Beau is "chemisch"gecastreerd.
-
Esther1974
Beau is "chemisch"gecastreerd.
Na lang wikken en wegen hebben we besloten om bij Beau een hormoonimplantaat te laten inbrengen, dat castratie nabootst. Zijn gedrag was de laatste maand echt zo erg irritant dat we tot dit besluit zijn gekomen. Al eerder hadden verschillende mensen ons dit geadviseerd maar ik wilde er niet aan en hoopte dat ik vooral dmv trainen Beau wel in de hand kon houden. Maar van trainen komt niets doordat Beau echt heel "oversekst" is en op elke teef die hij tegenkomt wil rijden. En elk geurspoor moet worden gevolgd waardoor hij mij niet meer hoort. Ook is hij enorm dominant.
We hopen dat Beau van dit implantaat wat "rustiger"wordt in zijn sexuele gedrag en dat hij weer aandacht krijgt voor ons. Ik hoor veel positieve verhalen en dus zal ik jullie op de hoogte houden.
gr Esther
We hopen dat Beau van dit implantaat wat "rustiger"wordt in zijn sexuele gedrag en dat hij weer aandacht krijgt voor ons. Ik hoor veel positieve verhalen en dus zal ik jullie op de hoogte houden.
gr Esther
-
esmoezie
- Speurneus

-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
-
Esther1974
Ja, het duurt zo'n week of 2 voordat we iets kunnen gaan merken. Langzamerhand zullen zijn testikels in grootte afnemen en zal hij minder reukvlagen gaan afzetten. Ik ben ook zeer benieuwd. Maar even geduld nog.esmoezie schreef:Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn! Het duurt toch een tijdje voordat je resultaat kunt gaan zien?
Hopelijk kan hij zijn koppie er weer bijhouden
gr Esther
-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Co heeft in mei zijn implantaat gehad. Inderdaad geen geheu meer op teefjes. Co had ook nogal last van stemmingswisselingen.die zijn wel minder geworden.
Wel is hij enorm lui en dik geworden. Als ik mijn wandellaarzen aantrek zie je hem al balen!
Voor mij dus duidelijk: lekker het implantaat uit laten werken en dan klaar.
Geen castratie .
Hoop voor jou ook dat je verschil gaat zien.groeten Wil
Wel is hij enorm lui en dik geworden. Als ik mijn wandellaarzen aantrek zie je hem al balen!
Voor mij dus duidelijk: lekker het implantaat uit laten werken en dan klaar.
Geen castratie .
Hoop voor jou ook dat je verschil gaat zien.groeten Wil
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
chrissy
- Hele grote hondenneus

Reken maar op minstens 4 weken hoor dat je verschil merkt !! Dat is mijn ervaring met Dempsey voor mij geen castratie teveel nadelen o.a zwaarder worden ,veel meer verharen ,minder bespiering en het vervelendste het bereden worden van andere reuenEsther1974 schreef:Ja, het duurt zo'n week of 2 voordat we iets kunnen gaan merken. Langzamerhand zullen zijn testikels in grootte afnemen en zal hij minder reukvlagen gaan afzetten. Ik ben ook zeer benieuwd. Maar even geduld nog.esmoezie schreef:Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn! Het duurt toch een tijdje voordat je resultaat kunt gaan zien?
Hopelijk kan hij zijn koppie er weer bijhouden
gr Esther
- riwka
- Hele grote hondenneus

Inderdaad reken maar op 4 weken, met uitloop tot 6! Storm Heeft een GNRH implantaat.
Ik herken je verhaal dan ook helemaal, je kunt op een gegeven moment wel huilen niets lukt en luisteren echt niet
Zo een implantaat is dan een uitkomst, het gaat sindsdien super met Storm. Het implantaat is bijna uitgewerkt en in overleg met de dierenarts gaan we er nog een keer voor.
Hou ons op de hoogte
Groetjes Riwka en Storm
Ik herken je verhaal dan ook helemaal, je kunt op een gegeven moment wel huilen niets lukt en luisteren echt niet
Zo een implantaat is dan een uitkomst, het gaat sindsdien super met Storm. Het implantaat is bijna uitgewerkt en in overleg met de dierenarts gaan we er nog een keer voor.
Hou ons op de hoogte
Groetjes Riwka en Storm
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
A.Willametz
-
Esther1974
Ik heb het idee dat er in Beau al wel iets aan het veranderen is. Met wandelen vind ik hem erg onrustig. We lopen hier vaak langs een fietspad en dan moet hij rechts lopen. Normaal is dat geen probleem omdat hij dan langs de graskant loopt en er dus genoeg te ruiken is en te markeren. Maar nu wil hij maar continu links lopen en niet meer rechts. Hij wil dus ook minder ruiken en plast minder keer.
Als we op de camping zijn dan moet hij ook rechts van ons lopen aan het begin van de wandeling omdat we een fietspad over moeten dus gelukkig kent hij het commando rechts al wel een beetje.
gr Esther
Als we op de camping zijn dan moet hij ook rechts van ons lopen aan het begin van de wandeling omdat we een fietspad over moeten dus gelukkig kent hij het commando rechts al wel een beetje.
gr Esther
-
Esther1974
Inmiddels raakt het implantaat van Beau alweer uitgewerkt. Hij gaat weer meer reukvlagen uitzetten. We wachten het lekker af. Ik moet zeggen dat ik me afvraag of de voordelen nu afwegen tegen de nadelen van castratie. Beau is bijv al vanaf September in de rui en ik heb nu juist het idee dat het minder wordt. Beau is nu anderhalf en ik merk dat de trainingen die we hebben gedaan nu de vruchten gaan afwerpen. Hij gaat luisteren!!! En dat komt dus heus niet doordat hij door het implantaat meer op ons gericht is volgens mij maar gewoon omdat hij stabieler wordt. Maar goed, het is nog niet volledig uitgewerkt dus we kunnen nog verrast worden door toch onaangenaam gedrag.
gr Esther
gr Esther
-
roef
- Speurneus

