Gister met Noa tussen de buien door even het bos in geweest. Noa heeft genoten als altijd, maar ik heb aan de wandeling een beetje een vervelende nasmaak overgehouden. Ergens in het bos stuitten we op een bos rozen bij een boom. Bij nadere beschouwing bleek er om die boom een cirkel van as te zijn uitgestrooid. Ik vond het erg vervelend om op deze manier op iemands stoffelijke resten te stuiten (daar ging ik tenminste van uit) en heb de rest van de wandeling met een vervelend gevoel rondgelopen.
Later bedacht ik me dat de as misschien niet van een mens, maar van een hond geweest kan zijn. Dat idee vind ik dan toch iets minder erg en dat maakt de plek en de manier waarop ook iets beter te begrijpen. De cirkel van as had ongeveer een diameter van een meter en het lag best dik uitgestrooid. Zou het een flinke hond geweest kunnen zijn? Een beetje een nare vraag, ik weet het, maar op de een of andere manier krijg ik dit niet uit m'n kop.
Een beetje een nare vraag
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Elz
Ik zit daar op zich ook niet mee, maar het idee van as is toch dat je het verspreid? Nu liepen we er bijna doorheen.Ik zou het niet naar vinden als het een mens geweest was hoor. Die heeft misschien ook bij zijn/haar leven genoten in dat bos en het was dan ongetwijfeld een laatste wens die vervuld is.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
We hebben Ixor ook laten cremeren en zijn as uitgestrooid.
Om je een idee te geven hoeveel as het is: Ixor was een flinke lab van zo'n 40 kg. Zijn as zat in een koker, die qua grootte vergelijkbaar was met een koker met een diameter van ongeveer 15 cm en zo'n 25 cm hoog. die koker was voor 3/4 gevuld met as. Er zaten ook nog best wat grovere delen in de as, echt niet allemaal fijn als stof.
Wij hebben het uitgestrooid in het duingebied waar hij het liefste kwam en er stond flink wat wind, dus ik denk niet dat iemand er ooit iets van terug heeft gezien. Maar ik kan me dus wel heel goed voorstellen dat een ander baasje zoiets in het bos zou doen.
Om je een idee te geven hoeveel as het is: Ixor was een flinke lab van zo'n 40 kg. Zijn as zat in een koker, die qua grootte vergelijkbaar was met een koker met een diameter van ongeveer 15 cm en zo'n 25 cm hoog. die koker was voor 3/4 gevuld met as. Er zaten ook nog best wat grovere delen in de as, echt niet allemaal fijn als stof.
Wij hebben het uitgestrooid in het duingebied waar hij het liefste kwam en er stond flink wat wind, dus ik denk niet dat iemand er ooit iets van terug heeft gezien. Maar ik kan me dus wel heel goed voorstellen dat een ander baasje zoiets in het bos zou doen.