We zijn ongeveer 1u gaan lopen. Eerst een straat in met geweldig veel fout geparkeerde auto's, een stelling/hekwerk omdat men aan een huis aan 't werken is, allerlei palen, mensen, fietsen, containers, losliggende stenen, plantenbakken, ... Daarenboven een smal straatje (éénrichtingsverkeer) waarbij dus beide stoepkanten vol met obstakels stonden wat concreet wil zeggen dat Olly voortdurend de straat overstak op zoek naar een klein stukje vrije stoep, en op rustige momenten ook op de straat liep
Daarna een rustigere straat in maar wel met superhoge stoepranden, een school die net middagpauze had en enkele kids die buiten stormden, auto's die op en van hun oprit reden ... Op het einde van deze straat, kon ik Olly lekker laten plassen (hihi, net naast het politiekantoor
We wandelden daarna door de winkelstraat en dus kwamen we weer allerlei obstakels tegen zoals plantenbakken, plots opduikende wapperende balonnen (= hoogteobstakels), fietsenrekken, ... En uiteraard ook weer zat mensen, palen, en containers want het was ophaaldag die dag
We staken toen een straat over en liepen via allerlei andere bochten naar het gemeentehuis. Olly ging keurig opzij voor hoogteobstakels (takken), liet zien dat ze ook nog perfect zijstraten aangeeft door er in te draaien ook al is het bekend terrein en wandelen we niet vaak in die straten, en daarenboven liep ze echt een lekker tempo, ietwat trager dan normaal maar dat komt ook door de spanning dat de instructrice mee liep
Ik had de instructrice al op voorhand gezegd dat dit een lastig parcours ging zijn voor Olly want net naast het gemeentehuis is het ... PARK gelegen
Daarna via dezelfde weg weer naar huis. Olly poepte nog in een berg met blaadjes, oef! En toen kwam de instructrice naast mij lopen om te babbelen want dat hadden we nog niet echt gedaan (ze liep nl. continu achter mij). Op een bepaald moment stopte Olly en liet ze de instructrice verder gaan want ooooh jee, er was een rioolputje met een ietwat uitstekend deksel en daar moet je natuurlijk wel voor opzij gaan, hihihi
Ik liet ook zien dat Olly niet meer bang is van trappen (we zijn in hertraining geweest omdat Olly van de trap is gedonderd vorig jaar). We hebben erg veel/hard geoefend en ik wou dat toch eens laten zien
Olly liet ook nog zien dat ze zelfs bij het begin en einde van een helling stopt hoewel dat niet duidelijk is aangegeven op de grond. Ook stopte ze voor een riolering, een kabel, een andere stoepenstructuur, ... Ook geeft ze vlakke stoepranden aan dwz onvoelbaar. Ik begrijp Olly inmiddels uitstekend en snap haar manieren van stoppen waardoor ik bijna niet meer hoef te voelen waarom ze stopt, maar het is oh zo machtig mensen
Hier thuis ben ik uiteraard gefeliciteerd door de instructrice want wij zijn meer dan goedgekeurd en vormen een uitstekend team!!! Olly's geleidewerk is op een aantal vlakken zeer uitzonderlijk en erg hoogstaand
Ik ben zo trots op haar! Het is echt een skatje! Zo'n super geleidewerk!!! En ook ben ik blij met zooooo'n geweldige huishond
Hopelijk kan ik nog zeer lang genieten van mijn Olliebol