wandelen in de sneeuw

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ester en max schreef:ik smeer hier de pootjes ook niet in hoor en Max zwom ook gewoon met dit weer (Cooper niet maar dat is wel logisch, die heeft geen dubbele vacht :wink: ). Gewoon extra goed afdrogen als je weer thuis komt en dan komt het echt wel goed. Ik ga de wandelingen er niet voor inkorten maar wel aanpassen: want ik ben gek op sneeuw :D
dubbele vacht? dat is voor mij nieuw... ik dacht dat labjes altijd een zwembestendige vacht hadden :oops:
hoe zie ik dat?
(zal wel een domme vraag zijn, maar stel hem toch)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

esmoezie schreef:
ester en max schreef:ik smeer hier de pootjes ook niet in hoor en Max zwom ook gewoon met dit weer (Cooper niet maar dat is wel logisch, die heeft geen dubbele vacht :wink: ). Gewoon extra goed afdrogen als je weer thuis komt en dan komt het echt wel goed. Ik ga de wandelingen er niet voor inkorten maar wel aanpassen: want ik ben gek op sneeuw :D
dubbele vacht? dat is voor mij nieuw... ik dacht dat labjes altijd een zwembestendige vacht hadden :oops:
hoe zie ik dat?
Es bedoeld denk ik dat Cooper geen dubbele vacht heeft (is een franse bull)

Van ons mag de sneeuw komen :applaus:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Kay schreef:
esmoezie schreef:
hoe zie ik dat?

precies :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

ester en max schreef:
Kay schreef:
esmoezie schreef: dubbele vacht? dat is voor mij nieuw... ik dacht dat labjes altijd een zwembestendige vacht hadden :oops:
hoe zie ik dat?

precies :wink:
owww :oops: ik moet beter opletten :wink:
roger

Ongelezen bericht door roger »

Ik hoop dat er morgen een flink pak sneeuw is! Balou is er dol op.
Marianna

Ongelezen bericht door Marianna »

Mooier dan een zwart labje in de sneeuw....bruin labje in de sneeuw! Onze Flopke is bijna 10 maanden (ok, precies 9,5) en heeft ook nog nooit sneeuw gezien. Ga dus morgen eens kijken hoe ze het vind! Ik heb wel eens gehoord dat sneeuw wegens vervuiling van de lucht ed. erg slecht voor ze is en ze zelfs ernstige maagbloedingen kunnen krijgen met alle gevolgen van dien. Is dit een broodje aap verhaal of zit er een kern van waarheid in, afgezien van dat het flink koud is op hun hondenmaagje. Hoor graag een reaktie hierop! Alvast bedankt!
Groetjes, Marianna +
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:) Nou als ze een kilo sneeuw opeten dat lijkt me niet gezond nee, maar af en toe een hapje vanwege het spelen, kan geen kwaad hoor :)
Hier lopen alle dames vanavond al te genieten van wel 1 cm sneeuw, lekker laten hotsen, geen vaseline, zorg wel dat de haartjes tussen de voetzooltjes kort zijn, maar met een hond waar veel mee gewandeld word is dat al afgesleten, mijd wel het pekel zoveel mogelijk, maar in het bos of of het strand heb je daar geen last van, mocht er toch pekel aan je hond zijn pootjes zitten even afspoelen is genoeg.
Ga je naar een wintersportgebied gelden er andere dingen, maar daarover kun je genoeg lezen op het forum :)
Wat IJS betreft, blijf erbij weg!!! Het is gevaarlijk en glad, je hond kan erdoor zakken, of gemeen weg glijden, kortom dat wil je niet als je aan de konsekwenties denkt daarvan!
Ga bewust met de winter en je labberd om! Dan kan je genieten samen! :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

delen van Nederland kunnen al flink genieten zie ik
wij nog steeds niet... helaas :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Elz

Ongelezen bericht door Elz »

Dat was leuk zeg! Iets eerder op dan normaal en Noa een keertje losgelaten waar het eigenlijk niet mag. Maar iedereen sliep nog en de sneeuw was zo maagdelijk wit, ik kon het niet laten. Ze heeft lekker in de sneeuw gespeeld en achter sneeuwballen aangerend (die ze natuurlijk niet kon vinden). Heerlijk, zo'n begin van de dag terwijl half Nederland in de file staat. :)
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

marron schreef::) Nou als ze een kilo sneeuw opeten dat lijkt me niet gezond nee, maar af en toe een hapje vanwege het spelen, kan geen kwaad hoor :)
Hier lopen alle dames vanavond al te genieten van wel 1 cm sneeuw, lekker laten hotsen, geen vaseline, zorg wel dat de haartjes tussen de voetzooltjes kort zijn, maar met een hond waar veel mee gewandeld word is dat al afgesleten, mijd wel het pekel zoveel mogelijk, maar in het bos of of het strand heb je daar geen last van, mocht er toch pekel aan je hond zijn pootjes zitten even afspoelen is genoeg.
Ga je naar een wintersportgebied gelden er andere dingen, maar daarover kun je genoeg lezen op het forum :)
Wat IJS betreft, blijf erbij weg!!! Het is gevaarlijk en glad, je hond kan erdoor zakken, of gemeen weg glijden, kortom dat wil je niet als je aan de konsekwenties denkt daarvan!
Ga bewust met de winter en je labberd om! Dan kan je genieten samen! :)
Mag ik vragen waarom de haartjes tusen de voetzooltjes kort moeten? :oops:
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Hmm ja leuk al die files tss :P.. Ik te laat voor me eerste twee lessen en ik vind het waardeloos om te laat binnen te komen stoort de les, dus nu 4 uur (daarna 2 vrije uren) ja niet echt veel doen zeg maar..
Net met Ziva klein stukje gelopen in de sneeuw ze vond het prachtig! Ze snapte het geloof ik nog niet zo.. ;) ze moest wel aan de lijn omdat we bij de weg liepen maar vanavond het bos maar eens in.. (of morgen :oops: )
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Bob werd helemaal wild vanochtend, hij vond het geweldig!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Vanmorgen sneeuw... Voor Yosca de 1e keer. Ze viel het eerst aan :D en daarna vond ze het helemaal geweldig. Poos los gerend door het besneeuwde gras, zelf de fietsers waren niet meer interessant ... :D
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
Geert

Ongelezen bericht door Geert »

Bailey heeft ook voor het eerst in zn leven sneeuw gehapt.
Als Rijkswaterstaat nog sneeuwruimers nodig heeft om de snelwegen sneeuwvrij te maken, kunnen ze Bailey bellen!!!

Hij vindt het fantastisch, die witte deken op de stoep!
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Hier vanmorgen al een flinke wandeling gemaakt in de sneeuw Miep en Janus zijn altijd blij dus nu ook.
Haartjes tussen poten weg ivm. bevriezing
Groetjes van Erna
Plaats reactie