Nee, daarom zou ik de hond ook niet in de auto laten. De dekken worden afgesloten daarom zou ik kiezen voor de hond in de bench op een passagiersdek.
Met ferry's (en andere boten) moet je toch altijd ff goed stilstaan bij de veiligheid. Als er iets gebeurd staan de autodekken het eerst onder water.
Op zich als je nu begint zou je in je volgend jaar zomer kunnen gaan. Maar dan moet je wel echt iets van deze week de rabies injectie laten doen en dan een paar weken (4 uit mijn hoofd) de titer bloed afname dinges (ik weet de naam niet meer) voor onderzoek naar het lab. Dus dan zit je begin januari, als die goed is zit er volgens mij nog 6 maanden tussen dus zou je in augustus naar schotland kunnen. Bel ff je DA die kunnen het zou uitspellen voor je.
In schotland zelf zou ik zeker ook een kijkje nemen in edinburg, mooie sfeervolle stad. En wandelen als keo oud genoeg is is het uitzicht op de ben nevis er gaaf

maar wel een paar uur berg op en berg af. Sowieso in schotland heuvel op en heuvel af dus denk ff goed na of keo dan oud genoeg is voor de belasting op zijn gewrichten.
Ik zou die sites ff opzoeken via google, of gewoon ff op schotland googlelen of op reisverhalen schotland dat soort zoektermen kan je lezen waar anderen zijn geweest en hebben gezien.