in de lucht te springen, met 4 poten tegelijk en als het even kan ook achteruit ja
Ze krijgt haar eten pas als ze netjes zit, maar toch moet er dan eerst zo gesprongen worden 
Verder moet ik wel zorgen dat de vuile was in de badkamer is opgeruimd voor Danouk, want ze heeft nog wel eens de neiging om dan ook sokken of onderbroeken uit de badkamer te pakken. En dan uiteraard er zo hard mogelijk mee naar je mand rennen, want dan ziet het vrouwtje je misschien niet
Dat valt ook niet op hoor, zo'n pup die langs komt denderen 
Als Danouk uit de bench komt, dan laat ze zich echt weer op de grond vallen en dan heerlijk op haar rug, zodat we dan even kunnen knuffelen
Vervolgens loopt ze naar Terra en likt Terra helemaal bij haar bek.. Niet heel grappig misschien, maar ik vind dat zooooo lief 
Als ik met Terra bijvoorbeeld mijn broer op ga halen van het station, dan wordt mijn broer dan al heeel blij begroet. Maar als we dan thuiskomen, dan moet ze eerst echt een speeltje in haar bek pakken en moet de begroeting weer over
Danouk heeft ook de neiging om als ze buiten eten krijgt dan echt mega hoog in de lucht te springen, met 4 poten tegelijk en als het even kan ook achteruit ja
Verder moet ik wel zorgen dat de vuile was in de badkamer is opgeruimd voor Danouk, want ze heeft nog wel eens de neiging om dan ook sokken of onderbroeken uit de badkamer te pakken. En dan uiteraard er zo hard mogelijk mee naar je mand rennen, want dan ziet het vrouwtje je misschien niet
Als Danouk uit de bench komt, dan laat ze zich echt weer op de grond vallen en dan heerlijk op haar rug, zodat we dan even kunnen knuffelen
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
renate
- Speurneus

- kim
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
laika
- Speurneus

-
esther-sarah
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Als ik met Sarah op straat loop heeft ze vaak zo'n bui...ze gaat dan naast me 'huppelen' en pakt mijn hand vast en knabbelt aan mijn hand met haar voortandjes, alsof ze zeggen wil: "wat is het gezellig he?". 
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."
Gandhi
Gandhi
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Tanja
- Hele grote hondenneus

Banjer heeft er ook een paar:
* als ik thuis kom en de auto op de oprit zet, staat hij al bij het raam te wachten, met zijn koppie op de vensterbank
. Daarna sprint hij naar de voordeur om me dolenthousiast te begroeten
* als we zitten te eten, en hij vindt dat hij ook wel iets verdiend heeft, duwt hij eerst met zijn neus onder je arm. Als je dan niet reageert (en we hebben hem nog niet naar zijn kussen gestuurd), dan begint hij heel zachtjes in je onderarm te bijten ...
* als we op de bank zitten, springt hij aan de achterkant tegen de bank, legt zijn poten op je schouders en begint aan je oor te sabbelen ...
Heerlijk toch, zo'n hond

* als ik thuis kom en de auto op de oprit zet, staat hij al bij het raam te wachten, met zijn koppie op de vensterbank
* als we zitten te eten, en hij vindt dat hij ook wel iets verdiend heeft, duwt hij eerst met zijn neus onder je arm. Als je dan niet reageert (en we hebben hem nog niet naar zijn kussen gestuurd), dan begint hij heel zachtjes in je onderarm te bijten ...
* als we op de bank zitten, springt hij aan de achterkant tegen de bank, legt zijn poten op je schouders en begint aan je oor te sabbelen ...
Heerlijk toch, zo'n hond
Groetjes, Tanja
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
-
kelly02
Vond die wel heel grappigTerra5 schreef:Terra is dol op sokken en zij mag 's avonds mijn sokken ook uittrekken, dan mag ze die ook voor de nacht houden.. Maar nu wil het wel eens gebeuren dat hier mensen op visite zijn en dat Terra dan ineens besluit dat die mensen ook best hun sokken in mogen leverenDan wil ze dus heeeel voorzichtig hun sokken uittrekken
Gelukkig is dat in de loop der jaren wel minder geworden en kan je nu meestal rustig je sokken aanhouden hier
Duncan kan hele vreemde bokkensprongen maken als hij heel blij is, dan gaan er 4 poten tegelijk de lucht in. En als we een keer bij iemand op visite gaan die ook een hond weet al gauw de etensbak te vinden en alle volgende keren dat we daarheen gaan word er eerst naar de etensbak gerent en pas als hij zeker is dat die leeg is, of leeggemaakt is
-
Anjess
Wat ik zelf erg grappig vind aan onze Sjammai is dat ik uren met haar kan "tennissen".
Ik zit dan op de grond en Sjammai ligt dan voor me en dan rollen we de bal naar elkaar toe,Sjammai doet dat met haar neus.
Ze kan dit echt uren volhouden (ik raak het meestal wat sneller beu).Dus als ik 's avonds op de bank zit en ze komt met een balletje aan dan is het weer speeltijd!We genieten hier echt allebei van
Ik zit dan op de grond en Sjammai ligt dan voor me en dan rollen we de bal naar elkaar toe,Sjammai doet dat met haar neus.
Ze kan dit echt uren volhouden (ik raak het meestal wat sneller beu).Dus als ik 's avonds op de bank zit en ze komt met een balletje aan dan is het weer speeltijd!We genieten hier echt allebei van
-
kvankleef
- Grote hondenneus