ik hink ook nog op twee gedachten om bij roef een implantaat te zetten,als het heel erg is dan denk ik : morgen krijgt tie een implantaat,maar dan ineens wordt het een stuk beter.en slaat de twijfel weer toe.
-
chrissy
- Hele grote hondenneus

Inmiddels is Dempsey dus wel gecastreerd omdat het nadat de implantaat uitgewerkt was het dubbel zo erg was geworden ik kon hem echt niet meer loslaten jah en dan zit er niks anders op nu kan hij weer heerlijk vrij lopen en zwemmen zonder elke hond te bespringen ,nadeel inderdaad is dat hij veel langer in de rui is daar helpt geen middeltje meer tegen maar het is niet anders en zwaarder worden heeft hij geen last van dat hou ik gewoon in de gaten.
-
Tiësto
Tiësto heeft ook vanaf december een implantaat.
Vanaf zomer verleden jaar hebben wij Binky, een boomerreutje erbij en vanaf dat Binky een half jaar was kon Tiësto hem niet meer met rust laten. Hij liep hem de hele dag hijgend achterna, was constant aan het rijden op Binky, als we weg waren geweest stonden de meubels door heel de kamer van het jagen achter Binky aan en als Binky de bench in ging ging hij zitten blaffen en janken voor de bench
Ik kon ze ook niet meer normaal samen uitlaten , Tiësto liep alleen maar met zijn neus in Binky zijn kont en wou er bovenop .... ik had echt geen leuke hond meer. Ik had heel naief gedacht daar met twee reuen geen last van te hebben, wel dus
In december heeft hij dus het implantaat gekregen en na twee weken was dit gedrag helemaal over. Ik moet zeggen dat de bijwerkingen me 100% meevallen, Tiësto is niet dikker geworden, is nog even vrolijk en actief als altijd, hij wordt niet bereden door andere honden en hij heeft nog steeds een prachtige vacht.
Ik heb alleen het idee dat zijn bespiering inderdaad wat afgenomen is.
Ik hoop dat als het implantaat uitgewerkt is het vervelende gedrag niet terugkomt, maar als dat wel zo is overwegen we toch castratie.
Groetjes van Anja en een pootje van Tiësto
Vanaf zomer verleden jaar hebben wij Binky, een boomerreutje erbij en vanaf dat Binky een half jaar was kon Tiësto hem niet meer met rust laten. Hij liep hem de hele dag hijgend achterna, was constant aan het rijden op Binky, als we weg waren geweest stonden de meubels door heel de kamer van het jagen achter Binky aan en als Binky de bench in ging ging hij zitten blaffen en janken voor de bench
In december heeft hij dus het implantaat gekregen en na twee weken was dit gedrag helemaal over. Ik moet zeggen dat de bijwerkingen me 100% meevallen, Tiësto is niet dikker geworden, is nog even vrolijk en actief als altijd, hij wordt niet bereden door andere honden en hij heeft nog steeds een prachtige vacht.
Ik heb alleen het idee dat zijn bespiering inderdaad wat afgenomen is.
Ik hoop dat als het implantaat uitgewerkt is het vervelende gedrag niet terugkomt, maar als dat wel zo is overwegen we toch castratie.
Groetjes van Anja en een pootje van Tiësto
-
Esther1974
Inmiddels is het implantaat van Beau volledig aan het uitwerken en dat merken we heel goed! Hij is verschrikkelijk onrustig binnen en buiten heeft ie alleen maar aandacht voor de luchtjes en andere honden (niet eens alleen teefjes) en plast daarom niet goed genoeg uit waardoor hij al een aantal keer de hele kamer heeft ondergeplast terwijl hij maar een paar uur alleen was en hij het normaal zeker 4 uur kan uithouden.
Ook wordt ie weer dominanter naar ons toe en dat is zeker naar de kinderen toe heel vervelend.
Daarom wordt hij over 2 weken definitief gecastreerd. Door het implantaat hebben we goed kunnen zien wat de voor en nadelen zijn en de voordelen wegen zeker op tegen de kleine nadelen.
gr Esther
Ook wordt ie weer dominanter naar ons toe en dat is zeker naar de kinderen toe heel vervelend.
Daarom wordt hij over 2 weken definitief gecastreerd. Door het implantaat hebben we goed kunnen zien wat de voor en nadelen zijn en de voordelen wegen zeker op tegen de kleine nadelen.
gr Esther