Eerste wandeling !!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Sofie

Eerste wandeling !!!

Ongelezen bericht door Sofie »

Oké mensen, ik ben met Kyra uit geweest. Eerst op de arm, richting grasveldje. Daar laten scharrelen en rustig op de terugweg dan. En nog een paar keer op en af (is niet ver).
Onderweg deed iemand de garagepoort open, een mevrouw komt buiten, aangezien ik net lekker aan het "Kom Kyra, jaaaa flinke meiiiid"-en was, zei ik maar even "Hallo, ja kheb net een pup, 't is de eerste wandeling!"
Die mevrouw: "Oh leuk, wat is het?" Ik: " Een labrador". Ondertussen was ik even richting die dame gelopen, zodat Kyra ook even kan wennen aan het feit dat er op straat soms mensen lopen, en geen schrik moet hebben. Die dame aait haar even over de rug en zegt dan "Dat is wel een dikke hé, amai!" Ik wist niet wat ik hoorde, onze kleine Kyra, 7,5 week , perfect op gewicht, DIK??? :confused: :shock: Enfin ik zei "Nou niet bepaald, ze is mooi op gewicht, dat is zo hoor, ze is niet dik". Die dame: "Ja? Is het een reu?" Ik: "Neen een teefje" , Zij: "o dat wordt een ferme hond". :shock: Zei ze uiteindelijk: "Ik heb een chihuahua".

Toen begreep ik haar een beetje....

:lol: :lol: :lol:

ps: Kyra heeft zich goed gedragen, kan wel nog niet enkel links van me lopen, de spring in 't veld... 2-3x plas en 1x poep gedaan, flink!!!!

Nu ligt onze "dikke" weer aan men voeten.. :)
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Ja een chihuahua is nou eenmaal geen labrador he :wink: Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je meisje.... :D
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Zeros

Ongelezen bericht door Zeros »

Hahaha wat leuk dat het goed gaat met je kleine "dikkerdje" hahaha wat een vergelijking ook he! :D
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Geef ik je meteen een tip voor de volgende wandeling.
Vreemde mensen alleen de hond laten aaien als je de hond op de arm hebt of later als de hond ietsjes groter is, als deze aan de riem is en naast je zit.
Zo voorkom je dat Kyra alle mensen helemaal geweldig gaat vinden en straks als ze 35 kg weegt en net uit de prut komt, tegen iedereen aanspringt.
Ik was daar heel streng in en ik heb nu drie honden die buiten los lopen en keurig langs iedereen heen lopen.
Want nu is het nog een schattig pupseltje, straks is het een grote modderbak. :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik snap ook waarom die mevrouw Kyra zo groot vind :lol:
elizabeth

Ongelezen bericht door elizabeth »

Haha, ik zie het helemaal voor me....
Wat een prachtig lief labje heb je :)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Nino&Toosje schreef:Geef ik je meteen een tip voor de volgende wandeling.
Vreemde mensen alleen de hond laten aaien als je de hond op de arm hebt of later als de hond ietsjes groter is, als deze aan de riem is en naast je zit.
Zo voorkom je dat Kyra alle mensen helemaal geweldig gaat vinden en straks als ze 35 kg weegt en net uit de prut komt, tegen iedereen aanspringt.
Ik was daar heel streng in en ik heb nu drie honden die buiten los lopen en keurig langs iedereen heen lopen.
Want nu is het nog een schattig pupseltje, straks is het een grote modderbak. :)
Hier ben ik het mee eens, maar ik ben hierin nog consequenter. Aan de leiband mag Olly enkel geaaid worden nadat Olly eerst appèloefeningen heeft gedaan en nadat ze daarvoor mondeling de toestemming krijgt. Als de andere persoon haar toch ongevraagd zou aaien en ze reageert hierop, dan zet ik Olly eerst weer onder appèl en zeg ik dan pas iets tegen de andere persoon dat het niet mag. Natuurlijk, het blijft een hond, maar zo krijg je idd een hondje dat in principe niet zomaar naar iedereen toegaat om geknuffeld te worden en dat gewoon netjes gaat zitten als iemand je aanspreekt zonder naar die persoon toe te gaan.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Plaats reactie