Bij aankomst was Enzo mega hyper al die honden een walhalla
Na een tijdje kalmeerde hij, en kregen de armen van het vrouwtje weer rust.
Hier een verslagje van ondeze prestaties
Proef 1
Een dubbele markeer.
Niet aangelijnd (mocht evt wel)
Enzo haalde ze mooi op volgorde binnen,nadat hij keurig gemarkeerd had. (Enzo geeft overigens niet zittend af.)
een compliment van de keurmeester!
Proef 2
Aangelijnd volgen en een markeer tijdends dat volgen.
Hmm ging niet zo goed Enzo 2 keer het commando volg moeten geven, en nog liep ie wat voor me.
Toen het schot en de markeer, prima gemarkeerd, pakt ie de dummy en komt ermee terug.
Ik dacht al van dit kan niet waar zijn......waar blijven zijn draken streken de stress moet er toch uit he .....
Maar toen ie bijna bij me was legt meneer de dummy naast zich neer en gaat op zijn gemak een boom staan te besnuffelen
Ik gil een keer dat ie als de weerga die dummy weer op moet pakken maar tevergeefs meneer blijft snuffelen en kijkt me aan van; ja doei ik ben hier ff bezig ja.
Van de keurmeester mocht ik de dummy nog een keer weggooien.
ik vergeet van de spanning
Enzo was nog aan het snuffelen en heeft hem dus niet zien vallen.
Ik zeg ook nog heel stom apport in de verkeerde richting en Enzo vloog op de water put af..........tja daaraan gekomen MOET je toch ff een baantje trekken, je bent een labrador of niet!
Dussssss, moest ik van de keurmeester maar eens heel goed appel gaan oefenen ha ha.
Proef 3
Apport uit diep water.
Enzo moest zit en blijf, aan de waterkant.
Ik liep met de keurmeester een eindje verder en kreeg uitleg over de proef.
Dat ging zo eerst roep je de hond voor en daarna een dummy in het water zien vallen en apporteren.
Dat ging goed ik floot Enzo in hij kwam direct voor!
Toen naast gezet (afgelijnd) en gewacht op het schot.
Toen Enzo uit het water kwam, ging hij eerst schudden helaas maar pakte daarna de dummy op om hem af te geven.
Poef 4
Markeer (schuin) en een blind over water.
Enzo heeft wederom goed gemarkeerd en kwam direct over water weer terug!
Daarna de blind, ook weer goed naar dezelfde plek terug om de dummy op te halen.
Alleen weer loslaten en schudden bij het uit water komen.
Proef 5
Walk up, met 4 pers. (aangelijnd)
Enzo deed het volgen nu heel goed!
Hij mocht als eerste de markeer gaan halen, maar hij had niet goed gemarkeerd dus moest ie eerst wind gaan halen, dat deed ie dan weer netjes en bracht het meteen binnen.
We hadden in totaal 75 punten.
Hahaha en ik dacht nog wel dat we als laatste zouden eindigen
Het draakje heeft het voortreffelijk gedaan vind ik!
Miranda