Preventief ontwormen en ontvlooien

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

2x/jaar Drontal ontwormingstabletjes.

Vlooien/Teken: Knoflook/Biergist, tea-tree-massages en verder een kaars aansteken in de hoop dat ze niet langskomen :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ontwormen doe ik 4x per jaar, aangezien er eentje is die af en toe een happie poep neemt. :? Ontvlooien eigenlijk nooit, wel om de dag controle net als de oren en tanden.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

roos schreef:
Bommel Achter 't Dijkje schreef:Bommel wordt van april t/m oktober preventief behandeld met druppels in zijn nek. Ik ontworm hem 4x per jaar, omdat ze wormen kunnen hebben zonderdat je het zelf in de gaten hebt.
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... ormen.html
Onze poes ontworm ik 2x per jaar (ondanks dat ze niet buiten komt)
en zij krijgt in de zomer periode ook druppels.

Ik wil voorkomen dat ze ziek worden of gek worden vd jeuk :?

Als je gaat ontwormen moet je volgens mij wel de hele dierenfamilie tegelijk doen, anders heeft het weinig zin.
Ze besmetten elkaar dan direct weer.
Ja, dacht ik ook maar de DA zegt van niet, omdat de poes altijd binnen is
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Preventief ontwormen doe ik na de puppytijd nooit, alleen als ze wormen in de ontlasting hebben of klachten hebben die op wormen kunnen duiden (over de grond schuiven).
Het schijnt dat haring goed tegen de wormen is maar dat zou ook een bakerpraatje kunnen zijn. Dat krijgen ze regelmatig. Als het niet tegen de wormen blijkt te zijn vinden ze het in ieder geval erg lekker :D

Ontvlooien doe ik alleen als ze vlooien hebben, bijna nooit.

Wel hebben ze een Scalibor band om tegen teken want die hadden ze (Ramses vooral) best regelmatig.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Oud topic maar goed toch even reageren aangezien ik erg nieuwsgierig ben....

Van de cursus en van de dierenarts hebben we begrepen dat we preventief moeten behandelen tegen teken en vlooien omdat ze anders een allergie ervoor kunnen oplopen (had onze rottweiler en dat was echt zielig... ).. Dit doen we met Frontline Combo pipetjes...
En ontwormen als puppy heel vaak maar vanaf 4 maanden nog maar 2 maals per jaar op advies...

Tsja, onze eerste hond samen.. Puppy.. En we willen alles zo goed mogelijk doen dus luisteren goed naar advies van anderen... :)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

4 x in het jaar ontwormen, ivm poep eten.
Ik doe niets tegen vlooien en teken en sinds ik geen pipetten meer geef heeft buddy ook geen hotspots meer!
Groetjes Lisanne
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Ik zou alleen ontwormen als ze echt wormen hebben, ik kijk dus de ontlasting na.
Vlooien zelfde verhaal.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

2 Weken geleden ben ik naar de D.a geweest..
Daar krijg je dan het advies om iedere maand een pipetje tegen vlooien te geven en om de 3 mnd voor de wormen...
Als ik het zo lees is dat echt absurt veel.. dus die pipetjes laat ik denk maar even in het doosje zitten ;)
vonneeeee

Ongelezen bericht door vonneeeee »

chantal-77 schreef:Dana krijgt frontline tegen vlooien en teken, behalve in de winter dan krijgt ze niks. Vorige maand was ik wat later (2 weken) met het geven van de frontline en toen had ze 2 dagen achter elkaar teken op zich na de wandeling. Misschien toeval hoor, maar na de frontline geen teek meer ontdekt. Ontwormen doe ik 2 x per jaar op advies van de dierenarts. Preventief dus, want ik heb nog nooit wormen bij haar gezien.
ik geef ook Frontline tegen vlooien & teken.. je weet het maar nooit.
en ontwormen ook via de dierenarts
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Je kan volgens mij echt niet altijd met het blote oog zien of er in de ontlasting wormen/ parasieten zitten.
Asta heeft een girardia verleden en die ontworm ik 4x per jaar 5 dagen met een girardie kuur. Nu ik dit doe is de girardia niet meer aantoonbaar in de test maar of het weg is is maar de vraag.

Ontvlooien doe ik niet, heb nog nooit een vlo op haar gezien. Wanneer ik haar meeneem naar het buitenland dan wel, preventief voor vlooien en teken.
Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

vlooien

Ongelezen bericht door Mousy »

Floyd moet tot hij 6 maanden is elke maand ontwormd worden,dus dat doe ik ook.Bij mijn vorige Labrador deed ik alleen in de zomer iets tegen vlooien en teken.Een tip tegen vlooien in de mand van je Labrador,leg er in de zomer een blad in van de varen die buiten bloeit.Gewoon onder het dekentje of zo,groetjes:Mousy.
Front-line is een heel goed middel tegen vlooien en teken trouwens,niet goedkoop maar het werkt absoluut :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef krijgt nu al een jaar geen vlooiendruppels meer(naar frankrijk wel een scaliborband) en ik ontworm nu alleen als er wormen of eitjes in zijn ontlasting gevonden wordt,ik laat zijn ontlasting onderzoeken bij een laboratorium(het woud)tot op heden is roef nog steeds wormvrij en ben ik blij dat ik hem niet een paar keer per jaar die rotzooi voor niks geef.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Preventief ontwormen kan niet. Als de hond geen wormen heeft helpt zo'n pilletje absoluut niet tegen eventuele toekomstige wormen.
Zodra je aanwijzingen hebt dat je hond wel eens wormen zou kunnen hebben, vermageren, slechte vacht, kun je gaan ontwormen.
Misschien is het nog beter om een feasesonderzoek te laten doen.
Het is puur vergif wat je de hond geeft wat je imo niet klakkeloos moet geven.
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Marga schreef:Preventief ontwormen kan niet. Als de hond geen wormen heeft helpt zo'n pilletje absoluut niet tegen eventuele toekomstige wormen.
Zodra je aanwijzingen hebt dat je hond wel eens wormen zou kunnen hebben, vermageren, slechte vacht, kun je gaan ontwormen.
Idd, puur gif allemaal en iedereen het maar raar vinden dat er zoveel auto-immuunziektes en kanker voorkomen... 8)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

yari schreef:
Marga schreef:Preventief ontwormen kan niet. Als de hond geen wormen heeft helpt zo'n pilletje absoluut niet tegen eventuele toekomstige wormen.
Idd, puur gif allemaal en iedereen het maar raar vinden dat er zoveel auto-immuunziektes en kanker voorkomen... 8)
Precies, en dan komen we automatisch op het enten.
Zelfs mijn kinderen zijn niet geent voor alles waar ze een oproep voor kregen.
Vandaag toevallig m'n pup geent tegen rabies en gevraagd aan de DA of ze het entschema eens grondig wilde bekijken en alleen maar wilde enten als het echt niet anders kon.
Ben blij met m'n DA die direct begon over titeren en haar twijfels uitte over het enten op 6 weken.
Plaats reactie