Pandora als gezelschapsdame

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Pandora als gezelschapsdame

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik zag een oproepje staan op mijn werk. "Wie wil er met zijn huisdier op bezoek komen?", het bleek te gaan om een verzorgingstehuis.
Pandora is een moppie en daar mogen anderen best van meegenieten dus ik dacht: "Ach, waarom niet? We gaan gewoon eens kijken of het wat voor ons is." :)

Nah, dat was weer wat!

We meldden ons keurig op de afgesproken tijd bij de portier en die stuurde ons naar een afdeling.
Hup, met de lift naar boven. Pandora hobbelde gezellig mee, benieuwd waar we nu weer uit zouden komen.

Op de afdeling deinsde de eerste medewerker achteruit bij het zien van Pandora. Nee, we moesten beslist niet op die afdeling zijn maar misschien aan de andere kant?

Wij de gang door. Onderweg een paar keer gestopt omdat Pandora een kamertje werd binnengeroepen voor een aaitje. Pandora gaf heel lief een likje op het uitgestoken handje vanuit het bed :verliefd1:

Aan 'de andere kant' gekomen vonden we geen medewerkers maar wel geinteresseerde mensen in rolstoelen die het helemaal gezellig vonden dat we er waren. Behalve één mevrouw, die zei : "Ik vind de hond wel leuk maar ik vind u niet zo aardig". :confused: Ik zei: "Dat kan, maar dat vind ik niet erg hoor!" :D

Intussen wist ik nog steeds niet of ik op deze afdeling verwacht werd en ik kreeg geen zinnig woord uit deze mensen dus Pandora en ik zijn maar weer richting portier getogen. Na een telefoontje naar boven bleek het toch de juiste afdeling te zijn.

Wij weer naar boven.

Nu kwam ook het personeel tevoorschijn: drie Surinaamse dames die alle drie panisch voor honden waren :lol: (die hadden dit ook duidelijk niet zelf bedacht :wink: )
Eentje stond me te woord vanachter een glazen deur die ze ieder moment dicht zou kunnen gooien als Pandora besloot tot de aanval over te gaan :D
Pandora stond alleen maar heel vriendelijk naar haar te kwispelen :)
Ik kreeg een kopje koffie die ze op een tafeltje zette waar ik het zelf even af moest pakken als zij weer weg was. Het was echt een klucht :D

We hebben een kopje koffie gedronken met de mensen die natuurlijk met allemaal verhalen kwamen over hun eigen honden :cry2:
Pandora heeft vier kaakjes toegestopt gekregen, dus die vond het allemaal best :D Ze kreeg wat klopjes bovenop haar kop waarvan ze dacht "Vind ik dit leuk? :confused: " maar een drama vond ze het ook niet.

De dames van het personeel deden ook graag een babbeltje dus die durfden steeds dichterbij (als Pandora naar ze keek deden ze snel weer een stapje achteruit :D ) Ze vonden toch wel dat ze schattig keek, Pandora zat dan ook echt te acteren met haar koppie helemaal schuin :roll: , en dat ze wel heel braaf en rustig was.
En toen was het tijd om weer naar huis te gaan.

Ik geloof niet dat dit een nieuwe hobby van ons wordt.
De geur die op zo'n afdeling hangt... :stank:
Pandora is niet bijzonder geinteresseerd in oude mensen, ze is veel beter met kinderen en angstige mensen, maar ze vond het ook niet vervelend. Ze zat me een beetje aan te kijken van "Wat doen we hier eigenlijk?"
Maar goed, het is wel leuk om een beetje te kijken naar Pandora en te onderzoeken waar haar talenten liggen en van alles te proberen. Met pandora is 'proberen' ook heel leuk :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Haha, geweldig zeg! Olly wordt wel graag geaaid, maar na een paar x is het voor haar wel genoeg, dus zij zou denk ik niet zo'n goeie zijn in knuffels gaan scoren bij oudjes :). Wel voor even maar zeker niet voor >3 minuten :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Haha wat leuk!! Wel knap van Pandora dat ze er het geduld voor heeft!! Petje af dat je dat doet voor de mensen daar!!!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Je kunt het altijd even uitproberen :D
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Als ik dit zo lees, is een andere doelgroep misschien wel iets voor Pandora.
Ze wil duidelijk wel, en heeft ook de rust in zich die een hond moet hebben om iets toe te kunnen voegen als 'gezelschapsdame'.
Misschien is een instelling voor verstandelijk gehandicapten iets?
Het is zó dankbaar, voor baas én hond.
Pandora zal daar ook wat meer response krijgen, en de bewoners vinden het geweldig!
Echt hoor, ik spreek uit ervaring :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ja, dat zou ze leuker vinden (ik ook trouwens :D ) maar je moet alles een keer proberen :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Toch weer een goede daad gedaan vandaag toch. Dan maar zoeken naar een andere doelgroep. Wel braaf hoor van Pandora dat die zoveel geduld had. En die Surinaamse dames :lol: :lol: die zijn vaak bang van honden
Groetjes van Erna
thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door thomasenjasper »

Leuk zeg, Choco gaat vaak mee naar mijn werk.
Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking :)
Groetjes Sandra, Choco & James
Plaats reactie