Wij willen graag een keertje 'naar de sneeuw' op vakantie.
We hebben 'dingen' jaren uitgesteld vanwege onze kinderwens, en inmiddels hebben we zoiets van: we doen wat we leuk vinden en we zien wel wie er meegaat
Als we in februari gaan is Benco een maand of 9.
mag hij dan al door de sneeuw?
En: wie heeft er tips?
we willen niet te ver, Duitsland is goed genoeg,
wel een beetje luxe - appartement.
groetjes,
Saskia
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Mexx was ruim 9maanden toen hij de eerste keer naar de sneeuw ging.
Bear zal ook ong. zo oud zijn als wij weer gaan.
Ik kijk altijd goed uit met ijsplekken zodat ze niet uitglijden, en zorg dat ze niet door de dikke sneeuw gaan rennen als ze zo jong zijn, dat is veel te zwaar. En verder gewoon aan de wandeltijd houden. Vaseline meenemen voor de pootjes in de smeren. Niet te veel sneeuw laten eten. Lekker afdrogen als je terug komt, niet te lang stil blijven staan of laten liggen in de sneeuw. En verder genieten !!!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Wij hebben gewacht toen Kay 2 was voordat die mee mocht naar wintersport en bij de volgende pup wachten we ook tot die minimaal een maand of 18 is (maar dat is geheel persoonlijk)
Ik moet zeggen dat ik het in de sneeuw wandelen (en dan bedoel ik niet de langlaufpaden ed) veel zwaarder voor een hond vind dan door de sneeuw
Nu heb ik een rauwdouwer die het niet gek genoeg kan gaan en toen ik hem door het pak sneeuw zag rennen was ik blij dat hij de 2 jaar voorbij was
Mocht je toch gaan zou ik je hondje lekker op langlaufpistes ed laten lopen, want dat zijn mooie strakke paden
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay schreef:Wij hebben gewacht toen Kay 2 was voordat die mee mocht naar wintersport en bij de volgende pup wachten we ook tot die minimaal een maand of 18 is (maar dat is geheel persoonlijk)
Ik moet zeggen dat ik het in de sneeuw wandelen (en dan bedoel ik niet de langlaufpaden ed) veel zwaarder voor een hond vind dan door de sneeuw
Nu heb ik een rauwdouwer die het niet gek genoeg kan gaan en toen ik hem door het pak sneeuw zag rennen was ik blij dat hij de 2 jaar voorbij was
Mocht je toch gaan zou ik je hondje lekker op langlaufpistes ed laten lopen, want dat zijn mooie strakke paden
Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook. Op geprepareerde paden lopen en niet door de dikke sneeuw laten rennen. Waar wij gaan zijn bijna alle wandelpaden geprepareerd.
Want ook Mexx gaat als een idioot tekeer door de sneeuw, maar dat mocht ie pas zijn tweede kerst toen was hij 21maanden.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Von schreef:ik vindt 9 maanden veels te jong.......
ik moet eerlijk zijn dat ik dat met je eens ben Von....
Een hond in de sneeuw is heerlijk! Maar ook heel zwaar! Het is vaak niet vlak, vaak heuvel op en af, tis glad waardoor ze andere manier spieren spannen/ontspannen.
Quincy was bijna 2,5 tot ze mee ging...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Saskia schreef:We gaan!
8 januari, naar CP hochsauerland, nabij Winterberg.
We hebben er zin in!
hebben jullie nog tips van dingen die we niet moeten vergeten?
Hij zal niet smelten in de sneeuw hoor
Veel plezier en geniet ervan!
Toevallig gaan wij ook 8 januari een weekendje weg maar dan naar Sunparks in Belgie.
Saskia schreef:We gaan!
8 januari, naar CP hochsauerland, nabij Winterberg.
We hebben er zin in!
hebben jullie nog tips van dingen die we niet moeten vergeten?
Hij zal niet smelten in de sneeuw hoor
Veel plezier en geniet ervan!
Toevallig gaan wij ook 8 januari een weekendje weg maar dan naar Sunparks in Belgie.
"hij zal niet smelten"................onbenullige opmerking......ik denk in dit geval even dieper na!!
Ik heb geen ervaring met een jonge hond en de sneeuw, maar als ik aan asta denk hoe die door het lint ging met het beetje sneeuw wat ze ooit heeft gezien moet ik er niet aan denken om met een hond van 8 maanden erheen te gaan. Hij hoeft maar 1x uit te glijden en een groeischijf (of hoe dat dan ook heet) is beschadigd
Ik vind het ook niet verstandig om zo'n jonge hond al mee te nemen vanwege de gladde ondergrond van sneeuw e.d., ik zou voor hem een gezellig logeeradresje zoeken, heb je zelf ook meer je handen vrij!
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005 Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Saskia schreef:Zou het écht zó slecht voor Benco zijn????
Dat 'ie niet eens meekan?
Ik vind mezelf nu een slechte hondenbaas geloof ik
Niemand zegt hier dat je een slechte hondenbaas bent hoor Saskia.
Jij vindt het natuurlijk gezellig om hem mee te nemen en hebt niet stil gestaan bij de gezondheidsrisico's voor een hond op die leeftijd.
Tijd genoeg nog om een leuk opvangadres te zoeken!
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005 Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Saskia schreef:Zou het écht zó slecht voor Benco zijn????
Dat 'ie niet eens meekan?
Ik vind mezelf nu een slechte hondenbaas geloof ik
Natuurlijk geen slechte hondenbaas! Bob gaat eind december naar de opvang als wij gaan wintersporten. Vooral ook omdat ik heel egoistisch lekker wil snowboarden en niet de tijd in de gaten wil houden . Ik heb in mijn omgeving geen goede opvangvrienden/kennissen...
Hoe hoog zit je? Wat is de sneeuwkans?