Els schreef:Altijd een knuffel in zn bek pakken als ik ook maar even naar hem kijk.![]()
Hier nog zo'n knuffelgek!
Altijd als wij maar even naar hem kijken of als er bezoek komt, moet er altijd iets gepakt worden! Het liefst zijn knuffel of anders zijn kippie!
Als ik ook zeg "Pak je kippie", komt hij er echt mee aanlopen!
Zo schattig!
-
Boukje
Sara vind ik grappig als ze hele mompelende gesprekken voert met mijn vader. Zodra ze hem ziet begint ze gekke blije geluidjes te maken. Ik lig dan altijd in een deuk
Ook moet ik altijd lachen als ze om de hoek van mijn douche komt met haar koppie om te vragen of ze wat mag drinken. Dan maak ik een kommetje van mijn handen, vang het water erin op en laat haar eruit drinken. Blijkbaar vind ze warm water erg lekker.
En ze kan zo grappig naar de grond duiken met haar voorpoten plat op de grond als ik met mijn voet een balletje aanraak. Ze kwispelt haar staart er dan zowat af, wachtend tot ik hem schop
Ook moet ik altijd lachen als ze om de hoek van mijn douche komt met haar koppie om te vragen of ze wat mag drinken. Dan maak ik een kommetje van mijn handen, vang het water erin op en laat haar eruit drinken. Blijkbaar vind ze warm water erg lekker.
En ze kan zo grappig naar de grond duiken met haar voorpoten plat op de grond als ik met mijn voet een balletje aanraak. Ze kwispelt haar staart er dan zowat af, wachtend tot ik hem schop
-
molletje
- Hele grote hondenneus

Vesta: kwispelt zich nog eens een hernia, hij kwispelt zó hard dat zijn achterpoten soms los van de grond komen
. En verder komt hij zich tijdens het wandelen geregeld even melden door zijn neus in mijn knieholte te duwen, zooooo schattig
Koda: knabbelt met zijn voortandjes heel zachtjes aan mijn voeten en aan mijn (vinger)nagels. En dan kijkt hij helemaal hemels omhoog, zo van "goed doe ik dat hè vrouwtje?". Het kriebelt vaak onwijs, maar ik zit me dan echt te verbijten om niet te bewegen, ik vind het zo lief
Koda: knabbelt met zijn voortandjes heel zachtjes aan mijn voeten en aan mijn (vinger)nagels. En dan kijkt hij helemaal hemels omhoog, zo van "goed doe ik dat hè vrouwtje?". Het kriebelt vaak onwijs, maar ik zit me dan echt te verbijten om niet te bewegen, ik vind het zo lief
-
marit
guus springt ook naar achter als hij eten krijgt, en hij pakt s'morgens ook altijd iets in zijn bek om me te begroeten!
maar wat pas echt vreemd is is dat hij graag op zijn rug helemaal gestrekt midden in de kamer iedreen op zijn kop ligt te bekijken ook tv kijkt hij graag op die manier
ik ben er al een beetje aan gewend maar mensen die hier komen weten vaak niet wat ze zien
maar wat pas echt vreemd is is dat hij graag op zijn rug helemaal gestrekt midden in de kamer iedreen op zijn kop ligt te bekijken ook tv kijkt hij graag op die manier
ik ben er al een beetje aan gewend maar mensen die hier komen weten vaak niet wat ze zien
-
gitte
Ik ga meestal op de trap zitten om mijn wandelschoenen aan te doen, dan komt Max met zijn hoofd tussen mijn benen en moet ik zijn kop kroelen en friemelen.
Maggie komt me om een uur of 5 vertellen dat het bijna etenstijd is, terwijl Max van een afstandje staat te kijken of het haar lukt om mij zover te krijgen om de bak te vullen. (dat doe ik dan dus niet, maar ze probeert iedere avond weer opnieuw)
Als Maggie geen zin meer heeft in haar laatste avondwandeling, doet ze net alsof ze heel vast slaapt.
Maggie komt me om een uur of 5 vertellen dat het bijna etenstijd is, terwijl Max van een afstandje staat te kijken of het haar lukt om mij zover te krijgen om de bak te vullen. (dat doe ik dan dus niet, maar ze probeert iedere avond weer opnieuw)
Als Maggie geen zin meer heeft in haar laatste avondwandeling, doet ze net alsof ze heel vast slaapt.