De meeste apporten verdienden beslist een snelheidprijs maar absoluut geen schoonheidsprijs
Als hij vertrekt vliegen de kluiten gras en modder om je oren zo'n haast heeft hij, het apport wordt opgepakt zonder vaart te minderen in een soort salto met schroef en dan stormt hij snel terug. Hij is zo lichtvoetig dat het klinkt alsof er een paard komt aan galloperen
En dan het afgeven nog: De laatste 2 à 3 meter overbrugt hij met een soort duik op mijn voeten waarbij hij de dummie òf als een rugbyspeler tussen mijn voeten drukt òf tijdens de sprong in de lucht gooit zodat de dummie met een boog voor mijn voeten ploft... en vervolgens gaat hij heel trots staan kwispelen omdat hij zelf vindt dat hij het supergoed gedaan heeft
En aan zo'n randdebiel moest ik gaan leren dat hij een dummie netjes en beheerst dient af te geven
Maar het is gelukt hoor
Vandaag is het kwartje/frankje/eurootje dan eindelijk gevallen en deed hij het 5 keer achter elkaar. Helemaal netjes, zonder hulp, keurig gaan zitten en de dummie vasthouden zodat ik hem rustig aan kon pakken
Het is toch zo'n knappe jongen!